כמה כסף אפשר להפקיד בכספומט?

כספומט משמש את לקוחות הבנק לא רק עבור משיכה של מזומנים אלא גם כדי להפקיד בו כסף מזומן שייכנס אל חשבון הבנק שלכם. סכומי ההפקדה האפשריים משתנים כמובן בין הבנקים השונים, אולם אנחנו כאן כדי לתת לכם תמונה כללית שתענה לכם על השאלה כמה כסף אפשר להקפיד בכספומט.

תוכן עניינים

הפקדת כסף בכספומט

הפקדה של כסף בכספומט נועדה לאפשר לנו להיפטר מכסף מזומן ולהכניס אותו אל חשבון הבנק שלנו. ההפקדה נעשית בכספומט של הבנק, וכמו כל פעולה גם עליה הבנק צפוי לגבות מכם עמלה מסוימת. הבנקים קובעים תקרות הקפדה מסוימות, בעיקר כדי למנוע מצב של הלבנת הון או עבירות ממון שונות.

עד לא מכבר כדי להפקיד כסף בבנק היינו צריכים להגיע לשעות הפתיחה של סניף הבנק, להמתין בתור ולבצע את ההפקדה. כיום, האפשרות לביצוע הפעולה הזו בכספומט של הבנק מאפשרת לנו לעשות אותה בצורה אוטומטית, בכל שעה ובכל זמן בלי להיות תלויים בשעות הפתיחה של סניפי הבנק השונים.

בניגוד לפעולה של משיכת כסף שאותה ניתן לבצע בכל מכשיר כספומט, הפקדת כסף אפשרית כיום רק בכספומטים של הבנק שלכם. בנק ישראל מנסה לשנות את הדבר הזה, אולם כיום עדיין לא ניתן להפקיד כסף בכספומט שהחשבון שלכם לא בו.

תקרות הפקדה

בנק לאומי מציע ללקוחותיו הפקדה בסכום של עד 50 אלף ₪ בהפקדה בודדת, מדובר על סכום גבוה מאוד, במיוחד לאור העובדה שחוק המזומן אוסר על ביצוע עסקאות שמגיעות לכדי סכומים כאלו. בבנק המזרחי הסכום הוא נמוך יותר, וניתן להפקיד בפעם אחת סכום של 20 אלף ₪.

תקרה לפי מספר שטרות

ישנם בנקים שמגבילים את סכום ההפקדה לא רק לפי סכום הכסף שאותו אתם מפקידים אלא גם ביחס לכמות השטרות. בלא מעט בנקים לא קיימת אפשרות להפקיד בבת אחת יותר מ90 שטרות, כך שלפני ההפקדה כדי להמיר את השטרות לשטרות בעלי ערך גבוה יותר. זה כמובן גם יחסוך לכם הרבה מאוד במהלך ההפקדה.

דיווח על פעולות ההפקדה

חשוב לדעת שמעל סכום מסוים הבנק מחויב לדווח לרשויות המס על ההפקדה. הדיווח הזה אינו נתון לשיקול דעתו של הבנק, והוא נעשה בצורה אוטומטית, ברגע שהפקדתם סכום מסוים. לאור זאת, לא מומלץ לנסות להעביר כספים בצורה לא כשרה דרך הפקדה שלהם בבנק, הדיווח על הכסף יעבור בדיוק כמו דיווח על כל העברה בנקאית לחשבון שלכם.

רלוונטי: איך לפתוח חשבון בנק משותף

 

הצעה נהדרת עם בנק דיסקונט

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

לסיכום

הפקדת כסף בכספומט נועדה לאפשר לנו להכניס כסף מזומן לחשבון שלנו בלי לחכות לשעות הפתיחה של הבנק. חשוב לזכור שההפקדה מעל סכום מסוים מדווחות בצורה אוטומטית לרשויות המס, ולכן אל תנסו לבצע הלבנה של כסף דרך ההפקדה. הבנקים השונים קובעים תקרות הפקדה, לעיתים ביחס לסכום כסף מסוים ולפעמים ביחס לכמות השטרות שאותה ניתן להפקיד בבת אחת.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם