פיצוי בגין איחור בטיסה

מדינת ישראל ראתה לנכון להביא לכדי מצב שבו חברות התעופה יקחו אחריות על המחויבות שלהם לגבי לוחות הזמנים שהן עצמן קובעות. חוק שירותי התעופה הינו חוק שבא לסייע לאזרח לקבל את הפיצוי המגיע לו בגין איחור בטיסה. התפיסה של החוק קובעת שזמנו של הלקוח הוא חשוב ויש באמצעות החוק אמירה צרכנית ברורה מאד, זמנו וכספו של הלקוח אינו הפקר.

תוכן עניינים

חוק שירותי התעופה

בשנת 2012 עבר בכנסת ישראל אישור חוק שירותי התעופה, שיש רבים המכנים אותו חוק טיבי על שמו של חבר הכנסת שהוביל את המהלך. מדובר על חוק בעל משמעות צרכנית חשובה. 

החוק בא לייצר מערכת יחסים חדשה בין חברות התעופה לבין אלו שרכשו כרטיסים והחובה של חברת התעופה לעמוד בתנאים שנקבעו בעת רכישת הכרטיס ולכלל התנאים ובעיקר החובה של חברת התעופה לעמוד בהתחייבות שלה לגבי לוחות הזמנים. החשיבו של החוק נובעת בין השאר גם בהכפפה של החוק גם לחברות אשר פועלות בישראל, אך בסיס הפעילות שלהן לא נמצא בארץ.

מהות החוק             

החוק לשירותי תעופה מבקש לעשות סדר בכל הנוגע לצורך של חברות תעופה לעמוד בלוחות הזמנים שהן קובעות, וקובע גם את מדרג הפיצויים אשר יוענקו למי שנפגע פיצוי קבוע בחוק. החוק מתבסס על חוקים מקבילים הקיימים באיחוד האירופי תוך מספר שינויים שנערכו בו להתאים את המצב למציאות הישראלית. החוק קובע למעשה את הפיצויים אשר יוענקו למי שנפגע מאיחורים או ביטולים בטיסות. החוק עוסק בשלושה סוגי פיצויים:

  1. פיצוי עבור ביטול טיסה עד 14 יום ממועד הטיסה – החוק מתייחס לטיסה שבוטלה עד שבועיים מיעדה המקורי למצב שבו חברת התעופה צריכה להשיב את מלא הסכום.
  2. פיצוי עבור ביטול טיסה פחות מ-14 יום ממועד הטיסה – במצב זה חברת התעופה מחויבת בפיצוי עבור מחיר הכרטיס וכן פיצוי נוסף, במצב זה לא יחויב פיצוי בגין הפסד הנגרם בעקבות הביטול, דוגמת הופעות מוזיקה או כנסים מקצועיים.
  3. פיצוי בגין איחור בטיסה – זהו עיכוב הנוצר עקב חריגה לא סבירה מלוחות הזמנים אשר נקבעו מראש.

מדרגות הפיצוי לאיחור בטיסה

החוק לשירותי תעופה קובע במדויק מהו הסעד הנדרש עבור כל עיכוב בטיסה :

זמן העיכובמהו הפיצוי
0-2 שעותלא יוענק פיצוי
2-5 שעותהנוסעים יקבלו מזון ושתיה ושירותי תקשורת לפי צורך
5-8 שעותהנוסעים יקבלו פיצוי כספי, מזון ושתיה וכן שירותי תקשורת לפי צורך.
עיכוב בטיסה מעל ליוםהנוסעים יקבלו פיצוי כספי, וכן פתרון ללינה וכלכלה וכמובן טיסה חלופית.

מתי לא יוענק פיצוי

חשוב לבין שלא בכל מצב יתקבל פיצוי עבור עיכוב בטיסה. הסיבות הללו נוגעות לכך שחברת התעופה לא אשמה בדחיית הטיסה והיא נאלצת לדחות את הטיסה בשל סיבות שונות:

  • שביתות עובדים בשדות תעופה.
  • תקלות הקשורות לעניינים בטיחותיים או ביטחוניים.
  • בעיות רפואיות של מי מהנוסעים.

אם אין ברצונכם להיכנס לבירוקרטיה לקבלת הפיתוי המגיע לכם על פי חוק, דעו כי חברת AirHelp יכולה לעזור לכם. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם כל חברות התעופה ויכולה לעזור לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

ליחצו כאן לבדיקת זכאות בחינם, בלי התחייבות בכלל!

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם