6 ברוקרים מומלצים בישראל: איך לבחור ברוקר מומלץ?

התחלת המסחר בבורסה יכולה לעיתים להרגיש מבלבלת ומאיימת, לכן חשוב לבחור את הברוקר המתאים שלא רק יספק חווית מסחר מעולה באמצעות אפליקציה או במחשב אלא גם ילווה אותך יד ביד בתהליך ההרשמה, ההפקדה, המסחר וכמובן גם המשיכה.

לא ניתן להפריז בתפקידו המרכזי של ברוקר במיזם זה, הפועל לא רק כמצפן אלא כנווט מנוסה, המנחה את ספינת ההשקעות שלך במים סוערים לעבר אופקים מבטיחים.

בין אם אתה משקיע בפעם הראשונה שמסתכל מרחוק על השווקים השוקקים של וול סטריט (או תל אביב) או סוחר מנוסה שמחפש לחדד את האסטרטגיה שלך, הבחירה של הברוקר  הנכון יכולה לעשות את כל ההבדל. אבל עם אוקיינוס של ברוקרים בחוץ, איך לבחור את זה שמתאים לך? בפוסט הבא, נצלול עמוק לתוך היסודות של בחירת ברוקר שלא רק מיישר קו עם יעדי ההשקעה שלכם, אלא משפר את חוויית המסחר ומבטיח כי המסע שלך בשוק המניות יהיה גם משגשג ומספק.

תוכן עניינים

מה זה ברוקר?

אם אתם חדשים בעולם המסחר בבורסה, המונח 'ברוקר' כנראה צץ לכם לעתים קרובות ומשאיר רבים ממכם לתהות איזה תפקיד בדיוק הם ממלאים. ביסודו של דבר, ברוקר פועל כמתווך בינכם לבין שוק המניות. תפקידם העיקרי הוא לבצע פקודות קנייה או מכירה בשם משקיעים עבור מניות, אג"ח וניירות ערך אחרים. אבל יש יותר בברוקרים מאשר רק להיות מתווכים. הם מציעים עזרה ותמיכה לסוחרים מתחילים ומנוסים כאחד על ידי מתן גישה לכלי מסחר חיוניים, נתוני שוק, ניתוחים וייעוץ של מומחים.

סוגים שונים של ברוקרים משרתים צרכים שונים; בעוד שחלקם עוסקים בעיקר בביצוע עסקאות, אחרים מציעים חבילת שירותים מקיפה הכוללת לפעמים ייעוץ השקעות מותאם אישית וניהול תיקים. 

לפני שנמשיך הלאה, חשוב להבין שבישראל ישנם סוגי סוגים עקריים של ברוקרים:

  1. ברוקר מקומי: הכוונה לברוקר ישראלי אשר הוא חבר בורסה מטעם הרשות לניירות ערך. היתרון הוא שהשימוש בברוקר כזה לא מחייב לעשות תיאום מס עבור רווחי הון כי הניכוי נעשה במקור. ברוב המקרים, ניתן באמצעות הברוקר הישראלי לסחור גם בבורסת תל אביב וגם בארה"ב (וגם בבורסות אחרות)
  2. ברוקר זר: זהו ברוקר אשר אינו בעל רישיון מטעם הרשות לניירות ערך אבל הוא כן מפוקח על ידי רשות אחרת (למשל קפריסין או ארה"ב) וניתן לסחור באמצעותו בבורסות זרות בלבד. בנוסף, יש לבצע את תיאום המס באופן עצמאי. היתרון הוא שלרוב העמלות של ברוקר זול יותר זולות.

6 ברוקרים מומלצים

בחירת ברוקר איכותי ואמין היא אחת המשימות החשובות ביותר שעומדות בפני כל משקיע. הברוקר הוא זרוע הביצוע שדרכו מתבצעות פעולות הקנייה, המכירה והמסחר. ערכתי מחקר  על מנת לאתר את הברוקרים המובילים והאיכותיים ביותר הפעילים כיום בשוק המקומי. ברשימה זו נמצאו ברוקרים גדולים, מנוסים ומוכרים לצד שמות פחות מוכרים אך ראויים להיכלל. במטרה לאפשר למשקיעים שיקול דעת מושכל בבואם לבחור ברוקר, להלן פירוט הרשימה וסקירה קצרה לגבי כל אחד מהברוקרים המומלצים בישראל.

מיטב טרייד

מיטב טרייד הוא ברוקר ותיק ומוכר היטב לסוחרים בשוק ההון הישראלי. חברת מיטב טרייד פועלת מזה שנים רבות וצברה מוניטין כברוקר אמין ויציב.

היתרון גדול של מיטב טרייד הוא פלטפורמת המסחר המתקדמת, היעילה והחדשה שלהם M טרייד. הפלטפורמה כוללת כלים רבים לניתוח טכני, בקרה על החשבון וביצוע עסקאות מהיר. ממשק המסחר אינטואיטיבי וידידותי למשתמש.

אקסלנס טרייד

אקסלנס טרייד הוא ברוקר ישראלי מבית הפניקס, המתמחה במסחר בשוק ההון הישראלי והבינלאומי. הברוקר מציע מגוון רחב של מכשירים למסחר, החל ממניות וקרנות נאמנות ועד לאופציות וחוזים עתידיים.

אחת היתרונות הבולטים של אקסלנס טרייד היא פלטפורמת המסחר המתקדמת והחדשה שלהם, ExTrade Pro הכוללת כלים רבים לניתוח שוק מקיף.

עלויות המסחר של אקסלנס טרייד נחשבות לזולות ויש גם בונוס הצטרפות נחמד.

 

IBI Trade

IBI TRADE הוא ברוקר ותיק וידוע בשוק ההון הישראלי, הפועל כזרוע המסחר של קבוצת IBI. לברוקר יש נוכחות ארוכת שנים ומוניטין של יציבות ואמינות.

נקודת החוזק המרכזית של IBI TRADE היא היצע המכשירים הרחב והמגוון שהם מציעים למסחר – מניות, אג"ח, מדדים, מטבעות, סחורות, קרנות נאמנות ולאחרונה גם קריפטו. המגוון הזה מאפשר למשקיעים גמישות רבה.

פלטפורמת המסחר שמציע הברוקר נחשבת לנוחה וידידותית למשתמש. IBI TRADE נחשב לברוקר עמלות בירות יחסית לממוצע בשוק אך הטבת ההצטרפות היא בין הגבוהות (250 ש"ח)

אינטאקטיב ברוקרס ישראל

אינטראקטיב ישראל הוא שם מוכר בתחום המסחר בשווקים בינלאומיים. זהו אחד הברוקרים הגדולים והמבוססים בעולם, עם נוכחות חזקה בשוק המקומי בישראל.

יתרון מרכזי של אינטראקטיב ברוקרס הוא המגוון הרחב של מכשירי המסחר שהם מציעים – מניות, אג"ח, מט"ח, חוזים עתידיים, אופציות ועוד. בנוסף, הפלטפורמה שלהם מעוצבת להפליא, עם ממשק מודרני וכלים מתקדמים.

מבחינת עלויות, אינטראקטיב ברוקרס נחשב לברוקר במחירים תחרותיים למדי, עם עמלות נמוכות יחסית לשוק. אין עמלות צפויות נוספות מלבד על העסקאות עצמן. לא סחרת לא שילמת.

קולמקס פרו

Colmex Pro הוא ברוקר פחות מוכר בשוק הישראלי, אך הוא חלק מקבוצת חברות פיננסיות גלובלית. הברוקר מתמחה במסחר במכשירים מורכבים יותר כמו חוזים עתידיים, אופציות ומנגנוני מכשירים מגוונים.

יתרונו הבולט של Colmex Pro הוא בפלטפורמת המסחר המתקדמת והמקצועית ביותר שהיא מציעה. הפלטפורמה עמוסה בכלי ניתוח מורכבים לשוק ההון אך למרות כך היא אינה קשה לתפעול על ידי משקיעים חסרי ניסיון.

מגוון המכשירים הפיננסיים שניתן לסחור בהם דרך Colmex Pro הוא רחב למדי, אך הברוקר אינו מציע מסחר בבורסת תל אביב.

איך יצרתי את הרשימה הזאת?

לאחר מחקר נרחב וקריאת סקירות וחוות דעת ממגוון מקורות מהימנים, הרכבתי רשימה של 6 ברוקרים מובילים לכתיבת המאמר. תהליך הבחירה כלל השוואה של מספר קריטריונים חשובים – עלויות עסקאות ועמלות, פלטפורמות המסחר והכלים המוצעים, מגוון המכשירים למסחר, אמצעי אבטחת המידע, רמת שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית וכן המוניטין וההיסטוריה של כל ברוקר. לאחר סינון ראשוני של מבחר ברוקרים מובילים, נבחנו באופן מדוקדק החוזקות והחולשות של כל אחד, תוך התחשבות בצרכים ודרישות משתנים של משקיעים שונים. במטרה להציג מגוון אפשרויות איכותיות ומקיפות, הרשימה הסופית שהורכבה כוללת 6 ברוקרים מהגדולים, הוותיקים והמבוססים ביותר בתחום המסחר בניירות ערך.

למה צריך ברוקר?

צריך ברוקר למסחר בבורסה מכמה סיבות: ראשית, ברוקרים מחוברים למערכות המסחר של הבורסות השונות ויכולים להעביר הוראות קנייה ומכירה של ניירות ערך. בנוסף, הם מציעים ממשקים ממוחשבים מהם ניתן לצפות בשווקים ולבצע עסקאות בקלות. כמו כן, ברוקרים צריכים לעמוד בדרישות רגולטוריות מחמירות, כך שהם מבטיחים רמה מסוימת של אבטחת המידע ויושרה במסחר. לבסוף, ברוקרים מספקים גם כלים לניתוח שווקים, עזרה במחקר ובמידע חיוני למסחר יעיל.

איך בוחרים ברוקר?

היציאה למסע ההשקעה דורשת לא רק שיהיה לכם כסף פנוי להשקעה אלא גם את החוכמה לבחור ברוקר שמתאים לשאיפות ולסגנון הפיננסי שלכם. הבחירה של ברוקר היא חיונית כדי לנווט בין המורכבות של שוק המניות.

תהליך הבחירה מתחיל בהערכת תאימות הרגולציה של הברוקר, המבטיחה את בטיחות ההשקעות ואת הדבקות בנוהלי מסחר אתיים. בישראל, מדובר בהקפדה על עמידה של הברוקר בתקנות הרשות לניירות ערך. ניתן גם לבחור בברוקר זר כמו שכתבתי למעלה. פשוט להקפיד על ברוקר מוכר ואמין. ניתן ואף רצוי לבחור ברוקר מתוך רשימת הברוקרים המומלצים למעלה.

לאחר מכן, תבדקו את דמי הניהול, אשר יכולים להשתנות במידה רבה. עמלות אלה יכולות לנגוס מהרווחים, ולכן הבנת מבנה העמלות היא קריטית. בין אם מדובר בעמלה קבועה לכל עסקה או באחוז מנפח המסחר, קבלו החלטה מושכלת בהתבסס על תדירות המסחר. להרבה ברוקרים יש הטבות לפתיחת חשבון כמו פטור מעמלות, בונוס הצטרפות, הטבת בהמרת מט"ח ועוד.

גורם חשוב נוסף לדעתי הוא פלטפורמת המסחר עצמה. היא צריכה להיות ידידותית למשתמש, מצוידת בכלים ובמשאבים הדרושים לניתוח שוק יעיל וביצוע עסקאות. אי אפשר להמעיט בזמינות של תמיכתה בלקוחות על ידי חדר המסחר, במיוחד ברגעים שבהם התנודתיות בשוק מגיעה לשיא או אם אתם נתקלים בבעיות טכניות. לכל הברוקרים ברשימה שלנו יש אפליקציות מסחר מעולות.

עוד דבר שכדאי להיות מודעים אליו הוא המוניטין של הברוקר,  נסו לקרוא ביקורות ומשוב של משקיעים באמצעות קבוצות פייסבוק, פורומים או מחנות האפליקציות. הברוקרים ברשימה שלנו כולם בעלי ציונים גבוהים ושביעות רצון מוכחת בקרב המשתמשים.

לדעתי, לאחר שהחלטתם איפה אתם רוצים לסחור (באיזו בורסה הכוונה: תל אביב או שאר העולם) משם תוכלו לגזור איזה ברוקר לבחור. בגדול כולם די אותו דבר (פלוס מינוס) מבחינת העמלות והטבות ההצטרפות. זה יכול להסתכם בסה"כ בטעם אישי – מה שנראה לכם עדיף.

רלוונטי: פלטפורמות מסחר מומלצות

איך להתחיל לסחור עם ברוקר?

אם כבר בחרתם ברוקר מועדף, הגיע הזמן להתחיל בתהליך ההרשמה וההפקדה. הנה השלבים להתחלת התהליך:

  1. פתיחת חשבון אצל הברוקר – תצטרכו למלא טפסי פתיחת חשבון ולהציג מסמכים מזהים כמו תעודת זהות וכתובת מגורים. ברוב המקרים התהליך יכול להיעשות אונליין. ייתכן ותקבלו טלפון מהנציג של הברוקר שילווה אותכם בתהליך.
  2. מילוי שאלון פרופיל משקיע – הברוקר יבקש שתענו על שאלות לגבי מטרות ההשקעה, סף הסיכון, ניסיון קודם וגורמים אחרים כדי להתאים את הפרופיל המתאים לכם. אין מה להיבהל, זה חלק מדרישות הרגולטור.
  3. קבלת הסכמי המסחר וחתימה – תצטרכו לחתום על הסכמים המפרטים את תנאי המסחר והשירותים המוענקים על ידי הברוקר.
  4. ביצוע הפקדה ראשונית – לאחר אישור החשבון, תצטרכו להפקיד את הסכום המינימלי הנדרש להתחלת מסחר ע"י העברה בנקאית או דרכים אחרות. הכסף מועבר לחשבון נאמנות ואינו מוחזק על ידי הברוקר עצמו בשום שלב.
  5. הורדת פלטפורמת המסחר – במקרה הצורך, תורידו את יישום המסחר מחנות האפליקציות או לקבל גישה לפלטפורמה הממוחשבת של הברוקר כדי להתחיל לסחור.
  6. הכשרה – חלק מהברוקרים מציעים חומרי לימוד, הדרכות ופלטפורמת דמו לתרגול לפני המסחר האמיתי.

לאחר השלמת כל השלבים הללו, יהיה ניתן להתחיל לקנות ולמכור ניירות ערך אמיתיים באמצעות הברוקר. חשוב לעבור על הידע הנדרש לפני כן.

רלוונטי: אפליקציות לניהול תקציב

מה לעשות אחרי שנרשמים ומפקידים?

לאחר רישום והפקדת כספים בהצלחה אצל הברוקר שבחרתם, מתחיל פרק חדש במסע. הצעדים שתנקטו בשלב זה הם קריטיים מכיוון שהם מניחים את הבסיס לחוויית המסחר.

בראש ובראשונה, אני ממליץ להכיר את פלטפורמת המסחר המסופקת על ידי הברוקר. לכל פלטפורמה יש את התכונות והכלים הייחודיים שלה, החל מתרשימים אנליטיים ועד עדכוני חדשות שמעדכנים אותכם בחדשות פיננסיות גלובליות. הבנה כיצד להשתמש בכלים אלה ביעילות יכולה לשפר באופן משמעותי את החלטות המסחר.

לאחר מכן, ודאו שהכספים שהופקדו משתקפים כראוי בחשבון והבינו את התהליך להפקדות או משיכות נוספות. חיוני להבין את תהליכי האבטחה שיש לברוקר עבור עסקאות כאלה כדי להגן על ההשקעות . 

השלבים הבאים

לאחר פתיחת החשבון וההפקדה, יש לבחור אסטרטגיית מסחר – קבעו האם תרצו לסחור בגישה כמותית/טכנית, פונדמנטלית או משולבת. גם תדירות המסחר – יומי, שבועי, חודשי וכדומה חשובה. לאחר מכן, לימדו והכירו את האסטרטגיה שבחרתם ואת השווקים והמכשירים בהם תרצו לסחור. על בסיס הניתוח שלכם, זהו את המניות, אגרות החוב, קרנות נאמנות או מדדים שתרצו לרכוש.

חשוב מראש לקבוע מהם גורמי הכניסה והיציאה מעסקאות, כדי לא להיגרר להחלטות רגשיות במהלך המסחר. לאחר עמידה בקריטריונים שנקבעו, יש להגיש הוראת קנייה או מכירה דרך פלטפורמת המסחר של הברוקר. מיד לאחר הפעולה, יש לעקוב אחר הנייר שנרכש/נמכר על פי האסטרטגיה. קבעו נקודות יעד לקיטון/גידול רווח או הפסד מקסימלי. העיקרון החשוב ביותר הוא לפעול ללא רגשות בהתאם לקריטריונים ולאסטרטגיה שנקבעו מראש. המעקב והבקרה מונעים החלטות ספונטניות.

ברגע שהנייר שרכשתם מגיע ליעדי הרווח/הפסד או לקריטריוני היציאה האחרים, יש לסגור את העסקה במכירה או רכישה נגדית. חשוב לנתח בדיעבד את תוצאות העסקה, לשמור נתונים ולשפר את האסטרטגיה בהמשך במקרה הצורך.

זוהי מסגרת עבודה כללית להתחלת המסחר. כמובן, יש לעשותה בהתאמה לניסיון, לידע ולסגנון המסחר האישי של כל משקיע.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם