איך לחסוך כסף

חיסכון בכסף הוא אחד המפתחות המרכזיים לחיים טובים יותר. אנשים שמצליחים לחסוך סכומי כסף גבוהים בשלב מוקדם של חייהם יכולים לנהל אותם בצורה טובה הרבה יותר בהמשך. עם זאת, חיסכון בכסף הוא לא דבר קל, במיוחד עבור מי שהכנסתם אינה גבוה במיוחד. אנחנו כאן כדי לתת לכם מספר טיפים יעילים שיעזרו לכם לחסוך כסף בכל מצב.

 

טיפים לחיסכון בכסף

השאלה איך לחסוך כסף היא שאלה מורכבת, וקצת קשה לתת עליה תשובה שמתאימה לכולם. עם זאת, ישנם מספר כללי ברזל שההקפדה עליהם היא המפתח לחיסכון מוצלח. במקום שתמצאו את עצמכם בסופו של כל חודש תוהים לאן נעלם הכסף שהרווחתם, אנחנו כאן כדי לתת לכם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם לחסוך כסף בכל חודש. כמה? זה כבר תלוי בכם.

 

  1. בדקו במשך מספר חודשים את ההוצאות שלכם
    השלב הראשון בכל חיסכון הוא להבין מה כסף אנחנו יכולים לחסוך. כדי לעשות את זה אתם חייבים להבין קודם כל כמה כסף אתם מוציאים בכל חודש. את ההוצאות שלכם תוכלו לארגן בטבלה מסודרת או באמצעות אפליקציה לניהול הוצאות, ולראות מהן ההוצאות הגדולות יותר.

    ברגע שתהיה לכם הוצאה ממוצעת לפי חודש, תשוו אותה להכנסה שלכם ותוכלו לראות מה הסכום הריאלי שאותו אתם יכולים לחסוך בכל חודש. כמובן, ישנן הוצאות לא צפויות, או חודשים שבהם ההכנסה שלכם תהיה גבוהה יותר, אולם ההערכה הזו נועדה לאפשר לכם להציב מטרה ריאלית לחיסכון שלכם.

    השתמשו בטבלת אקסל הוצאות והכנסות של זיק

  1. היכן אפשר לקצץ בהוצאות
    אחרי שכל ההוצאות יהיו מול העיניים שלכם, תוכלו לראות על אלו הוצאות אתם יכולים לוותר לגמרי, מהן ההוצאות שבהן ניתן לחסוך וכיו"ב. בצורה הזו אתם למעשה מגדילים את ההכנסה שלכם, בלי לעבוד דקה אחת יותר. הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור הוא שהוצאה מיותרת היא הדבר המרכזי שפוגע ביכולת שלכם לחסוך.

    חשוב להבין שקיצוץ בהוצאות אינו בהכרח ירידה ברמת החיים. נכון שישנן הוצאות שוויתור עליהן יפגע בכם, אולם יש הוצאות רבות שאנחנו כלל לא מודעים לקיום שלהם. בטלו חברות מועדון בכל מיני עסקים שאין לכם קשר אליהם, או הפסיקו לחדש מנוי לדברים שאין לכם בהם צורך. הדברים הללו הן הוצאות מיותרות שפשוט מכלות את הכסף שלכם.

  1. הציבו יעד לחיסכון שלכם
    אחרי שהבנתם מה הסכום הריאלי שאותו אתם יכולים לחסוך, הציבו מטרה לחיסכון שלכם. נסו להבין עם כמה כסף אתם רוצים להיות בעוד זמן מסוים, ובצעו תוכנית שמובילה אתכם אל היעד הזה. כמובן, המטרה לא חייבת להיות מטרה ספציפית, אולם חשוב שתבינו שהחיסכון הוא לא סתם כסף ששוכב בלי לעשות כלום אלא הוא מה שיאפשר לכם לשפר את איכות החיים שלכם.

    אחרי שיהיה לכם סכום קבוע שאותו אתם חוסכים בכל חודש, אל תהססו לנסות לחסוך עוד כל הזמן. זכרו שהסכום שאותו הגדרתם בצורה חודשית הוא סכום המינימום, וככל שתצליחו לחסוך עוד בכל חודש כן ייטב לכם. הדבר המרכזי שעליכם להבין הוא שחיסכון של מעט כסף עכשיו יהיה שווה הרבה יותר עוד מספר שנים, בעזרת השקעה נכונה של הכסף.

  1. בחרו אפיק השקעה מתאים
    אחרי שהכסף קיים, חשוב להשקיע אותו במקומות הנכונים. חיסכון של כסף ששוכב בנק הוא דבר לא מועיל, במיוחד לאור האלטרנטיבות הנהדרות שקיימות כיום בשוק ההון. ככל שיש לכם יכולת להשקיע את הכסף לזמן ארוך יותר, כך הסיכוי שלכם לראות תשואה מהכסף גדלה. הסוד הגדול של רווח מהשקעת כסף הוא סבלנות, וזה יכול להוביל אתכם לרווחים נאים.
  1. יצרו מקור הכנסה נוסף
    ההכנסה המרכזית שלכם בכל חודש היא המשכורת שלכם, אולם אל תקפאו על השמרים. נסו כל הזמן לראות מהיכן אתם יכולים להביא הכנסה נוספת, לא משנה בכמה כסף מדובר. הכנסה נוספת מאפשרת לכם לחסוך הרבה יותר, וגם אם הסכומים נראים לכם לא גבוהים, כאשר אוספים אותם יחד לאורך זמן רב הם מצטברים לכדי סכום משמעותי מאוד.

לסיכום

חיסכון בכסף הוא דבר חשוב, ואם תבצעו אותו נכון איכות החיים שלכם תוכל להיות גבוהה הרבה יותר עוד מספר שנים. הגדירו מראש מטרה לחיסכון, ונסו כל הזמן לראות כיצד ניתן לקצץ בהוצאות ולהגדיל הכנסות. בנוסף, חשוב להשקיע את הכסף באפיקים הנכונים כדי שהוא יעשה פירות.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם