פתיחת חשבון בנק בחול

העולם ככפר גלובלי קטן מאפשר לתושבי ישראל בקלות יחסית – פתיחת חשבון בבנק זר. מעוניינים לעבור לבנק בחו"ל ושואלים את עצמכם מהם השלבים לצורך ביצוע הפעולה? במאמר הבא נציג את הדרך לפתיחת חשבון בנק בחול במספר צעדים פשוטים. 

תוכן עניינים

מי נדרש לפתיחת חשבון בנק בחו"ל?

חשבון בנק זר מיועד עבור בעלי עסקים המנוהלים בשטח מדינות זרות או עבור אנשים העומדים לקראת הגירה למדינה זרה. קיימים גם ישראלים המעוניינים לפתוח חשבון בנק בחול מסיבות נוספות כגון לצורך השקעות בכלים שאינם ניתנים לשימוש בארץ או לשמירה מרבית על סודיות כפי שנהוג במדינות שונות המגנות באדיקות על פרטיות הלקוחות הבנקאיים שלהם.

מעבר לבנק בחול עשוי להיות משתלם עבור ישראלים המעוניינים ליהנות מעמלות נמוכות על פני העמלות הגבוהות יותר המוטלות על הלקוח כאן בארץ. בנוסף, בנקים בחו"ל פעמים רבות מאפשרים ללקוחותיהם מגוון שירותים רחב לצד פעולות שונות במטבעות זרים בצורה גמישה ונוחה יותר מזו הניתנת בארץ.

קשור: פתיחת חשבון בנק נוסף | איך לעבור בנק בארץ

שיתופי פעולה בינלאומיים בנוגע לפתיחת חשבונות בנק

כדי למנוע אפשרויות להלבנת הון, שותפה ישראל למערך שיתוף פעולה בו משתתפות מדינות רבות נוספות המעניקות מידע לגבי חשבונות בנק זרים אותם מנהלים תשובי חוץ בתחומן. אופציה זו מאפשרת לאזרח ישראלי לפתוח חשבון בנק בחול ועם זאת להיות תחת פיקוח מלא. מדינת ישראל דורשת ממנהלי חשבונות בנק זרים להצהיר ולדווח על הכנסות וכספים העוברים בכל חשבונות הבנק זאת ללא מגבלת מינימום כך שגם העברות של כספים בסכומים נמוכים חייבות בדיווח.

רלוונטי: פתיחת חשבון משותף | פתיחת חשבון לתושב חוץ

איך לפתוח חשבון בנק בחול בצורה האופטימלית?

כדי לפתוח חשבון בנק בחול ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של בנק הרצוי במדינת היעד ולעבור תהליך פשוט של הצטרפות. עם זאת, על מנת לבצע זאת באופן יעיל ובטוח יותר, חשוב לבדוק מהו הבנק המתאים לכם ביותר כפרטיים וכבעלי עסקים וכן יש להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הנהלת חשבונות או ייעוץ מס לצורך פתיחה של חשבון זר לפי חוק בהתאם לתנאי הדיווח לרשות המסים ולצורך בהגשת דוח שנתי והצהרת הון במקרה הצורך.

רלוונטי: חשבונות בנק לצעירים | פתיחת חשבון בנק אונליין

מה שחשוב לבדוק לפני פתיחת חשבון בנק במדינה זרה

  • גובה העמלות – שימו לב לגובה העמלות על ביצוע פעולות הנגבות על ידי הבנק.
  • איכות וסוג השירות המוצע ללקוחות – חשוב לבדוק את פירוט השירותים המוצעים מטעם הבנק והאם הם תואמים את הצרכים שלכם.
  • אבטחת מידע – במטרה ליהנות מתנאי דיסקרטיות מחמירים וכן על מנת למנוע מצב של הלבנת הון, בנק השומר על סודיות ידרוש מידע רב מהלקוח. לצורך כך יש להיערך מבחינת המידע הנדרש כולל המלצות מבנקים בישראל, פרטי דרכון מעודכנים וכתובת מאומתת במסמך רשמי.

למדו על המערכת הבנקאית:

דיווח שוטף לאחר פתיחת חשבון בנק זר

לאחר סיום תהליך ההצטרפות לשירות בנקאי במדינה זרה, יקבל תשוב ישראל הנחיות חשובות בנוגע לדיווח שוטף על מצב ההכנסות והפעילויות הבנקאיות שלו. מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בתחום על מנת למנוע כל חשד להעלמת מס ולבצע את הפעילויות בצורה חוקית לחלוטין.

רלוונטי: כמה אפשר למשוך מכספומט? | כמה אפשר להפקיד בכספומט? | איך לכתוב צ'ק רגיל?

קראו עוד:

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם