איך לעבור בנק?

בלא מעט מקרים עולה הצורך להחליף את חשבון הבנק הקיים בחשבון בנק אחר. זה יכול להיות בגלל תנאים טובים יותר המוצעים בבנק השני, נגישות ונוחות גבוהה יותר ועוד. מעבר לבנק אחר הפך בשנים האחרונות לתהליך פשוט אותו ניתן לבצע באופן מקוון בלחיצת כפתור. אז איך עוברים בנק? ריכזנו לכם כאן מידע בנושא, נקווה שהוא יביא לכם תועלת. אז בואו נתחיל.

תוכן עניינים

קשור: פתיחת חשבון בנק נוסף

מעבר לבנק אחר יוכל להתבצע תמיד באופן מקוון?

על פי החלטת בנק ישראל, מערכת מקוונת המאפשרת מעבר בין בנקים בלחיצת כפתור הוקמה ויום ניתן להעביר חשבון עו"ש פעיל באופן מקוון ללא עלות. פעילות החשבון מועברת לחשבון הבנק החדש וכך החשבון הקודם נסגר אוטומטית. המערכת פעילה כבר משנת 2021 ובאופן כללי, ניתן לדמות את המעבר לשירות עקוב אחרי. אם כרטיס האשראי היה מחויב מחשבון בנק מסוים, החיוב "עוקב" ומועבר לחשבון הבנק החדש.

רלוונטי: פתיחת חשבון משותף | פתיחת חשבון לתושב חוץ | פתיחת חשבון בנק בחו"ל

איך עוברים בנק?

המעבר עצמו הוא לא מורכב בכלל. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הבנק באזור האישי שלכם לוודא שחשבון העו"ש שלכם פעיל. לאחר שווידאתם את העניין, תצטרכו להיכנס לאתר הבנק אליו אתם מעוניינים לעבור, לפתוח חשבון בנק חדש באינטרנט ובו להגיש בקשה להעברת חשבון. הסתבכתם בתהליך? הבנק אליו תצטרכו לפנות במקרה כזה הוא הבנק החדש. התהליך הוא פשוט אבל תמיד ניתן להיעזר ולשאול. אל הבנק הקודם תוכלו לפנות ולבדוק אם נשארו אצלו נכסים שלכם. תוך 7 ימי עסקים מועבר חשבון בנק.

שימו לב שייתכן שבשלב זה הבנק הישן שלכם ינסה לשכנע אותכם להישאר ויציע כל מיני פיתויים. אני לא אומר לא לנסות להקשיב להם, כי זו יכולה הזדמנות לשפר את התנאים שלכם וזאת מבלי ההתעסקות של מעבר בנק. יחד עם זאת, אני מציע לכם לנסות להיזכר בתנאים, בשירות ובכל שאר הדברים אשר גרמו לכם לחשוב על מעבר בנק מלכתחילה.

בנוסף, תוכלו לשחק על הקלף הזה גם עם הבנק אשר אליו אתם מתכננים לעבור. אם הבנק הקודם שיפר את תנאיו או הציע הצעה מעניינת, תוכלו ללכת עם ההצעה זו אל הבנק אשר אליו אתם רוצים לעבור ולנסות להשוות או אפילו לשפר את התנאים.

קחו בחשבון שלא ניתן להעביר כל חשבון בנק: חשבונות בנק עם בעיות משפטיות או בעלי סוגיות משפטיות כמו עיקולים ברקע, תאגיד, נאמנות, צוו אפוטרופוס וכדומה, לא יהיה ניתן להעביר בקלות כזו.

רלוונטי: חשבונות בנק לצעירים

מה חשוב לבדוק לפני מעבר לבנק אחר?

ראינו איך עוברים בנק ובסך הכל מדובר בתהליך פשוט הניתן ליישום בקלות. יחד עם זאת, לפני מעבר לחשבון בנק אחר חשוב לבדוק את התנאים המוצעים. בין הדברים שכדאי לבדוק: גובה העמלות המשולמות על הפעולות, מחיר ההלוואות הקיימות, גובה התשואה מפיקדונות וכו'. את כל זה יהיה ניתן לבדוק באמצעות תעודת הזהות הבנקאית אותה תוכלו להנפיק באזור האישי באתר הבנק שלכם או בדף פירוט המידע הנשלח ללקוחות כל הבנקים פעמיים בשנה.

נקודה שחשוב לזכור היא אמצעי התשלום: אם אתם רגילים לשלם באמצעות הכרטיס האשראי הבנקאי, קחו בחשבון שהוא לא יהיה רלוונטי לאחר המעבר. הבעיה היא שעד שמקבלים כרטיס אשראי חדש אורך זמן ולכן, ההמלצה היא להזמין כרטיס אשראי מהבנק החדש ולחכות עם המעבר עד לקבלת הכרטיס.

הצעה משתלמת לגולשי ZIK:

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

למדו על המערכת הבנקאית:

התחרות בין הבנקים פועלת לטובתכם

בסופו של דבר בין הבנקים קיימת תחרות וכל בנק מעוניין לנהל כמה שיותר חשבונות בנק…יחד עם זאת, הבנקים זכאים לסרב לבקשת פתיחת חשבון כל עוד והם מספקים סיבה ממשית. סיבה כזו יכולה להיות אי עמידה בכללי הבנק, יתרת חובה בחשבון, מעבר בנק לפני שעברו 3 חודשים לחשבון ועוד. במקרים שהבנק דוחה את הבקשה המקוונת, ניתן לפנות אליו פיזית ולהעביר את חשבון הבנק על ידי הגשת בקשה פיזית בסניף הבנק.

בגלל התחרות בין הבנקים, אתם יכולים לנהל משא ומתן עם הבנק החדש על התנאים שתקבלו. הוא יודע שאם אתם לא תהיו מרוצים תוכלו לעבור לבנק אחר.

רלוונטי: כמה אפשר למשוך מכספומט? | כמה אפשר להפקיד בכספומט? | איך לכתוב צ'ק רגיל?

קראו עוד:

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם