איך עושים: בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות

בדיקת זכאות להחזר מס לפי מספר תעודת זהות היא תהליך פשוט שנועד להקל על האזרח אשר משלם מס למדינה כחלק מחוקי המס הנהוגים בה, לבדוק האם יש אפשרות ששילם יותר מס ממה שהוא היה צריך לשלם בפועל.

בדיקה זו היא פשוטה, אך במידה וקיבלתם זכאות להחזר, הנכם צריכים לעבור תהליך (פחות פשוט) ולהגיש בקשה להחזר עצמו. הליך זה הוא הליך בירוקרטי שיכול להיות גם ממושך ומתיש, וחוסר ידע בתחום אף עלול לגרום פעולה הפוכה ותשלום נוסף לרשות המיסים.

תוכן עניינים

החזר מס עם Finupp

בדיקה חינם של זכאות להחזר מס ו-10% הנחה בהגשת הדו"ח. להרשמה עם ההנחה לחצו על הכפתור
הטבה מפנקת

למי כדאי לבצע בדיקה זו?

בין אם אתם שכירים או עצמאיים, כדאי אחת לכמה שנים לבצע בדיקה זו, במיוחד אם עשיתם הסבת מקצוע, למדתם מקצוע תוך כדי שגרת עבודה או חתמתם אבטלה באיזשהו שלב במהלך קריירת העבודה שלכם.

בנוסף – רפורמות משתנות וחקיקות חדשות עוברות בממשלה, ושינויים אלו יכולים לגרור חידוש במדרגות המס ונקודות הזיכוי אליהם אתם כפופים.

מתי מבצעים בדיקת החזר מס?

מומלץ לבצע בדיקת זכאות להחזר מס לפי מספר תעודת זהות בסיום שנת המס. תוכלו לחזור ולבצע בדיקה כל שנה וגם לקבל מידע על 6 שנים אחורה.

בקשה להחזר מס – סדר פעולות

  1. ראשית כל, עליכם לבצע בדיקה האם ברשותכם זכאות להחזר מס לפי מספר תעודת זהות. הבדיקה קלה ומתבצעת ע"י חברה מוסדרת או על ידכם, כל שעליכם לעשות הוא להצטייד בתעודת זהות ולענות על מספר שאלות.
  2. יצאתם זכאים? הכינו בקשה מפורטת ומסודרת והגישו אותה לרשות המיסים.
  3. ודאו שאספתם את כלל המסמכים הדרושים, מדוחות שכר הכוללים תלושי שכר וכל מסמך אחר המציין את הכנסתם לשנת המס.
  4. ודאו  שאת דוחות המס של השנה החולפת הגשתם בצורה מדויקת כדי להימנע מפערים אפשריים.
  5. הגישו בקשה לקבלת החזר מס עבור כל שנה בנפרד ועבור כל השנים יחד עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית. זהו תהליך טיפה יותר מורכב, והמון לקוחות בשלב זה בוחרים לגשת לחברה מסודרת או לרואה חשבון שיטפל להם בעניין זה. את הבקשה ניתן להגיש בצורה מקוונת.

רלוונטי: מדרגות מס הכנסה

מידע נוסף וטיפים

  • לפני הגשת הבקשה, מומלץ לדעת האם אתם באמת זכאים לקבל את הכסף חזרה (חצי נחמה לגלות שאתם לא זכאים לקבל החזר מס ו"רק" זמנכם התבזבז על ההליך, מאשר לגלות ש"הערתם את המתים" ואתם צריכים אף לשלם פערי מס חזרה לרשות המיסים).
  • חשוב לדעת שגם אם בבדיקה להחזר מס יצא שאתם זכאים להחזר, ההחלטה בפועל של מי מקבל החזר מס היא של של רשות המיסים, ואת זה תוכלו לדעת רק לאחר שליחת בקשה להחזר מס.
  • אם אתם שכירים, אתם יכולים להשתמש בסימולטור של האתר הממשלתי של רשות המיסים בישראל (רשמו בשורת חיפוש באתר- בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים). לצורך החישוב אינכם זקוקים למסמכים, רק הצטיידו בידע הנדרש על ההכנסות משנת המס בה אתם רוצים לבדוק על זכאות.
  • לעצמאים באשר הם – עוסק פטור, מורשה וחברות בע"מ, מומלץ לעבוד עם תוכנת ניהול חשבונות. כיום יש ממשקים מאוד נוחים אשר מספקים דוחות, מעקב ושומרים מידע לטווח ארוך.
  • כדי לבדוק על החזר הוצאות, מומלץ לשמור על קבלות וחשבוניות על כל פריט שקניתם שיכול להיות קשור לתחום בו אתם מתפרנסים.
  • שקלו פניה לחברה מקצועית העוסקת בתחום. דבר זה יכול למקסם את גודל ההחזר שכן החברה תדע למצות את גודל ההחזר.

רלוונטי: תשלום מקדמות מס הכנסה

לסיכום

מומלץ להישאר מעודכן ובכל כמה שנים לבצע בדיקת זכאות להחזר מס, במיוחד בשנים בהם עברתם שינויים כלכליים כאלה או אחרים. בדיקת החזר לפי תעודת זהות היא פשוטה מאוד ונעשית בצורה מקוונת, אך להמשך התהליך עליכם להיות ערניים ולבדוק שאתם מבצעים את השלבים הנכונים, וכמובן העזרו בסבלנות. בהצלחה!

החזר מס עם Finupp

בדיקה חינם של זכאות להחזר מס ו-10% הנחה בהגשת הדו"ח. להרשמה עם ההנחה לחצו על הכפתור
הטבה מפנקת

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם