מאיזה סכום משלמים מכס?

בין אם אתם נוסעים לחו"ל או זמינים דברים דרך האינטרנט אתם עלולים להיות צריכים לשלם על הדברים מכס. עם זאת, תשלום המכס מוחל רק מסכום מסוים שמתחתיו תוכלו לקבל פטור מתשלום מכס. מהו הסכום הרלוונטי לשנה הנוכחית? הנה מדריך קצר על תשלום ופטור ממכס.

מה מותר להזמין?

באופן כללי ניתן להזמין כמעט כל מוצר מחו"ל אך אם זאת ניתן למצוא את צו איסור המכס באתר של משרד הפנים כדי לבדוק אילו מוצרים אסורים לייבוא לישראל. רוב הפעמים כנראה שהמוצרים שכם הם סטנדרטיים ולכן אין לכם מה לחשוש. מס הכנסה בישראל מגביר את הפעילות שלו נוכח הקנייה המרובה של ישראלים בחו"ל לכן לפני קניה או המנה מחו"ל כדאי לדעת האם אתם צריכים לשלם מכס וכמה.

כמה משלמים במכס ומע"מ בתכלס?

התשלומים שעלולים להיות מוחלים על הזמנה מחו"ל הם תשלומי מכס וכן תשלומי מע"מ (מס ערך מוסף). בהזמנות קטנות של עד 75 דולרים תהיו זכאים לפטור מכל תשלום ותוכלו לשלם רק את מחיר הקנייה. בין 75 דולרים ועד 500 דולר תצטרכו לשלם רק תשלומי מס ערך מוסף הנהוגים בישראל בגובה 17 אחוזים. מעל 500 דולרים תהיו חשופים לתשלומי מכס וייתכן גם שלתשלומים נוספים. חשוב לציין, גובה המס מושפע מערך הסחורה המוזמנת ולא מהגודל או הנפח שלה.

רלוונטי: כמה כסף אפשר לקחת לחו"ל?

מה כדאי לעשות? (איך להימנע מתשלום מכס?)

הכי כדאי להזמין מוצרים מתחת ל75 דולרים כדי להימנע מתשלומים של מע"מ ושל מכס. הדבר גם יכול לחסוך לכם חובות דיווח ובירוקרטיות מעיקות. באופן כללי רוב ההזמנות מישראל הן קטנות ולא עוברות את רף 75 דולרים וכדאי גם לכם ללכת על הזמנה מהסוג הזה. גם אם בחרתם ללכת על הזנה גדולה כדאי לא לעבור את 500 הדולרים כך שתשלמו רק מס ערך מוסף בגובה 17 אחוזים, מעל סכום זה התשלומים עלולים להיות גבוהים במיוחד.

קשור: כמה כסף אפשר למשוך בכספומט?

הגבלים מסוימים על הפטור

יש עוד כמה נקודות שחשוב לדעת על הפטורים שמס הכנסה מעניקים. ראשית, הפטור מתייחס למוצר עצמו ולא על המחיר יחד עם עלויות השילוח שלו. הדבר יכול לאפשר לכם להזמין מוצר שעלותו 70 דולרים וגם אם עלויות השילוח שלו עולות כ-30 דולר כך שיחד המחיר הוא 100 דולרים (גבוה מתקרת הפטור שהיא 75 דולרים) עדיין תהיו זכאים לפטור. עניינים נוספים: הפטור הוא לשימוש אישי בלבד ואסור להזמין הזמנות רבות כדי לפתוח עסק מסחרי. לגבי עסק מסחרי חלות תקנות אחרות שלא נעסוק בהן במדריך זה. הפטור ממכס אינו חל על מוצרים שהמדינה נגדם כגון מוצרי טבק ואלכוהול. ייתכן ותידרשו לשלם סכום נוסף  לחברת בלדרות שתצטרך לשחרר לכם את החבילה שלכם מהמכס.

סיכום

ישנן מספר מדרגות לצורך קביעת תשלום על הזמנות מחו"ל – עד 75 דולרים תזכו לפטור מלא גם ממכס וגם ממע"מ ומעל 75 דולרים אך פחות מ500 דולרים תשלמו מע"מ בלבד (ללא מכס). מסיבה זו מומלץ לעשות הזמנות קטנות של עד 75 דולרים דבר שיכול לחסוך כאב ראש וכסף רב. ישנן מספר הגבלות שצוינו במאמר על הזמנות מחול ותמיד מומלץ לדעת האם כל הצעדים שאנו עושים חוקיים ומה הם התשלומים שנדרשים מאיתנו. בהצלחה!

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם