האנשים הכי עשירים בעולם ובישראל

לכולנו יש חלומות. עבור חלקינו, זה יכול להיות טיפוס לראש סולם תאגידי, כתיבת רומן רב מכר, או הצלת חיים כמנתח גיבורי-על. עם זאת, הרצונות שלנו מצטלבים לעתים קרובות עם הפיתוי של עושר, הביטחון המרגיע שהחופש הכלכלי מביא. מרתק לבחון את חייהם של אלה שהגיעו לפסגה זו, שעושרם עולה על חלומותינו הפרועים ביותר. נדרש יותר מחיפוש מהיר בגוגל כדי להבין באמת את שלל הגורמים התורמים להונם מעורר ההשתאות של אנשים אלה.

אז יצאנו למסע כדי לחשוף עוד על הדמויות החידתיות האלה, לצלול עמוק לתוך סיפורי החיים שלהם, התעשיות שהם שולטים עליהם, ואת ההיקף האמיתי של העושר שלהם. חקירה כזו אינה שלמה ללא מבט מקרוב על האנשים העשירים ביותר גם בישראל בתור בונוס, תוך הצבת הצלחתם על רקע גלובלי. יחד, בואו נפענח את הנרטיבים המסקרנים האלה ונגלה איך ענקי התעשייה האלה תפסו את הפודיום בזירת ההון העולמית והישראלית.

תוכן עניינים

כיצד דירגנו את רשימת האנשים הכי עשירים בעולם?

תהליך דירוג האנשים העשירים בעולם אינו פשוט כפי שהוא נראה בתחילה. זה כרוך בצלילה עמוקה לתוך דוחות כספיים, בהתחשב לא רק בשווי הנקי אלא גם בהשפעה הפיננסית, המאמצים הפילנתרופיים וההשפעה בכלכלה העולמית. בחלק זה, נבהיר את תהליך דירוג האנשים העשירים בעולם.

מבוא

דירוג האנשים העשירים בעולם לשנת 2023/2024 היא משימה עצומה ומורכבת. זה דורש שפע של נתונים, דיוק ומתודולוגיה הוגנת כדי לבצע במדויק. המורכבות של נופים פיננסיים, מקורות עושר מרובים וסוגיות פרטיות מגבירות עוד יותר את האתגר.

קריטריונים לדירוג

שלושה גורמים עיקריים מהווים את קריטריוני הדירוג שלנו. ראשית, אנו לוקחים בחשבון את השווי הנקי של היחידים, כולל נכסיהם, השקעותיהם ועסקיהם. שנית, השפעתם וחדשנותם בענפים שלהם הכבידו גם הם על הדירוג. לבסוף, מאמציהם הפילנתרופיים נחשבו לתכונה משמעותית של אנשים עשירים רבים בימינו.

מתודולוגיה לאיסוף נתונים

המתודולוגיה שלנו כללה איסוף נתונים ממקורות מרובים לצורך דיוק, כולל דוחות כספיים, ניתוחים בתעשייה וגילויים ציבוריים. המקורות מאומתים ומאוחדים כדי להבטיח אמינות ושלמות של הנתונים. ענייני פרטיות היו חששות גדולים בתהליך זה, וכל המחקר נערך באופן המכבד ושומר על זכויות הפרטיות והתקנות.

סקירה כללית של תהליך הדירוג

תהליך הדירוג כולל מספר שלבים, החל מאיסוף נתונים ממקורות מהימנים, בדיקת מידע זה לדיוק, ניתוח הנתונים בהקשר, ולבסוף דירוג האנשים על פי הקריטריונים שנקבעו. פאנל מומחים פיקח (לפי מקורות באתרים אחרים) על התהליך כולו כדי להבטיח שהערכה זו תשמור על הרמה הגבוהה ביותר של רציונליות ואמינות.

חשיבות השקיפות בדירוג

שקיפות חיונית בהליך. לא רק שהיא בונה אמון בדירוג, אלא מאפשרת הבנה של חלוקת העושר וההשפעה הכלכלית של הפרטים המדורגים. כל השיטות וההחלטות משותפות לבהירות ולשמירה על סטנדרטים אתיים הטבועים בתהליך. התוצר הסופי הוא לא רק רשימה אלא גם ניתוח של עושר עולמי, מגמות בתעשייה ופערים כלכליים, כפי שנחקור בסעיפים הבאים.

מיהם האנשים העשירים בעולם?

בהתחשב בהשפעה הכוללת של כוח פיננסי בעולם הגלובלי של ימינו, מרתק לחקור את דרגי העושר הקיצוני. כאן נעמיק בחיים, בהצלחות. והון של עשרת האנשים העשירים ביותר על הפלנטה שלנו.

דירוג: 10 המובילים

הרשימה שלנו מתחילה, באופן לא מפתיע, עם אישים שהגיעו עושר עצום באמצעות יזמות וחדשנות. אנשים אלה לא רק צברו הון רב, אלא, במקרים רבים, עיצבו מחדש את מרקם האופן שבו אנו חיים ועובדים במאה ה -21.

  1. אילון מאסק239 מיליארד דולר
    אילון מאסק הוא יזם בעל חזון שמעצב מחדש את התחבורה היבשתית והחוץ-ארצית. הוא מוביל את טסלה, יצרנית מכוניות חשמליות עם שווי מדהים של כמעט 820 מיליארד דולר. בנוסף, חברת התעופה והחלל שלו, SpaceX, מתהדרת בשווי קרוב ל-100 מיליארד דולר. הונו של אילון מאסק עומד כיום על 239 מיליארד דולר.
  2. ברנרד ארנו – 164 מיליארד דולר
    ברנרד ארנו, יו"ר ומנכ"ל LVMH בצרפת, משיג את המקום השני ברשימה זו עם שווי נקי של 164 מיליארד דולר. ארנו מפקחת על אימפריה עצומה של למעלה מ-70 מותגי יוקרה, כולל שמות מוכרים כמו לואי ויטון וספורה. בדצמבר של השנה הקודמת, הוא הצטרף למועדון האקסקלוסיבי של אנשים עם שווי נטו העולה על 100 מיליארד דולר.
  3. ג'ף בזוס – 150 מיליארד דולר
    למרות גירושים מתוקשרים מאשתו מקנזי בשנת 2019, מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס שומר על מעמדו כאחד האנשים העשירים בעולם. שוויו הנקי של 150 מיליארד דולר ממצב אותו כאדם השלישי בעושרו בעולם. ההצלחה המדהימה של אמזון במהלך מגיפת COVID-19 תרמה משמעותית לעושרו.
  4. לארי אליסון – 128 מיליארד דולר
    ללארי אליסון, המייסד השותף של אורקל, יש שווי נקי של 128 מיליארד דולר. בזמן שפרש מתפקיד המנכ"ל ב-2014, הוא ממשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון וכיועץ טכנולוגי ראשי. בנוסף, לאליסון יש נתח בולט בטסלה והוא הבעלים של רוב לאנאי, אי בהוואי.
  5. ביל גייטס – 122 מיליארד דולר
    מייסד שותף של קרן ביל ומלינדה גייטס, ביל גייטס מחזיק בשווי נקי של 122 מיליארד דולר. גייטס התרחק ממיקרוסופט במהלך השנים, ושמר על נתח של 1% בלבד תוך גיוון השקעותיו. בשנה שעברה, השווי הנקי שלו עבר את רף 100 מיליארד הדולר, והקרן שלו נותרה ארגון הצדקה הפרטי הגדול בעולם.
  6. וורן באפט – 115 מיליארד דולר
    וורן באפט, הידוע בתור "האורקל של אומהה", ידוע בזכות כושר ההשקעה יוצא הדופן שלו. הוא מוביל את Berkshire Hathaway, המתגאה בפורטפוליו מגוון של למעלה מ-60 חברות, כולל ביטוח Geico ו-Duracell. השווי הנקי שלו עומד על 115 מיליארד דולר, והוא החל את מסע ההשקעות שלו בגיל 11 בלבד.
  7. לארי פייג' – 121 מיליארד דולר
    לארי פייג', מייסד שותף של גוגל, מדורג במקום השביעי ברשימה עם שווי נקי של 121 מיליארד דולר. הוא גם השקיע בחברת חקר החלל Planetary Resources ותומך בסטארט-אפים בתעשיית "המכונית המעופפת" באמצעות חברות כמו קיטי הוק ו-Operer.
  8. סרגיי ברין – 115 מיליארד דולר
    סרגיי ברין, מייסד שותף וחבר מועצת המנהלים של אלפבית, תופס את המקום השמיני עם שווי נקי של 115 מיליארד דולר. הוא ולארי פייג' הקימו יחד את גוגל ב-1998, והיא יצאה לציבור ב-2004 לפני שהפכה לאלפבית ב-2015.
  9. סטיב באלמר – 111 מיליארד דולר
    מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר, הוא הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס ומתגאה בשווי נקי של 111 מיליארד דולר. מסעו של באלמר במיקרוסופט החל בשנת 1980, והוא קיבל את תפקיד המנכ"ל בשנת 2000, וירש את ביל גייטס.
  10. מארק צוקרברג – 111 מיליארד דולר
    מארק צוקרברג, מייסד שותף, מנכ"ל ויו"ר פייסבוק (מטא), הוא הכוח המניע מאחורי הרשת החברתית המובילה בעולם. עם שווי נקי של 111 מיליארד דולר, הוא מחזיק בכ-15% ממניות פייסבוק מאז שהחברה יצאה להנפקה ב-2012. צוקרברג הוא המילארדר הצעיר ביותר, והצמיחה המהירה של אינסטגרם רילס תרמה לעושרו העולה על 100 מיליארד דולר.

עוד: אפליקציות להרוויח כסף

דיון במגמות ובענפים

כאשר אנו בוחנים רשימה זו, מעניין לציין את שכיחותן של תעשיות מסוימות – כאשר הייצוג העצום של תעשיית הטכנולוגיה צוין כדין. מגמה זו מדברת רבות על העידן הדיגיטלי שלנו, שבו עושר נוצר בשיעורים חסרי תקדים באמצעות חדשנות טכנולוגית. מגזרי הפיננסים והקמעונאות ממשיכים גם הם לייצר מיליארדרים, אם כי הטכנולוגיה עולה מהר יותר על תחומים מסורתיים אלה המייצרים עושר.

ניתוח התפלגות העושר

התמקדות זו של עושר בידי מעטים עוררה דיון סוער על חלוקת העושר. פערי ההכנסות והעושר המשיכו להתרחב, ורבים מהם התחייבו לתרום חלקים ניכרים מהונם לפילנתרופיה. ההשפעה של תרומות אלה על אי שוויון בהכנסות ועל מטרות חברתיות היא נושא שימשיך להיבחן ולהידון מקרוב.

מהבנת התעשיות המניעות את תחנות הכוח הכלכליות של ימינו ועד לבחינת המאמצים הפילנתרופיים של האולטרה-עשירים, מחקר זה מספק תובנות מרתקות על עשרת האנשים העשירים ביותר בעולם. כפי שראינו, עושר אינו סטטי. האנשים והתעשיות השולטים ברשימה מעידים על מגמות חברתיות וכלכליות רחבות יותר.

רלוונטי: איך לעשות כסף באינטרנט?

בונוס: 3 האנשים העשירים בישראל

רשימת המיליארדרים העולמית נשלטת על ידי שמות בולטים מהמערב, בעיקר מארצות הברית. עם זאת, יש מדינות עם חלק לא מבוטל של מיליארדרים שלא תמיד מגיעות לכותרות. מדינה אחת כזו היא ישראל. למרות שאינה נמצאת באותה ליגה כמו מדינות כמו ארה"ב, סין או גרמניה מבחינת מספר המיליארדרים, ישראל היא בכל זאת ביתם של מספר אנשי ונשות עסקים חרוצים ומצליחים.

היכרות עם מיליארדרים ישראלים

ריכוז העושר הלאומי בישראל מרשים בהתחשב בגודלה ובאוכלוסייה שלה. רשימת עשירי ישראל כוללת שמות ממגזרים שונים כמו נדל"ן, ספנות, תעשיית יהלומים וטכנולוגיה, המשקפים את הנוף הכלכלי המגוון של המדינה. מבט מקרוב על המיליארדרים הישראלים המובילים מסייע להבין את המגוון הרחב של העיסוקים והאינטרסים המיוצגים.

רוצים להכיר עשירים? הכרויות לעשירים

קשור: כמה כסף יש בעולם?

פרופילים של 3 האנשים העשירים ביותר בישראל

  1. סטף ורטהיימר: האיש העשיר בישראל, סטף ורטהיימר, הוא איל עסקים, פוליטיקאי לשעבר, פילנתרופ ומייסד רשתות פארקי התעשייה בישראל ובמדינות השכנות. האימפריה התעשייתית שלו התחילה עם חברת כלי חיתוך קטנה וצמחה למפעל עולמי של מיליארדי דולרים העוסק בייצור כלים ומכונות מיוחדים.
  2. אייל עופר: לאדם השני בעושרו במדינה, אייל עופר, יש אינטרסים בספנות, נדל"ן ובנקאות. הוא שולט בעופר גלובל שבסיסה במונקו ובחברת הספנות איסטרן פסיפיק שבסיסה בסינגפור. הוא גם משקיע נדל"ן מוביל עם בניינים איקוניים בערים מרכזיות ברחבי העולם.
  3. שרי אריסון: האישה השלישית בעושרה בישראל והאישה העשירה ביותר, שרי אריסון, היא אשת עסקים ופילנתרופית. היא הייתה הבעלים של אריסון השקעות הכוללות מספר חברות עסקיות, והמייסדת של הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון, המאגדת ארגונים פילנתרופיים רבים.

השוואה עם עושר עולמי

עושרם של אנשים אלה, אף שהוא משמעותי, מתגמד מול הסכומים שצברו המיליארדרים בראש הרשימה העולמית. מצד שני, נתונים אלה מדגישים גם את ריכוז העושר במספר קטן של ידיים, דפוס שנצפה בישראל ובעולם. אחת המגמות הבולטות היא נוכחותה המשמעותית של הטכנולוגיה, סקטור המיוצג היטב בקרב הישראלים העשירים ביותר, בדיוק כמו הרשימה העולמית שבה מובילים מיליארדרי הטכנולוגיה את החבורה.

תרומה לכלכלת ישראל

העושר שצברו אנשים אלה אינו רק עניין של שגשוג אישי. עסקיהם גם תרמו רבות לכלכלה הישראלית, חיזקו מגזרים כמו טכנולוגיה ונדל"ן וסיפקו הזדמנויות תעסוקה. בנוסף, פילנתרופיה משחקת תפקיד גדול בחלוקת העושר שלהם, כאשר כמה מיליארדרים משקיעים חלקים ניכרים מהונם למימון יוזמות בתחומי החינוך, הבריאות והשירותים החברתיים.

לסיכום, רשימת האנשים העשירים בישראל משקפת את החיוניות והמגוון הכלכלי של המדינה, ומראה כי ניתן להצליח במגוון תחומים.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם