אפליקציות לניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות

ניהול הכספים האישיים שלנו עלול להיות משימה מאתגרת ומכריעה, במיוחד כאשר החיים הופכים עמוסים. זה לא יהיה נהדר אם יהיו כלים זמינים שיעזרו לנו בעניינים בנוגע לתקציב מבלי להוסיף מתח נוסף לחיינו?

ובכן, חדשות טובות באופק – אפליקציות לניהול תקציב כאן כדי לעזור לכם לעשות בדיוק את זה! יישומים שימושיים אלו מציעים תובנה חשובה לגבי ההרגלים הפיננסיים שלנו ומסייעים בשמירה על התקציב תוך מתן תמונה ברורה של מה שקורה עם הכסף. אם נהייתם סקרנים לגבי האופן שבו אפליקציות אלה יכולות לחולל מהפכה באופן שבו אנחנו מנהלים את הכספים שלנו, המשיכו לקרוא בזמן שאנו מתעמקים בעולם האפליקציות לניהול תקציב!

מבוא

אפליקציות לניהול תקציב הפכו לכלי חיוני עבור אנשים ומשפחות רבים שרוצים להשיג שליטה על הכספים שלהם. עזרים דיגיטליים שימושיים אלה מאפשרים למשתמשים לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלהם, ליצור תקציבים ולעקוב אחר היעדים הפיננסיים שלהם בקלות. לא ניתן להפריז בחשיבותן של אפליקציות לניהול תקציב, מכיוון שהן מטפחות משמעת פיננסית, מפחיתות לחץ פיננסי ומעצימות משתמשים לקבל החלטות מושכלות לגבי הרגלי ההוצאות שלהם.

עם מגוון רחב של אפליקציות לניהול תקציב הזמינות בשוק הישראלי, זה יכול להיות מאתגר לקבוע איזו אפליקציה מתאימה ביותר לצרכים שלכם. מדריך אולטימטיבי זה לאפליקציות לניהול תקציב נועד לספק לכם את הידע הנדרש על מנת לקבל החלטה מושכלת לגבי האפליקציה המתאימה לכם. בסעיפים הבאים נדון בין היתר: מי יכול להפיק תועלת משימוש באפליקציה לניהול תקציב, נתעמק בתכונות החיוניות שמבדילות את האפליקציות הטובות ביותר מהשאר ונציע טיפים לבחירת הכלי המושלם לייעול החיים הפיננסיים שלכם. בסוף מדריך זה, תהיו מוכנים לקחת שליטה על הכספים שלכם באמצעות אפליקציית ניהול תקציב המותאמת למצב הייחודי שלכם.

תוכן עניינים

5 אפליקציות מומלצות לניהול תקציב

רייזאפ

רייזאפ היא אפליקציית WEB בעלת רישיון מהרשות לניירות ערך לפעילות במסגרת הבנקאות הפתוחה. רייזאפ שואבת מידע מהמוסדות הפיננסים, לומדת את ההתנהלות שלך ולאחר מכן מציגה לכם למעשה את התזרים החודשי וכמה נשאר לכם להוציא החודש. אם החודש מסתיים בפלוס, המערכת ישר תציע לכם להפקיד את הכסף לחיסכון בצורה אוטומטית (בשת"פ עם בית השקעות מיטב)

מה אנחנו חושבים? – מערכת אוטומטית (עדיין לא אפליקציה), מרהיבה, קהילה תומכת. מחיר סביר אבל שווה את זה.

לקבלת חודש ניסיון (35 יום) + חודשיים בחצי מחיר

FamilyBiz

פמיליביז משמשת כיועץ פיננסי צמוד, גם היא בעלת תקן הבנקאות הפתוחה ומאפשרת התחברות למוסדות הפיננסים ללא מתן שם משתמש וסיסמא. ודאו שגישה זו מתאימה לכם (ייתכן ותרצו להיות יותר עם "Hands on" על התהליך). פמיליביז יכולה גם להתחבר לחברות הביטוח והפנסיה ולתת לכם תמונה עדכנית של מצב הפיננסי הכללי. כמו כן ניתן לבדוק שווי נקי, לקבל הצעות משכנתא והשקעות.

מה אנחנו חושבים? – השילוב של הוצאות והכנסות, פנסיה, ביטוחים, משכנתא והשקעות הוא בהחלט יתרון אדיר. הגישה רק ממחשב. שבועיים חינם.

נסו את פמיליביז חינם

החיים בפלוס

החיים בפלוס זוהי אפליקציה שנוצרה על ידי היועצת לכלכלת המשפחה רונית טאוליב. מתוך ניסיון שאספה בליווי מאות משפחות, פיתחה רונית את האפליקציה שמצד אחד פשוטה ואינטואטיבית ומצד שני מאפשרת התמדה וניהול הכסף בסינכרון מלא עם בן\בת הזוג. האפליקציה איננה מתחברת לחשבונות הפיננסים וזאת מתוך ההבנה לחשיבות איסוף ומעקב המידע לתהליך הכולל.

מה אנחנו חושבים? – אפליקציה נהדרת, טובה למי שרוצה באמת להיות חלק מהתהליך ולא לבצע הכל על אוטומט, תמיכה מלאה של רונית בקבוצות הפסייבוק והווטצאפ.

נסו את החיים בפלוס

מיי פיננדה

MyFinanda מרכזת את כל המידע הפיננסי במקום אחד מאובטח ועוזרת להיות בשליטה מלאה. כמו היא כן היא עוזרת בניהול תקציב ומתריעה על חריגות. האפליקציה מציג דו"ח שווי כולל של נכסים והתחייבויות, תומכת במט"ח ובמזומן וניתן לייצא הכל לאקסל.

מה אנחנו חושבים? – אפליקציה חמודה שמאגדת הכל בכל רגע נתון וממפה את ההוצאות באופן אוטומטי, חוסכת זמן וזמינה גם במחשב!

מוניטור

Moneytor של שי בדיחי היא דשבורד פיננסי המרכז את כל הנכסים והתחייבויות שלכם במקום אחד. המערכת רותמת את עזרת AI וגם ML על מנת לעקוב, לנתח ולייעל את ההחלטות הפיננסיות שלכם. זו המערכת היחידה בארץ  שלוקחת בחשבון גם נדל"ן בארץ ובחול וגם פנסיה, גמל והשתלמות. המערכת עובדת גם עם בנקים זרים.

מה אנחנו חושבים? – יכולת מרשימה, עם דשבורד מרהיב אשר לא רק מציגה את המידע אלא גם מנתחת ונותנת עצות.

מי צריך אפליקציה לניהול תקציב?

אפליקציות לניהול תקציב יכולה להתאים לקבוצה מגוונת של סוגי אנשים וזאת בהתאם להרגלים הפיננסיים, המטרות והדרישות שלהם. אמנם אין פתרון אחד שמתאים לכולם, אך ישנם סוגים ספציפיים של אנשים שיכולים להפיק תועלת רבה משימוש באפליקציית ניהול תקציב. חלק זה ידון בכמה מקבוצות המפתח של אנשים שיכולים לקצור את הפירות של שימוש ביישומים אלה.

פרילנסרים ועצמאיים

אחת הקבוצות העיקריות של אנשים שנהנים משימוש באפליקציית ניהול תקציב כוללת אנשים עם הכנסה לא סדירה. למשל עבור פרילנסרים, עצמאים ועובדי עבודות מזדמנות אונליין (Gigs) יש לעתים קרובות תזרים מזומנים משתנה, מה שהופך את ניהול ההוצאות וייצוב החיסכון למאתגר. אפליקציה לניהול תקציב יכולה לעזור להם לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלהם ביעילות, להקצות את כספם על בסיס עדיפויות ולסייע לשמור על יציבות פיננסית לאורך כל מחזורי העבודה שלהם.

אנשים במינוס או בחובות

קבוצה נוספת שיכולה לנצל אפליקציות לניהול תקציב כוללת את אלה שמתקשים להישאר במגבלות התקציב שלהם. הוצאות יתר או הרגלי קנייה אימפולסיביים עלולים להוביל ללחץ כלכלי, ולהקשות על השגת מטרות פיננסיות אישיות או משפחתיות. באמצעות אפליקציה לניהול תקציב, אנשים אלה יכולים לקבל גישה לתצוגה מקיפה של הרגלי ההוצאות שלהם ולקבל מושג אמיתי לאן הכסף שלהם הולך, תוך פיתוח התנהגויות פיננסיות בריאות יותר לאורך זמן.

אנשים עם מטרות פיננסיות ספציפיות

אנשים שיש להם יעדים פיננסיים ספציפיים, כגון חיסכון למקרי חירום, חופשות או אבני דרך אחרות בחיים, יכולים גם להפיק תועלת מאפליקציות לניהול תקציב. עם היכולת לעקוב אחר ההתקדמות לקראת המטרות שלהם, הם יכולים לקבל מוטיבציה ותמיכה כדי לשמור על הרגלי התקציב שלהם. על ידי הגדרת יעד פיננסי ברור ומעקב אחר ההתקדמות, המשתמשים יכולים להישאר ממוקדים ולהתקרב צעדים ספורים להשגת חלומותיהם.

משפחות וזוגות עסוקים

אפליקציות לניהול תקציב יכולות להיות מועילות להפליא עבור משפחות עסוקות וזוגות שחולקים אחריות פיננסית. על ידי סנכרון חשבונות בנק, כרטיסי אשראי והוצאות, אפליקציות אלה מספקות הסתכלות מאוחדת של הכספים שלהם ומבטיחות ששני בני הזוג מודעים למצב הכלכלי של משק הבית שלהם. שימוש באפליקציה לניהול תקציב יכול לקדם תקשורת פתוחה בין שותפים ולסייע בשמירה על הרמוניה פיננסית במערכות יחסים.

לסיכום, אפליקציות לניהול תקציב יכולות לספק אנשים עם דרישות ויעדים שונים. על-ידי מתן כלים להצגה חזותית של הרגלי הוצאה, מעקב אחר התקדמות והקצאת כספים, יישומים אלה מאפשרים למשתמשים להחזיר לעצמם את השליטה על הכספים שלהם ולהתקדם לעבר יציבות פיננסית.

רלוונטי: להרוויח כסף מאפליקציות

תכונות חשובות באפליקציות לניהול תקציב

בחירת אפליקציה לניהול תקציב יכולה להיות לא פשוטה בהתחשב באפשרויות הרבות הקיימות בשוק. זה חיוני להכיר את התכונות הקריטיות שהופכות אפליקציה לניהול תקציב לאחת טובה אשר מותאמת לצרכים וליעדים הפיננסיים שלכם. להלן כמה מהתכונות המובילות שצריך לחפש באפליקציית ניהול תקציב:

יכולת לייבא נתונים

אפליקציה טובה לניהול תקציב אמורה לאפשר למשתמשים לייבא בקלות נתוני הבנק והאשראי כדי לעקוב אחר ההוצאות בצורה חלקה. תכונה זו חוסכת זמן על-ידי הזנת נתונים ידנית ומבטיחה מעקב הוצאות מדויק. בנוסף, אפליקציות מסוימות מציעות סיווג אוטומטי של הוצאות, שיכול לייעל את התקצוב.

יחד עם זאת, ישנן אפליקציות בשוק אשר טעונות בדיוק ההיפך- ייבוא אוטומטי של ההוצאות חוטא למטרה ולמעשה מחסיר מהמשתמשים את הפעולה "להיות על זה" ולבדוק בעצמם את החיובים ולעקוב "אחר הכסף" כדי לדעת באמת על מה מבזבזים. המעקב הזה יחד עם הסיווג של ההוצאות עוזר יותר את המצב האמיתי וגם יעזור לתכנן את התקציב עבור חודשים הבאים.

קטגוריות תקציב הניתנות להתאמה אישית

לכל אדם יש הרגלי הוצאה ייחודיים וסדרי עדיפויות תקציביים. אפליקציית ניהול תקציב האידיאלית צריכה להציע קטגוריות תקציב הניתנות להתאמה אישית. תכונה זו מאפשרת למשתמשים להתאים את תוכנית התקציב שלהם בהתאם לסגנון החיים הספציפי שלהם וליעדים הפיננסיים שלהם, מה שמגדיל את הסיכוי שהם ידבקו בתקציב.

תזכורות לתשלומי חשבונות

שכחה לשלם חשבונות בזמן עלולה להוביל לאיחור בתשלום ולהוביל לקנסות ועיקולים. אפליקציה לניהול תקציב צריכה לכלול אפשרות להגדיר תזכורות לתשלום חשבונות כדי לעזור למשתמשים להימנע מהחמצת מועדי תשלום. תכונה זו שימושית במיוחד עבור אלה שיש להם חשבונות חוזרים רבים לנהל מדי חודש.

תכונות מעקב אחר יעדים וחיסכון

משתמשים צריכים להיות מסוגלים להגדיר יעדים פיננסיים ספציפיים, בין אם זה חיסכון ללימודים, חתונה או תשלום חובות. האפליקציה אמורה לעזור לעקוב אחר ההתקדמות לקראת יעדים אלה ולספק ייצוגים חזותיים של התקדמות היעדים, כדי להקל על המשתמשים להישאר ממוקדים ובעלי מוטיבציה.

סנכרון בין מכשירים מרובים

משתמשים רבים ניגשים למידע הפיננסי שלהם במכשירים מרובים, כגון טלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבים. מומלץ לוודא שקיים סנכרון בין מכשירים שונים כדי לספק חוויית משתמש חלקה. תכונה זו מבטיחה שמשתמשים יוכלו לגשת למידע שלהם ולעדכן אותו בכל זמן ובכל מקום. יש אפליקציות שגם מאפשרות לבצע סינכרון בין בני זוג או שותפים, גם זה חשוב לבדוק אם קיים.

אבטחה ופרטיות

כאשר מדובר בנתונים פיננסיים רגישים, אבטחה ופרטיות הם בעלי חשיבות עליונה. האפליקציה שתבחרו צריכה להבטיח שקיימת הצפנת נתונים, שרתים מאובטחים והגנה חזקה באמצעות סיסמה כדי לשמור על המידע הפיננסי של המשתמשים מפני גישה לא מורשית.

לסיכום, מציאת אפליקציית ניהול תקציב הטובה ביותר תהיה תלויה בצרכים ובהעדפות האישיים שלך. עם זאת, התכונות שהוזכרו לעיל חיוניות לאפליקציה יעילה וידידותית למשתמש. כאשר אתם בוחנים את האפשרויות השונות, לא לשכוח לקחת בחשבון גורמים נוספים כגון עלות, ביקורות לקוחות ורמת האינטגרציה עם שירותים פיננסיים אחרים.

רלוונטי: אפליקציות להעברת כספים

יתרונות אפליקציות לניהול תקציב

הנה כמה יתרונות כלליים לשימוש באפליקציה לניהול תקציב:

  1. מה שמתאים לכם
    קיימות מגוון אפשרויות לניהול תקציב דרך כלים שונים. קיימות אפליקציות המתממשקות לחשבונות שלכם, יש כאלו שניתן להזין אליהן נתונים ויש כאלו הכוללות, אפילו את המניות שאתן מושקעים בהן. כל אפליקציה שונה מהשנייה ונותנת ערך אחר למשתמשיה. השימוש באפליקציות מסוג זה יכולה לחסוך לכם זמן (וגם כסף כמובן!)
  2. מכל מקום ובכל זמן
    בניגוד לניהול באקסל במחשב שלכם, אפליקציות לניהול תקציב נמצאות בטלפון שלכם, זמינות לכן בכל זמן ובכל מקום ומאפשרות מעקב תקציבי ידידותי למשתמש ויעיל.
  3. התראות
    חריגה, הכנסתם פחות כסף החודש, אחד החשבונות שלכם התייקר, האפליקציות השונות יוכלו לתת לכם התראות, על כל מה שקורה אצלכם בחשבון לפי הדרישה האישית שלכם והצרכים שלכם.

כיצד לבחור את אפליקציית ניהול התקציב הטובה ביותר

בחירת אפליקציית ניהול התקציב הטובה ביותר היא קריטית בשביל לעזור לכם להשיג את היעדים הפיננסיים שלכם. יש שפע של אפליקציות תקצוב זמינות ומציאת האפליקציה המושלמת עבורכם עלולה להיות מאתגרת. הנה כמה טיפים והנחיות שיעזרו לכם לבחור את אפליקציית ניהול התקציב הטובה ביותר לצרכים שלך:

אינטגרציה עם מוסדות פיננסיים

תכונה חשובה אחת שיש לקחת בחשבון היא אינטגרציה עם המוסדות הפיננסיים שלכם באמצעות פרוטוקול הבנקאות הפתוחה, כגון בנקים, כרטיסי אשראי וברוקרים. היכולת לייבא את הפעולות הבנקאיות באופן אוטומטי הופכת את המעקב אחר ההוצאות לנוח ויעיל יותר. יש לוודא שהאפליקציה שתבחרו יכולה לסנכרן ולייבא עסקאות מהספקים הפיננסיים הרלוונטיים שלכם (אלא אם כן אתם לא מעוניינים בכך, כמו שהוזכר קודם)

קלות שימוש

ממשק האפליקציה צריך להיות ידידותי למשתמש, ולאפשר  ניווט קל ולהבין את התקציב ללא מאמץ מוגזם או בלבול.

תמורה טובה לכסף

בעוד שחלק מהאפליקציות הן בחינם, אחרות מציעות תכונות פרימיום תמורת דמי מנוי. מומלץ לשקול את עלות האפליקציה ולקבוע אם הערך המוצע מצדיק את ההוצאה. אפליקציות מסוימות עשויות להציע תקופת ניסיון ללא תשלום המאפשרת לך לחוות את תכונות הפרימיום לפני שתתחייב. לא לשכוח לקחת בחשבון את עלות האפליקציה במסגרת התקציב החודשי שלך.

קראו ביקורות והשוואות

מחקר הוא חיוני בעת בחירת אפליקציה לניהול תקציב. תקראו ביקורות ברשת של משתמשים אחרים והשוואות שנכתבו על-ידי מומחים כדי לקבל תובנות לגבי הביצועים, הפונקציונליות ותמיכת הלקוחות של האפליקציה. איסוף דעות מאנשים שהשתמשו באפליקציות מסוג זה יעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת המבוססת על חוויות אובייקטיביות.

תאימות לאזור שלך

ודאו שהאפליקציה תואמת לצרכים שלכם מבחינת שימוש במטבע (כגון שקלים חדשים, דולר או אירו), יחידות מידה ותאימות שפה. על מנת להבטיח חוויית תקצוב חלקה ויעילה.

על ידי התחשבות בגורמים אלה, תוכלו לבחור את אפליקציית ניהול התקציב הטובה ביותר שתענה על הצרכים וההעדפות הפיננסיים הייחודיים שלכם. זכרו, התכונות החיוניות באפליקציות לניהול תקציב ישפיעו בסופו של דבר על היכולת לנהל בהצלחה את הכספים שלך, כפי שנדון בסעיף הקודם.

מסקנה

לסיכום, אפליקציות לניהול תקציב הן כלים חיוניים עבור יחידים ומשפחות שמטרתם להשיג שליטה טובה יותר על הכספים שלהם. על ידי הבנה מי צריך אפליקציה לניהול תקציב, מהן התכונות החשובות שיש לחפש וכיצד לבחור את האפליקציה הטובה ביותר שתתאים לצרכים שלכם, ניתן להשיג יציבות פיננסית ולהגיע ליעדי חיסכון ספציפיים.

זכרו כי בעלי הכנסות חריגות, קושי לעמוד בתקציב ויעדי חיסכון ספציפיים זקוקים נואשות לאפליקציה לניהול תקציב. התכונות החשובות ביותר כוללות שילוב חלק עם שירותים פיננסיים, קטגוריות תקציב הניתנות להתאמה אישית וכמובן העלות. יתר על כן, מחקר יסודי, קריאת ביקורות והתחשבות בעלות האפליקציה לעומת תמורה לכסף הם קריטיים בעת בחירת האפליקציה המושלמת.

כעת, לאחר שחקרתם את ההיבטים המשמעותיים של אפליקציות לניהול תקציב ואת היכולות שלהן הגיע הזמן לנקוט פעולה. התחילו בהערכת היעדים הפיננסיים שלכם ושקלו את אפליקציית ניהול התקציב הטובה ביותר לצרכים הספציפיים שלכם. כפי שציינו מוקדם יותר במאמר, בחירה נכונה תפשט מאוד את תהליך ניהול התקציב שלכם, ובסופו של דבר תציב אתכם על המסלול להצלחה כלכלית. אל תחכו, ותתחילו לקבל שליטה על הכספים שלכם עוד היום!

תהיו על זה!

קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים עם רייזאפ ותתחילו לחסוך (לא צריך להכניס כרטיס אשראי לקבלת ההטבה)
חודש חינם!

שאלות נפוצות

כן. אפליקציות מסוימות מציעות תמיכה עבור מטבעות מרובים. זה יכול להיות שימושי במיוחד עבור משתמשים שטסים לעתים קרובות או מבצעים עסקאות במטבעות שונים. בעת בחירת אפליקציה, הקפידו לבדוק אם היא תומכת במטבעות הדרושים לכם לחוויית תקצוב קלה ומדויקת.

אבטחה היא דאגה מכרעת לכל כלי פיננסי. אפליקציות ניהול תקציב בעלות מוניטין משתמשות בדרך כלל בשיטות הצפנה מתקדמות ובאמצעי אבטחה שונים כדי להגן על נתוני המשתמשים. עם זאת, מומלץ לקרוא על תכונות הבטיחות של האפליקציה, ביקורות המשתמשים ומדיניות הפרטיות של החברה לפני שתספק את המידע האישי והפיננסי שלך.

אפליקציות מסוימות לניהול תקציב כוללות תכונות נוספות המספקות ייעוץ חיסכון או השקעות המותאם למצב הפיננסי של המשתמש ולמטרותיו. תכונות אלה יכולות להועיל למשתמשים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי כספם ולשפר את הרגליהם הפיננסיים לאורך זמן. בעת בחירת אפליקציה, חפש תכונות אלה אם אתה מעוניין בהדרכה פיננסית של מומחים לצד כלי תקצוב מעשיים.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

מחפשים אפליקציית ניהול תקציב?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי חדשני המאפשר לשלוט בהוצאות בצורה גאונית!
קבלו חודש ניסיון (35 יום) + חודשיים בחצי מחיר (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי)
בנוסף, גם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש חינם