קניית מט"ח בדואר: הזמנת יורו, דולר, ליש"ט ומטבעות נוספים בבנק הדואר

לפני הנסיעה לחו"ל, הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג שיהיה לנו את המטבע המקומי של היעד אליו אנחנו טסים. במקום להגיע ליעד ורק שם לבצע את ההמרה, ההמלצה שלנו היא להצטייד מראש במטבע זר. בדואר ישראל תוכלו לקבל שירותי המרה בלי עמלות על מגוון רחב של מטבעות זרים. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת לפני שמבצעים קניית מטח.

תוכן עניינים

איך קונים מט"ח בבנק הדואר?

אז איך בעצם קונים מטח בדואר ב-5 צעדים פשוטים:

  1. מאתרים את הסניף הקרוב לבית מגורכם או מקום העבודה
  2. מזמינים תור באתר או בטלפון
  3. מגיעים לסניף עם תעודת זהות, מזומן או אשראי
  4. קונים את המט"ח

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות אירו?

יתרונות קניית מטח בדואר

לקניית מטח בדואר יש מספר יתרונות על פני המרה במקומות אחרים. היתרון הראשון הוא האפשרות שיש לכם לקבל את המטח בשדה התעופה. במקום להחזיק אצלכם כמות גדולה של מטבע זר, תוכלו לבצע את ההזמנה ולאסוף אותה ממש לפני העלייה למטוס.

המרה ללא עמלה

אם המרה של מטח ללא עמלה נשמעת לכם כמו דמיון, בדואר היא אפשרית. מי שמבצע קנייה של מטח באמצעות כסף מזומן מקבל את המטח ללא עמלה. בדרך כלל קנייה של מטח באשראי משתלמת יותר, אבל אם כבר יש לכם מזומן, זו אפשרות עדיפה.

הטבות בהמרה לסכומים גבוהים

אם אתם נוסעים לנסיעה ממושכת, או שסתם אתם צריכים להמר מטבע בסכומים גבוהים, הדואר מציע לכם הטבות נוספות. בכל המרה של 800 דולר, יורו או לירה סטרלינג תהיו זכאים לאותן הטבות. אם אתם צריכים להמיר סכום שקרוב ל-800, ההמלצה שלנו היא לבדוק מה הפער בינו לבין המרה של 800 יחד עם ההטבות, כיון שלעיתים זה יצא לכם משתלם יותר.

בדיקת מטח

אחד הסיכונים הכי גדולים בקנייה של מטח הוא ליפול לידיים של זייפנים. בעוד שאת המטבע הישראלי כולנו יודעים לזהות, מטבע של מדינה זרה הוא דבר שקל יותר לזייף, ולו בשל העובדה שבתור ישראלים אנחנו לא מודעים לניואנסים הדקים שאמורים להיות על המטבע. כל כסף זר שאותו תקבלו בדואר עובר בדיקה כפולה, כך שאתם יכולים להיות רגועים מפני האפשרות של זיוף.

הזמנת תור

כמו כל שירות אחר בדואר, גם בהזמנה של מטח עליכם להזמין תור לסניף שבו אתם רוצים לקבל את המטח. הזמנת התור גם תאפשר לכם לקבל את השירות ביעילות רבה יותר, אולם היא תנאי הכרחי ובלעדיה פשוט לא תוכלו לקבל שירות בסניף. את ההזמנה תוכלו לעשות דרך האתר של הדואר, כאשר תקבלו לטלפון שלכם הודעה מסודרת על אישור התור והשעה שבה אתם צריכים להגיע לסניף.

קראו עוד:

חסרונות קניית מט"ח בדואר

אם חשבתם שקניית מט"ח בבנק הדואר טמנת בחוה רק יתרונות, אנא המשיכו לקרוא את החסרונות האפשריים.

חברות אשראי אפשריות

על אף שהדואר מאפשר לכם להמיר מטבע חוץ בעזרת תשלום באשראי, לא כל חברת אשראי נחשבת ככזו שאתה הדואר מוכן לקבל. בישראל, החברות שאותן הדואר מוכן לקבל הן ישראכרט, אמריקן אקספרס, ויזה MAX, ויזה כאל ודיינרס, כך שאם אתם במקרה לא לקוחות של אחת החברות הללו, לא תוכלו לבצע קניית מטח בדואר.

זמינות

בנק הדואר אינו זמין 24/7 ושעות הפתיחה שלו יחסית מצומצמות. אם תמצאו אתם את עצמכם בצורך דחוף למט"ח בשעות שהסניפים סגורים – תמצאו את עצמכם בבעיה.

בזבוז אפשרי של זמן וכסף

הגעה פיזית לסניף הדואר אשר בדרך כלל ממוקם במרכזי ערים עלולה לעלות לכם בהמון זמן. גם הנסיעה לשם בין אם ברכב פרטי תחב"צ, חיפוש חניה, הליכה רגלית. לאחר מכן, גם תצטרכו אולי גם לשלם על חניה או תחב"צ.
ייתכן גם כי תצטרכו לחכות בתור (גם אם הזמנתם מראש)

לא תומך בכל סוגי השטרות

אם אתם צריכים להמיר כסף זר בחזרה לשקלים כדאי שתדעו שבנק הדואר אינו מחליף את השטרות הבאים:

  • שטרות מט"ח אשר הונפקו לפני שנת 1988.
  • שטרות מסוג 500 אירו
  • שטרות של 50 דולר ארה"ב
  • שטרות של 100 דולר ארה"ב (בחלק מהסניפים)
  • שטרות של 20 ליש"ט
  • שטרות של 50 ליש"ט

רלוונטי: הזמנת מטח לטרמינל

אלטרנטיבה לקניית מט"ח בבנק הדואר 

הפלטפורמה שאני ממליץ עליה לקנות מט"ח לקראת נסיעה לחו"ל היא FlyMoneyמדובר בפלטפורמה אינטרנטית מפוקחת על ידי משרד האוצר הזמינה 24/7 לרכישת מט"ח במגוון עצום של מטבעות. שערי החליפין שהפלטפורמה מציעה זהים לתעריפים של בנק הדואר אך ללא עמלות. כמו כן, ניתן לשלם באשראי ולחלק עד 12 תשלומים ללא ריבית. יש אפשרות לבטל את הרכישה עד 48 לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

לסיכום

הדבר החשוב ביותר בהזמנה של מטח זו גובה העמלה שאותה אתם משלמים עבור המטח. בדואר ישראל מאפשרים לכם לקנות מטבע חוץ בלי לשלם על כך עמלה, בנוסף לבצע את הקנייה עצמה בכרטיס אשראי. השטרות שאותם תקבלו בדואר נבדקים היטב מפני זיופים, דבר שלא תמיד נעשה בסוכנויות המרה אחרות. אל תשכחו רק להזמין תור לסניף שבו אתם רוצים לבצע את קניית המטח.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם