באיזה כסף משתמשים בטנזניה?

ממוקמת על החוף המזרחי של אפריקה, הרפובליקה המאוחדת של טנזניה היא ביתם של כמה מציוני הדרך האיקוניים ביותר של היבשת, כולל הר קילימנג'רו והפארק הלאומי סרנגטי. אבל, מהי המערכת המוניטרית במדינה מזרח אפריקאית תוססת זו?

מבוא לטנזניה והמטבע שלה

המטבע הרשמי והלאומי של טנזניה נקרא שילינג טנזני (TZS), המסומל כ- TSh. זה היה המטבע של המדינה מאז 1966, והחליף את השילינג המזרח אפריקאי כאשר המדינה קיבלה עצמאות.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

השילינג הטנזני: היסטוריה ומשמעות

השילינג הטנזני עבר שינויים רבים, שנגרמו בעיקר על ידי המצב הכלכלי המשתנה במדינה ובאזור. הבנק המרכזי של טנזניה מנפיק את המטבע והמטבעות זמינים בעריכים של 50, 100, 200 ו-500 שילינג, בעוד שהשטרות מודפסים בסכומים של 1,000, 2,000, 5,000 ו-10,000 שילינג. גשר נייררה, הקרוי על שמו של הנשיא הראשון של המדינה, יוליוס ניירר, מתואר על שטר השילינג משנת 2000. ייצוג זה של ציוני דרך מקומיים על המטבע מציג את הזהות התרבותית העשירה של טנזניה.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

השפעת התיירות על הכלכלה הטנזנית

כלכלת טנזניה תלויה במידה רבה בחקלאות, אך גם התיירות משחקת בה תפקיד מכריע. שמורות הטבע והפארקים הלאומיים השופעים משמשים כמקורות משמעותיים למטבע חוץ. כתוצאה מכך, אזורי תיירות גדולים ובתי מלון מקבלים דולרים אמריקאים באופן נרחב, אם כי שיטת התשלום המועדפת עבור המסחר המקומי היא בדרך כלל שילינג טנזני. יתר על כן, אפשרויות להמרת מטבע חוץ זמינות באזורים עירוניים וביעדי תיירות פופולריים.

אתגרים והזדמנויות במערכת המטבע של טנזניה

הכלכלה הטנזנית, ובהרחבה המטבע שלה, עומדת בפני אתגרים רבים. עם זאת, הדיגיטציה הגוברת, כולל בנקאות ניידת, מספקת הזדמנויות משמעותיות לפיתוח המגזר הפיננסי. כסף נייד, בפרט, משחק תפקיד מרכזי בהעצמת הכלכלה הטנזנית, המקשר אזורים כפריים לשירותים בנקאיים. בניגוד לכלכלה ההודית ובדמוגרפיזציה, טנזניה היא דוגמה לסיפור של הכלה פיננסית וצמיחה.

הזמנת שילינג טנזני אונליין לנתב"ג

צריכים שילינג טנזני? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רלוונטי גם לערים: דאר א-סלאם, ארושה, זנזיבר

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג