מדריך פתיחת חשבון בנק נוסף

כל אחד יכול לפתוח חשבון בנק נוסף. זה יכול להיות כדי לפצל בין החשבון העסקי לחשבון הפרטי, זה יכול כדי לערוך סדר בתקציב ועוד. לא משנה מה הסיבה בגינה החלטתם לפתוח חשבון בנק נוסף, יש דברים שכדאי שתכירו קודם לכן. בסך הכל פתיחת חשבון בנק נוסף היא לא פעולה מורכבת. כל אחד יכול לבצע אותה.

תוכן עניינים

מה זה חשבון בנק?

בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו צריך מקום לנהל את הכסף שלו, להפקיד בו את הכסף, לשמור עליו ולהתנהל באמצעותו. חשבון הבנק נותן את המענה לכך. את המשכורת החודשית שלכם תוכלו להפקיד לחשבון הבנק, קצבאות קיימות יכנסו גם הם לחשבון שלכם ואם יש לכם חשבון בנק פעיל, תוכלו להנפיק כרטיס אשראי / צ'קים / הוראות קבע ולבצע תשלומים, העברות כספים ועוד.

פתיחת חשבון בנק נוסף הוא דבר לגיטימי שכל אחד יכול לבצע אותו. כבר מגיל 17 ניתן לפתוח חשבון בנק. כל אדם יכול לפתוח על שמו מספר חשבונות בנק ללא הגבלה, כל עוד ואין לו חשבון מוגבל בבנק אחר. הבנקים מבחינתם חייבים לספק ללקוחותיהם שירות בנקאי ופתיחת חשבון היא הבסיס שבבסיס.

רלוונטי: פתיחת חשבון משותף | פתיחת חשבון בנק לתושב חוץ | איך פותחים חשבון בנק בחו"ל

מי יכול לפתוח חשבון בנק נוסף?

את חשבון הבנק הנוסף כל אחד יכול לפתוח ללא הגבלת שכר, וותק או מצב כלכלי. גם במקרים בהם יש ללקוח חשבון בנק עם מסגרת אשראי במינוס, או חוב פתוח אחר, העניין לא מעכב את האפשרות לפתוח חשבון בנק נוסף. במקרים בהם השימוש בחשבון בנק נוסף נועד למטרות לא חוקיות כמו הלבנת הון וניהול לקוי, הבנקים ינסו לצמצם את התופעה וינסו להבין את המניע לצורך בחשבון נוסף. בעל חשבון מוגבל יתקשה לפתוח חשבון בנק נוסף בקלות. יהיה עליו להוכיח את יציבותו הכלכלית לפני כן.

רלוונטי: חשבונות בנק לצעירים | איך עוברים בין בנקים?

איפה כדאי לפתוח חשבון בנק נוסף

פתיחת חשבון בנק נוסף היא החלטה אינדיבידואלית אבל קיימות מספר נקודות חשובות שיכולות לעזור לכם בבחירת בנק לפתיחת חשבון נוסף:

עמלות ועלויות – תבדקו את עלויות הטיפול השנתי, העמלות על פעולות בסיסיות כמו משיכת מזומן, העברות והקפדה על יתרה מינימלית. חשבונות סטודנטים או צעירים בדר"כ זולים יותר.

נוחות ונגישות – בחרו בנק עם סניפים נגישים באזור המגורים והעבודה שלכם. עם שעות פעילות נוחות. גם שירותי בנקאות דיגיטלית משופרת הם יתרון גדול בימינו.

מוצרים ושירותים – בדקו אם הבנק מציע מוצרי חיסכון, משכנתאות ואשראי המתאימים לכם וגם אופציות השקעה וייעוץ פיננסי.

יציבות ומוניטין – חשוב לבחור בנק גדול, מוכר ויציב, שאפשר לסמוך עליו לטווח ארוך. קרא סקירות ודירוגי אמינות לפני הבחירה.

הטבות ותכניות מותאמות – חלק מהבנקים מציעים הטבות ייחודיות לקהלים מסויימים כמו צעירים, חיילים, סטודנטים וכדומה. שווה לבדוק.

אני ממליץ לעשות השוואה מפורטת ולא למהר בפתיחת חשבון נוסף. בחר את הבנק שמתאים ביותר לצרכים ואורח החיים הספציפיים שלכם.

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 50,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

למה כדאי לפתוח חשבון בנק נוסף?

הסיבות לפתיחת חשבון נוסף הן מגוונות ומשתנות בין אדם לאדם.

  • הפרדה בין חשבונות – המצב הנפוץ הוא לפתוח שני חשבונות כאשר אחד חשבון עסקי והשני חשבון פרטי. כך בעל החשבון מצליח לשמור על סדר כלכלי. הוא יודע אילו הוצאות שייכות לעסק ואילו לבית, בצורה כזו קל יותר להיערך נכון כלכלית ולשמור על תקציב עסקי ופרטי נכון.
  • קבלת הטבות – לפעמים דווקא בגלל פטור מעמלה או תנאים אחרים שהבנק השני מציע, משתלם לפתוח חשבון בנק נוסף, להעביר אליו את השכר ולהנות מההטבות הקיימות. פעמים רבות לרוחות נזקקים להלוואה, ולכן הם פותחים חשבון בנק נוסף כדי לקבל הלוואה אטרקטיבית כמו שהבנק השני מציע.
  • גמישות רבה יותר – יש אנשים שפותחים חשבון נוסף כדי להנות ממרווח כלכלי גדול יותר. אם יש להם מינוס בחשבון אחד, הם מעבירים כספים לחשבון אחר. לפעמים מדובר באנשים שיש להם בעיות בחשבון, הם לא מצליחים לקבל מהבנק שלהם אפשרויות מסוימות כמו כרטיס אשראי ולכן הם מחליטים לפתוח חשבון בנק נוסף. חשוב לציין כי יש מקרים בהם מצב כזה עלול לסבך כלכלית וחשוב לבדוק את העניין היטב קודם לכן.

למדו על המערכת הבנקאית:

מה צריך לשים לב ולבדוק לפני הפתיחה

על ניהול חשבון הבנק שלכם, הבנק גובה ממכם עמלות. הדבר המרכזי שצריך לשים לב אליו הוא נושא העלויות הכפולות. נסו להימנע מעלויות כפולות ככל הניתן. במקרים רבים התועלת רבה ולכן גם אם העלות כפולה, הרווח הוא ברור ומשמעותי. לצד זאת, חשוב לזכור כי אחרי ניהול חשבון בנק צריך לעקוב. ומעקב אחרי שני חשבונות הוא מורכב יותר פעמים רבות.

רלוונטי: כמה אפשר למשוך מכספומט? | כמה אפשר להפקיד בכספומט? | איך לכתוב צ'ק רגיל?

איך פותחים חשבון בנק נוסף?

לאחר שגמלה ההחלטה בלבכם והחלטתם שזה אכן תואם למטרות שלכם לפתוח חשבון בנק נוסף השלב הבא הוא להחליט האם לפתוח חשבון בנק בבנק בו אתם מתנהלים או שמא לפתוח חשבון בבנק אחר. עשו סקר שוק בין הבנקים המובילים ונסו להבין איזה בנק ישרת הכי טוב את המטרות הפיננסיות שלכם. מקום טוב להתחיל לעשות את הבדיקות הוא בנק ישראל אשר מפרסם מדי שנה את מידת שביעות הרצון של הבנקים. חפשו בנק אשר בו תהיה פטורים מעמלות, שירות שרובו (אם לא כולו) דיגטלי, אפליקציה נוחה ומדדי שירותי אחרים גבוהים.

הבנק שאנחנו ממליצים עליו עם כל הדברים הנ"ל הוא בנק דיסקונט.

לאחר שהתקבלה ההחלטה היכן לפתוח  את החשבון הנוסף, יש לגשת אל הבנק לסניף הקרוב לביתכם (בחלק מהמקרים אפשר גם לפתוח חשבון באינטרנט). ייתכן שתצטרכו להשיג תעודת זהות או מסמכים נוספים. זהו, התמקחו על העמלות והתנאים ואתם בדרך לחשבון בנק נוסף.

רלוונטי:

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם