תשלום מקדמות מס הכנסה

תשלום מקדמות שחל על עסקים הוא תשלום שכל בעל עסק בישראל צריך להכיר. אי הבנה בעניין תשלומי מס הכנסה עלולה לסבך מאוד את בעל העסק ולהפוך את חייו לקשים יותר הן מבחינת ההתנהלות עם מס הכנסה והן באפשרותו של בעל העסק לתכנן את צעדיו קדימה ולבנות עסק משגשג. הנה מדריך קצר על תשלומי המקדמות למס הכנסה.

מהן מקדמות מס הכנסה?

מס הכנסה זקוק להכנסות שוטפות כל העת ואילו בעלי עסקים אמורים לשלם את המס שלהם לפי חישוב שנתי ולא על בסיס חודשי. הדבר יוצר פער שגורם למס הכנסה לחייב אותנו לשלם מקדמות מהמס שאנו עתידים לשלם כבר בהלך השנה. התשלומים השוטפים הללו מכונים מקדמות מס הכנסה. הדבר עלול להיות חיובי (פריסת תשלומים במקום תשלום חד פעמי גדול) או שלילי לבעל העסק בהתאם להתנהלות שלו אך מה שבעל עסק חייב לעשות הוא לקחת בחשבון את אותם התשלומים כדי לתכנן את העסק כהלכה.

תשלום מקדמה בהתאם למדרגות המס וההכנסות

במהלך השנה בעל העסק ישלם את המקדמות ובסוף השנה יחושב הסכום הכולל אותו הוא חייב למס הכנסה בהתאם למדרגות המס וההכנסות של בעל העסק לאותה שנה. מס הכנסה יקזז את תשלומי המקדמות עם הסכום הכולל שבעל העסק צריך לשלם ובמדיה ויוותר לבעל העסק חוב הוא יידרש לשלם אותו יחד עם תשלומי ריבית והצמדה למדד המחירים. אם המקדמות כיסו את כל החוב או אפילו עלו על הסכום הכולל שבעל העסק חייב מס הכנסה ישיב לו את ההפרש גם כן עם ריבית והצמדה.

רלוונטי: מדרגות מס הכנסה

כמה מקדמות מס הכנסה צריך לשלם?

כמו שניתן להבין לבעל העסק יש אינטרס גדול לא לשלם מעט ידי מקדמות כדי שבסוף השנה יוותר לו סכום קטן בלבד להשלים עבור התשלום השנתי. תשלומים מספיק גדולים של מקדמות עוזרות גם להימנע מתשלומי ריבית והצמדה שעלולים להקפיץ את הסכום בצורה משמעותית.

אולי נראה מפתה לשלם תשלומים גדולים ואולי אפילו כאלה שאנו יודעים בוודאות שיעברו את סכום המס השנתי אך גם כאן צריך לסייג את הדברים. תשלומים גדולים מידי עלולים לפגוע בתפקוד השוטף של העסק ובתזרים המזומנים השוטף שלו. לכם כדאי בסופו של דבר לכלכל את העסק בצורה נבונה ולשלם סכום שיהיה דומה (בין אם מלמעלה או מלמטה) לסכום התשלום השנתי הצפוי.

רלוונטי: מאיזה סכום משלמים מכס?

דיווח המקדמות ומועד התשלום

המקדמות נעשות לפי הערכה של בעל העסק על ההכנסה השנתית שלו. בעסק ישן ניתן לחשב פחות או יותר את ההכנסות לפי השנים הקודמות ואילו עסק חדש יצטרך להעריך זאת לפי התכנון והמודל העסקי שלו. בעלי עסקים מקבלים כל פנקס דרכו הם עורכים גם את התשלום של המקדות וגם את השתלום בסוף השנה. ניצן לשלם גם דרך אתר ראשות המיסים.

התשלום נעשה לרוב ב-15 לכל חודש ואם אתם משלמים דרך אתר ראשות המיסים עד ה-19 לכל חודש. במידה ומועד התשלום נופל על יום מנוחה הוא יידחה ליום העסקים הבא. במצבי חירום מס הכנסה יאפשרו דחייה נוספת של התשלומים. ניתן לבקש דחייה פרטנית ועליתים גם מתקבלת דחייה עבור כ בעלי העסקים קולקטיבית.

רלוונטי: כמה זמן לוקחת העברה בנקאית? כמה אפשר להעביר?

תשלום מקדמות מס הכנסה

מקדמות מס הכנסה מאפשרות למס הכנסה לקבל חלק מהתשלומים כבר במהלך השנה ולא רק בסופה. הדבר יכול להיות גם חיובי עבור בעלי העסקים בכך שהיא פורסת עבורם את התשלומים במהלך השנה ולא חייבת תשלום אחד גדול בסופה. מומלץ לשלם מקדמות קרובות לסכום השנתי שכן הן מתקזזות מהתשלום בסוף השנה וחוסכות תשלומי ריבית והצמדה למדד המחירים.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם