כמה כסף לחסוך

בעולם שבו אנחנו חיים אחד הדברים החשובים ביותר הוא לחסוך כסף בצורה קבועה. החיסכון נועד לאפשר לנו לחיות בבוא העת ברמת חיים גבוהה יותר, וכמובן להוות מקור לסכום כסף גדול בעת הצורך. השאלה כמה כסף לחסוך בכל חודש היא שאלה מורכבת, והתשובה אליה משתנה ביחס לכל אחד. אנחנו כאן כדי לנסות לעשות לכם סדר בשאלה הזו.

חיסכון על בסיס חודשי

רוב האנשים שחוסכים בצורה קבועה, מנהלים את החיסכון שלהם על בסיס חודשי. ההיגיון בצורה הזו הוא פשוט, כיום שהמשכורת שנכנסת אלינו נכנסת בצורה חודשית, ולכן כדאי לבנות את תוכנית החיסכון ביחס אליה. כאשר עולה השאלה כמה כסף לחסוך בכל חודש, חשוב לדעת שניצבות בפנינו שתי אפשרויות מרכזיות כיצד לחסוך.

חיסכון של סכום קבוע

האפשרות הראשונה היא להחליט מראש על סכום שאותו אנחנו שמים בכל חודש בחיסכון. הסכום הזה צריך להיקבע בהתאם למשכורת שלנו וכמובן ביחס להוצאות הממוצעות בכל חודש. היתרון בשיטת החיסכון הזה ברור, כיון שהוא מבטיח לכם תוכנית חיסכון יציבה, שבה אתם בכל חודש מפקידים סכום גבוה ללא שינויים.

עם זאת, יש לשיטה הזו חיסרון מובהק, כיון שבמצב שבו סיימתם חודש עם יתרה בחשבון שלכם, אתם עלולים להרגיש הצדקה לבזבז את הכסף כיון שכבר הפקדתם את הסכום הנדרש עבור חיסכון. לאור זאת, השיטה הזו מתאימה יותר למי שיודע שיהיה לו קשה לחסוך כסף בלי שבכל תחילת חודש סכום ההפקדה לחיסכון ירד בצורה אוטומטית.

כמובן, אם בחרתם בשיטה הזו עליכם לעקוב אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם ולהתאים אותם למצב הקיים. ככל שההכנסה שלכם עולה ושהצלחתם להוריד בהוצאות כך תוכלו לחסוך יותר כסף.

השתמשו בטבלת אקסל הוצאות והכנסות של זיק

חיסכון לאחר ההוצאות

אפשרות החיסכון השנייה היא לחסוך את כל הכסף שנשאר לכם לאחר שביצעתם את כל ההוצאות הנדרשות לאותו חודש. לשיטה הזו יש חיסרון מובהק כיון שסביר להניח שישנם לא מעט חודשים שבהם לא תחסכו כלום, מהסיבה הפשוטה שפשוט כיליתם את כל הכסף שהיה לכם. השיטה הזו מתאימה רק למי שיודע שהוא מוציא את כספו רק על דברים חיוניים, מה שמבטיח הפקדה קבועה.

היתרון בצורת החיסכון הזו הוא שישנם חודשים שבהם תוכלו להפקיד לחיסכון שלכם הרבה מאוד כסף, במידה והצלחתם לצמצם את ההוצאות שלכם.

היערכו להוצאות לא צפויות

גם כאשר קבעתם כמה כסף אתם מעוניינים לחסוך בכל חודש, תהיו מוכנים להוצאות לא צפויות. ההוצאות הללו יכולות להיות בדמות תיקון יקר, קנס או כל הוצאה אחרת שאין לכם שום דרך להיות מוכנים אליה. בחודשים שבהם נפלה עליכם הוצאה מהסוג הזה יהיה עליכם לקצץ כנראה בחיסכון שלכם, לטובת אותה הוצאה.

מהי מטרת החיסכון

אם החיסכון שלכם נועד למטרה מסוימת, ההמלצה היא לראות כמה כסף אתם צריכים כדי להגשים את המטרה הזו. כעת, תוכלו לחלק את הסכום למספר חודשים מתאים מה שיעזור לכם להבין כיצד נכון יותר לחסוך עבור המטרה הזו. מנגד, חיסכון כללי ללא מטרה מוגדרת מומלץ לנהל בצורה קבועה, כדי לוודא שלמרות שאין מטרה החיסכון ממשיך לעשות את שלו.

הצלחתם לחסוך? השקיעו את הכספים באפיקים שונים

גם אחרי שאתם כבר מנהלים חיסכון, ועומדים ביעדים שהצבתם לעצמכם, חשוב לא לתת לכסף לשכב ולחכות עד הזמן שבו תפתחו אותו. הקפידו להשקיע את הכסף באפיקי השקעה נכונים, על מנת שהכסף שלכם ימשיך לייצר לכם ערך גם בזמן שהוא נמצא בחיסכון. זוהי הדרך הנכונה ביותר לגרום לכך שהחיסכון שלכם יהיה אפקטיבי ויועיל לכם כאשר תזדקקו לו.

את ההשקעה כדי לפזר באפיקים שונים, כדי למנוע מצב שבו על הביצים שלכם נמצאות בסל אחד, מה שמסכן כמובן את הכסף שלכם. את רמת הסיכון שבה הכסף יהיה כדאי לקבוע ביחס לזמן שבו אתם מעריכים שתהיו זקוקים לכסף הזה. בכל מקרה עליכם לזכור שככל שרמת הסיכון גבוהה יותר, כך פוטנציאל הרווח גבוה יותר, וכמובן להפך.

לסיכום

תוכנית חיסכון נועדה לאפשר לנו להכין סכום כסף גדול ליום שבו נהיה זקוקים אליו מכל סיבה שהיא. שתי הגישות העיקריות בבניית תוכנית חיסכון הן הפקדה קבועה בכל חודש או הפקדה לאחר תשלום על ההוצאות השונות. לכל שיטה יש את היתרונות שלה, וכדאי לבחור בזו שמתאימה יותר לאופי של בעלי התוכנית.

לא יודעים לאן הולך הכסף? אפליקציות לניהול תקציב יכולות לתת לכם שליטה.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם