אקסל ניהול תזרים מזומנים

בשנים האחרונות, לא מעט אנשים הבינו, שהם יכולים להרוויח יותר הכנסות ממקורות שונים, כמו לדוגמא, עבודה נוספת כפרילנס בשעות נוחות, הרצאות, מניות, או השקעה בעסק. כדי לנהל את ההכנסות שלכם ולראות שאכן אתם מקבלים את התמורה שלכם, שווה לנהל אקסל תזרים מזומנים. מה זה? למה צריך את זה? ואיך עושים את זה? הכל בכתבה שלפניכם.

מה זה אקסל ניהול תזרים מזומנים?

קובץ אקסל, ממש כמו שאתם מכירים, אבל הייעוד שלו הוא לקבל מידע כללי, מהיר ונגיש, בכל הנוגע להכנסות וההוצאות השונות שלנו. ניהול נכון ומדויק של אקסל כזה, יתן לכם אפשרות להוציא דו"ח שבועי, חודשי, רבעוני או שנתי, בהתאם לצרכים שלכם.

באמצעות הדו"ח תוכלו לעקוב אחרי ההכנסות שלכם מהכנסה קבועה כמו משכורת, קצבה, מלגה וכו', או הכנסות נוספות כמו לדוגמא, תיק בשוק ההון, עסק שהשקעתם בו שיהיה כהכנסה פסיבית, או לחלופין דירה להשקעה בבעלותכם.

למי מתאים אקסל לניהול תזרים?

תאכלס? לכל מי שמנהל משק בית. אקסל ניהול תזרים מזומנים מצביע בעצם על התמונה הכלכלית שלכם ברגע נתון, בצורה נוחה, ידידותית ומדויקת.

לא משנה באמת מה גודל בית האב שלכם, גם רווק יחיד בסופו של דבר מנהל חשבון בנק וחשבון הוצאות וצריך להבין האם המאזן הכלכלי שלו נכון עבורו, בהתאם להכנסות שלו.

אקסל לניהול כלכלת הבית של זיק.
טבלת אקסל להורדה לניהול כלכלת המשפחה בעזרת מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

 

האם ניהול תזרים מזומנים מתאים גם לעסקים?

כמובן! כשמדובר על עסק, שהוא בעצם יחידת רווח זה חשוב על אחת כמה וכמה. לבעל עסק הדו"ח יוכל להציג באופן ברור איפה נקודות הכשל של העסק ואיפה ניתן להרוויח יותר.

במה תורם הדו"ח עבור עסק?

עסק שלא מנהל את הפן הכלכלי בצורה מדויקת, עלול להגיע להפסדים וזאת לא המטרה. להלן כמה יתרונות בניהול אקסל תזרים מזומנים:

  1. בקרה בקרה בקרה
    מה שאתם לא מודדים, לא ניתן לנהל. אם אתם לא בודקים האם העסק שלכם רווחי וכמה הוא רווחי, אתם בעצם לא מנהלים את העסק.
  1. תשומת לב לנקודות כשל
    כשאנחנו פורסים את כל מה שקורה בעסק שלנו על דו"ח מפורט ומסודר, הרבה יותר קל להבחין בבעיות ונקודות כשל שיש לנו בעסק.
  1. שורה תחתונה
    ניהול אקסל באופן נכון ומדויק, יראה לכם באופן קל ונוח, מה השורה התחתונה, האם העסק מניב או לא מניב?

למה להיעזר בשירותים חיצוניים שיסייעו לנו?

לא בהכרח קיבלנו את החינוך הכלכלי שהיינו חולמים. הרבה מאיתנו בכלל לא חושבים על דו"חות מהסוג הזה, אבל זה מהאלמנטים החשובים ביותר כשאנחנו מתייחסים לכלכלת בית ובטח ובטח כשאנחנו מדברים על ניהול עסק.

אל תתביישו לקבל ייעוץ ועזרה. לא חסרות אפליקציות יעודיות עבור זה, אקסלים שניתן להוריד למחשב ופשוט להזין נתונים ויש אפילו תוכנות שלמות המתמחות בדיוק בנושאים הללו.

מה עדיף אפליקציה או אקסל לניהול תזרים מזומנים?

כשאנחנו מתייחסים לניהול תזרים מזומנים, בניגוד לניהול כלכלי אחר, לאקסל יש יתרון מובהק. בסופו של דבר, רוב האפליקציות שאנחנו מכירים מתחברות לנו לחשבונות, לכרטיסי האשראי ובעצם שואבות את המידע באופן עצמאי.

כמו כל דבר שנמצא באינטרנט ומשמש כתוכנה, גם אפליקציות כלכליות עלולות להיפרץ והפרטיות שלכם עלולה להיפגע. כמו כן, כל הפרטים הכלכליים שלכם עלולים להיחשף. בקובץ אקסל שנמצא על המחשב שלכם, כמעט בלתי אפשרי לפרוץ, מה שהופך אותו לבטוח במיוחד לשימוש.

בנוסף, טבלת אקסל היא עם נוחות שימוש משמעותית. רובנו כבר מכירים אקסל מהלימודים או מהעבודה ולתפעל אותו נחשב לפשוט. יתרה מזאת, כמעט כל נוסחה שתרצו לבצע באקסל, אפשר למצוא אונליין מה שהופך את החוויה לפשוטה בהרבה יותר.

למי שאין לו ממש כוח להכין טבלת אקסל מבוססת נוסחאות, קיימים גם לא מעט פתרונות ברשת. יש אקסלים בנויים להורדה למחשב שניתן להזין אליהם נתונים והם מוכנים מבעוד מועד עם כלל הנוסחאות.

לסיכום

אקסל ניהול תזרים מזומנים, הוא אלמנט מאוד חשוב כאשר יש לנו ריבוי הכנסות והוצאות במהלך החודש. הוא מאפשר לשלוף נתונים בצורה נוחה ויעילה, מציג את המאזן והשורה התחתונה ומאפשר לזהות נקודות כשל שיש לנו בעסק.

אקסל ניהול תזרים מזומנים, מתאים לכל סוגי בתי האב וכמו כן גם לעסקים. כשאנחנו מתייחסים לאפליקציה אל מול אקסל לאקסל יש יתרונות רבים שאין בהכרח לאפליקציות השונות.

מחפשים בכל זאת אפליקציה? קראו על אפליקציות למעקב הוצאות

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם