העברה בנקאית – כמה זמן זה לוקח?

בין אם אתם צריכים לקבל כסף ונאמר לכם שכבר בוצעה העברה בנקאית ובין אם אתם צריכים להעביר כסף לגוף אחר תדרשו לדעת כמה זמן לוקחת העברה בנקאית. ישנם מספר גורמים שעלולים להשפיע על כמות הזמן שייקח לכסף לעבור מחשבון אחד לחשבון אחר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על משך הזמן של הברה בנקאית.

תוכן עניינים

מהי העברה בנקאית?

לפני שנשאל כמה זמן לוקחת העברה בנקאית נסביר בקצרה מהי. עברה בנקאית היא סוג תשלום המתבצע מחשבון בנק אחד לחשבון אחר. דרך אחת לשלם היא באשראי מזומן או בצ'ק, בהעברה בנקאית הכסף יעבור ישירות מחשבון בנק אחד לאחר ללא הצורך באחד מסוגי התשלומים הללו. עובדה זו גורמת לה להיות נוחה ופשוטה וכן בטוחה לתשלום. ניתן להשתמש בפרקטיקה הזו לרכישות להשקעות וכן להעברת כספים לחברים או משפחה.

רלוונטי:

כמה זמן לוקח לכסף לעבור?

כשאנו צריכים לקבל או להעביר כסף בהעברה בנקאית כדאי שנדע פחות או יותר אל לוח הזמנים ותוך כמה זמן הכסף אמור להתקבל. הדבר עשוי להשפיע על התנאים של רכישות וכן על הצורך שלנו בבדיקה של מצב הכסף.

יש כמה גורמים שעשויים להשפיע על משך הזמן שייקח לכסף לעבור. נסקור אותם בקצרה.

  • סוג ההעברה – ישנם מספר סוגי העברה שלכל אחד מהם לוקח כמות זמן שונה. כולנו מכירים את תשלומי ביט, אלו תשלומים הנקראים העברה מיידית ולוקח להם כמה שניות בודדות לעבור לחשבון הנגדי. ישנן עברות ישירות דרך הבנק הלוקחות עד יום עסקים וגם העברות אלקטרוניות שיכולות לקחת כמה ימים (בדרך כלל עד שלושה ימי עסקים).
  • הבנקים המעורבים בהעברה – בנקים שונים יכולים עבד את תהליך ההעברה ולטפל בו במשך זמנים שונים. לכל בנק יש את הנהלים וזמני הפעילות שלו ולכן גם העברה בשעות מסוימות יכולות להתבצע בצורה מהירה יותר משעות אחרות. מומלץ להעביר את הכסף בשעות הפעילות השוטפות של הבנק (לרוב עד חמש אחר הצהריים ועדיף אפילו מוקדם יותר).
  • סכום הכסף המועבר – ככל שהסכום גבוה יותר כך לבנק ייקח יותר זמן לבדוק שכל ההעברה נעשתה בצורה חוקית ולכן פרק הזמן שייקח עד שההעברה תתבצע יגדל.
  • הזמן ביום – העברה בשעות הפעילות של הבנק תאפשר לבנק לטפל בהעברה במיידי. העברה בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות תגרום לבנק לטפל בהעברה רק כאשר הוא עובד.

למדו עוד:

 

הטבה ייחודית בבנק דיסקונט

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

מה כדאי לעשות כדי לזרז העברה בנקאית?

אם קבלת הכסף עבורכם או עבור מי שאתם רוצים להעביר לו את הכסף היא עניין דחוף כדאי לחשוב על האם כדאי לבצע את ההעברה בצורה של העברה בנקאית או בדרך תשלום אחרת. אם החלטתם ללכת על העברה בנקאית האזרו בסבלנות ותדעו שהדבר עלול לקחת עד כמה ימי עסקים. כדי לזרז את התהליך נסו להעביר את הכסף בשעות הפעילות של הבנק שלכם. תוכלו לבקש גם מהבנק שיזרז את הפעולה או לגשת לבנק בעצמם כדיל בצע העברה מהירה יותר.

רלוונטי: איך לכתוב צ'ק? לכמה זמן צ'ק תקף?

סיכום

העברה בנקאית היא דרך נוחה ובטוחה להעביר סף אך היא יכולה לקחת קצת יותר זמן מאופציות תשלום אחרות. משך הזמן שייקח להעברה תלוי במספר גורמים. בין היתר, הבנקים המעורבים, שעות ההעברה, גובה הסכום המועבר, סוג ההעברה ועוד.

רלוונטי: אפליקציות להעברת כספים

אקסל לניהול כלכלת הבית של זיק.
טבלת אקסל להורדה לניהול כלכלת המשפחה בעזרת מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם