כמה כסף אפשר להעביר בהעברה בנקאית?

העברה בנקאית היא הדרך הנוחה והבטוחה ביותר להעברה של כסף. כיום, רוב הבנקים מאפשרים לנו לבצע העברות בנקאיות בעזרת המכשיר נייד, כך שאתם אפילו לא צריכים לצאת מהבית כדי לבצע את ההעברה. אנחנו כאן כדי לתת לכם מידע על המגבלות ותקרות העברה המקסימליות שחלות על העברות בנקאיות.

תוכן עניינים

העברה בנקאית

העברה בנקאית היא למעשה פקודה שאותה אנחנו מעבירים אל הבנק שלנו, להעביר כסף מהחשבון שלנו אל חשבון בנק אחר, בין אם באותו בנק ובין אם בבנק אחר. העברה מאפשרת לנו להעביר כספים בלי להוציא אותם בתור כסף מזומן וכך לחסוך עמלה ואפשרות שבו הכסף יאבד. לאור זאת העברה בנקאית הפכה לדרך הרווחת ביותר להעברה של כספים במאה ה21.

רלוונטי: פתיחת חשבון בנק לצעירים

סכום העברה מירבי

ההגבלות על סכומי ההעברה המקסימליים מתחלקים לשני סוגים. ההגבלה הראשונה היא על סכום העברה חד פעמית, כלומר הסכום המקסימלי שאותו ניתן להעביר בבת אחת. ברוב הבנקים הסכום הזה עומד על כמאה אלף ₪, בבנק דיסקונט למשל ניתן להעביר עד  עד 150,000 ₪ בהעברה מזדמנת.  ניתן לשחק עם ההגדרות הללו, במיוחד לאור העובדה שכל בנק יכול לקבוע את התקרה הזו לעצמו.

ההגבלה השנייה חלה על הסכום המקסימלי שאותו ניתן להעביר בחודש אחד. בדרך כלל מדובר על כמה מאות אלפי שקלים. בבנק דיסקונט אפשר להעביר עד 600,000 ש"ח למוטב קבוע. בנק הפועלים מאפשר לכם להעביר בחודש אחד סכום של 300 אלף ש"ח.

רלוונטי: פתיחת חשבון בנק משותף לזוג

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 50,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

הגדרת עצמית של תקרת העברה

הגדרה עצמית של תקרת העברה מאפשרת לכם מצד אחד לקבוע מה גובה העברה שאותה תוכלו לבצע, כדי למנוע מצב שבו אתם לא יכולים להעביר סכום כסף מסוים. בנוסף, לתקרה כזו יש יתרון בצד הבטיחותי, כיון שהיא מאפשרת לכם לקבל התראה ברגע שמישהו מנסה להעביר כספים שלא כדין מכם.

עמלות

כאמור, העברה בנקאית, בדיוק כמו משיכה של מזומן היא פעולה שהבנק מחייב אתכם בעמלות עליה. כמובן שהעמלה היא יחסית לסכום העברה, ולכן בדרך כלל כדאי לבצע בבת אחת העברה גדולה מאשר לבצע מספר רב של העברות בסכומים קטנים יותר.

דיווח על העברה

כאשר העברה בסכום גבוה מתבצעת, הבנק מחויב לדווח על ההעברה לרשויות המס. החובה הזו נועדה למנוע מצב שבו העברות בנקאיות משמשות לצורך העלמת מס, ולכן באופן אוטומטי הדיווח הזה נעשה, כך שלא כדאי לנסות להלבין כספים דרך העברות בנקאיות. החוק הזה כמובן חל על כל סוגי הבנקים, ללא יוצא מן הכלל.

רלוונטי: כמה זמן לוקחת העברה בנקאית?

לסיכום

העברה בנקאית היא דרך רווחת מאוד להעברה של כספים, כאשר ההעברה מתבצעת באופן וירטואלי, בלי שאתם בכלל צריכים לצאת מהבית. הבנקים השונים מטילים הגבלות על הסכום המקסימלי להעברה, אולם בדרך כלל תוכלו לשנות את הגדרות החשבון שלכם וכך יתאפשר לכם להעביר כספים גם בסכומים גבוהים יותר. כמובן שחשוב לדעת שכל העברה חריגה מדווחת למדינה.

רלוונטי: אפליקציות להעברת כספים

אקסל לניהול כלכלת הבית של זיק.
טבלת אקסל להורדה לניהול כלכלת המשפחה בעזרת מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם