כמה כסף יש בעולם?

כסף מהווה מרכיב חשוב בחיים שלנו. נכון שהוא שולי לעומת בריאות או חיי משפחה, אבל בפועל, יש לו השפעה מרובה על מכלול הרגעים שלנו כמו גם על איכות החיים. גם אתכם מעניין לדעת כמה כסף יש בעולם? ממה הוא מורכב? ואיך סופרים אותו בכלל? הגעתם למאמר הנכון.

ממה מורכב סך הכסף שבעולם

כדי למספר ולכמת את סך הכסף הקיים בעולם, לא ניתן להתייחס רק לכסף הפיזי או לזה ששוכן לבטח בחשבון הבנק, אלא גם לשאר המרכיבים המתפתחים, כמו מטבעות ווירטואליים, קריפטו ועוד. בנוסף, ניירות ערך, פיקדונות, חסכונות וכל מה שנכנס תחת מטריית "הכסף שעל הנייר", נכנסים גם הם לחישוב הכוללני של סך הכסף הקיים בעולם.

איך סופרים את כל הכסף שבעולם?

אי אפשר לספור את כל הכסף הקיים גם אם מאד רוצים, כיוון שהנתונים משתנים ללא הרף, ובדיקת משאבי הכסף, גוזלת בעצמה משאבים. אך כן ניתן להשתמש בטכניקת הסטטיסטיקה, שמחשבת אזור אחד באופן יחסי ומכפילה אותו בהתאם לשאר אזורי העולם. לצורך הדגימה, ניקח את ארצות הברית, אשר מהווה מודל יחסי לעולם מערבי ולכסף המרכיב אותו.

סטטיסטיקת שווי הכסף שבעולם

בהתאם לסטטיסטיקה, פילוח והכפלת הנתונים, נכון לשנת 2018, סך הכסף שבעולם, עמד על כ31 טריליון דולר! רוצים לדעת איך זה נראה? אז ככה: 31000000000000. ולמי שאין כוח לספור את האפסים, מדובר ב-12 אפסים עגולים ונוצצים, שמעריכים את שווי הכסף שבעולם, כפול 31 כמובן.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות דולר?

נתונים משתנים של שווי הכסף שקיים בעולם

בפועל, אף על פי שנערכו על הנושא מחקרים רבים, אין שום דרך לחקור כמה כסף מכיל העולם. הן מבחינת תחקיר העומק שלא באמת ניתן להשגה, והן מבחינה טכנית, של נתונים המוסתרים כהוגן, על ידי מדינות דיקטטוריות, שאינן חושפות את מחזור הכספים שלהם ומונעות את שקיפות המידע לחוקרי כספי המאקרו שבעולם.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות יורו?

כמה שווי כסף יש בעולם

ניתן להתייחס לשווי הכסף שבעולם, בהמרה למטבעות מסוגים שונים. לעומת זאת, ניתן להעמיק בכל סוגי המשאבים, גם אילו התת קרקעיים כמו המים והזהב, ולחשבן את כל אילו בסך הכללי של שווי כדור הארץ. רוצים לדעת כמה זה יוצא? בשנת 2021 נערך חישוב גס שכזה, שהוביל לתוצאה: 24 קוודריליון. מכירים את המספר הזה? זה בסדר אם לא. אבל ככה הוא נראה: 24000000000000000.

היכן נמצא הכסף הגדול?

למרות שהעולם מכיל בתוכו כסף רב, הוא אינו מחולק כלל באופן ממוצע. ולכן, ניתן למצוא, ולא רק במדינות העולם השלישי, אנשים החיים בארמונות פאר, עם משרתים צמודים, רכבי יוקרה וכסף לבזבוז, לעומת אנשים העובדים קשה למחייתם, ומרוויחים אך בקושי את מנת לחמם. בעבר, נעשו ניסיונות לחלק את סך הכסף הכללי, בצורה שווה לכלל התושבים – כדוגמת הניסיון הקומוניסטי, אך אלו כשלו והותירו את העולם במציאות המשלימה עם אי השוויון.

לסיכום

בעולם קיים כסף רב, המורכב גם ממזומנים ושטרות ערך וגם ממרכיבים פיזיים של משאבים קיימים. ההיכרות עם סך הכסף שבעולם, חושפת אותנו למספרי ענק, שתורמים לנו להרגשה הממריצה, כי תמיד אפשר להיות עשירים יותר.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם