לכמה זמן תקף צ'ק ואיך פורעים צ'ק אחרי כמה שנים?

קיבלתם צ'ק בעבור שירות שנתתם או כמתנה אך עבר הרבה זמן ואתם מתקשים לפדות אותו. זוהי בעיה מוכרת שאנשים רבים חווים אך יש לה פיתרון. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על פירעון צ'ק לאחר כמה שנים.

לכמה זמן צ'ק תקף?

בנקים מקבלים צ'קים רק חצי שנה לאחר קבלתם. זהו מרווח זמן יחסית קצר אך זו זכותם של הבנקים לקבל צ'קים בזמנים שהם דורשים. לכן הפעולה הכי מומלצת היא כמובן לפדות את הצ'ק בפרק הזמן הזה. עם זאת, אם לא הספקתם לפדות את הצ'ק אל תארו נואש יש דרכים לפדות אותו גם לאחר שעברה חצי שנה.

רלוונטי: איך כותבים צ'ק?

הפתרון הפשוט

אם מי שכתב לכם את הצ'ק הוא אדם ישר הוא יהיה מוכן בעבור קריעת הצ'ק הישן להעניק לכם צ'ק עם תאריך חדש אותו תוכלו לפדות בקלות בבנק. הפעולה הראשונה המומלצת אם כן היא פשוט לפנות לזה שכתב לכם את הצ'ק להסביר לו את הסיטואציה בנעימות ולבקש ממנו לתת לכם צ'ק חדש בעבור הצ'ק הישן.

רלוונטי: מה זה צ'ק למוטב בלבד?

אם זה לא עובד, מה עושים?

ייתכן כי האדם שנתן לכם את הצ'ק לא ירצה לתת לכם צ'ק חדש כנגדו. אולי הוא יפעל כך משום שהוא יחשוב שהוא יכול להתחמק מהתשלום או מכל סיבה שהיא. במצב כזה מה שנדרש מכם לעשות הוא לפנות להוצאה לפועל במטרה שיכריחו את כותב בצ'ק לתת לכם צ'ק חדש. מדובר בתהליך נפוץ המכונה 'תביעה לביצוע שטר'. עצם הפניה להוצאה לפועל אמורה לגרום לרוב האנשים להבין שאתם רציניים ולהעניק לכם את הצ'ק מרצונם אך גם הפנייה להוצאה לפועל עלולה להסתבך מעט.

רלוונטי: מה זה צ'ק בנקאי?

הודעת חילול מהבנק

כדי שהוצאה לפועל יפעלו כדי להשיג עבורכם צ'ק חדש הם זקוקים להודעת חילול מהבנק על צ'ק שלא נפרע. גשו לבנק ובקשו את הודעת החילול. לרוב אתם אמורים לקבל אותה באופן מיידי וגם אם לא תוכלו לשלוח את הצ'ק לבנק במעטפה ולבקש שיחזור אליכם עם חותמת כי הוא צ'ק שלא נפרע. מכאן אתם אמורים לקבל את הכסף שלכם בצורה די פשוטה – הוצאה לפועל יפנו לחותם הצ'ק ויוציאו ממנו צ'ק חדש. ייתכן כי חותם הצ'ק יפנה לבית משפט וישאלו אתכם מדוע פניתם רק עכשיו לפדיון הצ'ק. במצב כזה עליכם להסביר את הסיבה בגינה הצ'ק לא נפדה.

סיכום

אם לקח לכם יותר מחצי שנה לפדות צ'ק ככל הנראה תדרשו לקבל צ'ק חדש ולפדות אותו במקום הישן. לרוב אנשים ישרים יעניקו לכם מיוזמתם צ'ק חדש אך אם אתם נקלעים לקשיים עם חותמי הצ'ק תוכלו לפנות להוצאה לפועל בבקשה ל-'תביעה לביצוע שטר'. לאחר קבלת אישור מבנק כי הצ'ק לא נפרע הוצאה לפועל יעשו עבורכם את העבודה ותוכלו להיות רגועים ולקבל את כספכם במלואו.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם