קניית מטח באשראי

בכל נסיעה לחו"ל או לצורך השקעה, אחד השלבים הכי חשובים הוא כמובן הזמנה של מטבע חוץ מתאים ליעד הנסיעה או ההשקעה. בדרך כלל את המט"ח אנחנו קונים בתשלום מזומן, מה שאומר שהעמלה שאנחנו משלמים היא לא רק על המטח עצמו אלא גם על המזומן שבו אנחנו משלמים. זו בדיוק הסיבה שאנחנו ממליצים לכם לעבור לקניית מט"ח באשראי וכאן נספר לכם את מה שחשוב לדעת עליה.

תוכן עניינים

למה מומלץ לקנות מט"ח באשראי

כאמור, היתרון הראשון של קניית מטח באשראי הוא שהעמלה תהיה רק על קניית המטח ולא על משיכת המזומן שאיתו אתם משלמים. יתרון נוסף הוא שניתן לבצע המרה מדויקת יותר. במקום לנסות לחשב כמה מזומן את צריכים כדי לקבל מטבע זר בסכום שאתם זקוקים לו, ניתן לבצע את הקנייה של המטבע הזר באופן ישיר, כאשר התשלום יהיה באשראי.

חלוקה לתשלומים

קנייה של מטבע חוץ יכולה להיות הוצאה לא מבוטלת. במיוחד אם מדובר על קנייה לקראת נסיעה לחו"ל, הדבר עלול לדחוק את מסגרת האשראי שלכם לקצה, לאור העובדה שמדובר על זמן שגם ככה רווי בהוצאות. ברגע שאתם קונים את המט"ח עם אשראי תוכלו לבקש לפרוס את התשלומים בצורה שנוחה לכם, וכך לא תצטרכו לשלם את כל סכום ההמרה בבת אחת.

עמלות עדיפות

כאמור, המרה של מטבע חוץ באשראי משתלמת יותר מבחינה כלכלית, אבל עדיין, כדאי לבדוק מה בדיוק שער החליפין של המטבע. גם אחרי תשלום באשראי, ברגע שמדובר על המרה של סכום גבוה, גם הבדל קטן בעמלה יכול להיות משמעותי מבחינת ההפסד שלכם. בדקו את שיעור העמלה (וההמרה!) שאתם משלמים, ואל תתביישו להשוות עמלות בין חלפנים שונים.

הפלטפורמה שאני אישית ממליץ להזמין באמצעותה מט"ח לקראת נסיעה לחו"ל היא FlyMoneyזהו אתר אשר מפוקת על ידי משרד האוצר והוא זמין 24/7 לרכישת מט"ח במגוון עצום (35!) של מטבעות. שערי החליפין שהפלטפורמה מציעה זהים לתעריפים של בנק הדואר אך ללא עמלות! כמו כן, ניתן לשלם באשראי ולחלק עד 12 תשלומים ללא ריבית. ישנה אפשרות ביטול רכישה עד 48 לפני הטיסה וזאת ללא דמי ביטול. את הכסף מקבלים באשנב בנק הפועלים בטרמינל 3 לפני הטיסה.

להזמנה באמצעות FlyMoney

ממה יש להיזהר בקניית מטח באשראי

כמו כל קנייה באשראי, גם בקנייה של מטח עליכם לבדוק שמדובר על קנייה בטוחה ומפוקחת. אם מדובר באתר אינטרנט, לוודא שהוא מאובטח בהתאם לפרוטוקלי אבטחה מתקדמים. המרה במקום אמין היא מה שיבטיח לכם תשלום בטוח, וקבלה של כל הכסף שמגיע לכם במטבע זר. כיום ישנן סוכנויות שמאפשרות לכם לקבל את הכסף במשלוח ישיר עד הבית, או לאסוף את המטבע משדה התעופה.

לכל אחת מהאופציות הללו יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלה, אבל גם כאן עליכם לבדוק שהשירותים הנוספים שאתם מקבלים לא הופכים את ההמרה כולה להיות יקרה יותר מאשר המרה רגילה בעזרת מזומן.

רלוונטי: 

זמינות מטח

נקודה נוספת שחשוב להיות מודעים אליה בכל המרה של מטבע חוץ, במיוחד אם מבצעים אותה באשראי זו הזמינות של המטבע הזר. כל עוד מדובר על דולרים או אירו לא אמורה להיות בעיה, אך במטבעות של מדינות אחרות לעיתים ישנה בעיית זמינות. באותם מקרים ההמלצה שלנו היא לבדוק לפני שיש מספיק מטבע עבורכם, כדי שלא תמצאו את עצמכם יוצאים מהארץ בלי המטבע המקומי.

רלוונטי: איפה משתלם לקנות יורו? | קניית דולרים בזול

קניית מטח באשראי – האם זה שווה את זה?

בכל נסיעה לחו"ל, רכישת מטבע זר היא צעד שאי אפשר לוותר עליו. כיום, השימוש במזומן הולך ופוחת, ולכן האופציה של רכישת מטח באמצעות כרטיס אשראי נצרכת מאי פעם. רכישה כזו גם עוזרת לכם למנוע את העמלה שאתם משלמים על הכסף המזומן, ובנוסף מאפשרת לכם לפרוס את התשלום בצורה נוחה יותר. כל מה שנותר לכם זה למצוא סוכנות אמינה לבצע בה את ההמרה.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח? | עוד מטבעות מט"ח

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם