באיזה כסף משתמשים בגיאורגיה?

עם היסטוריה מפוארת המשתקפת במטבע הרב-תכליתי שלה, גאורגיה, מדינה אירו-אסייתית המגשרת על הפער בין אסיה לאירופה, משתמשת בלארי הגאורגי כאמצעי החליפין העיקרי שלה. כאשר המדינה התרחקה מהרובל הסובייטי, היא נכנסה לעידן חדש שהונע על ידי הלארי הגאורגי. המעבר למטבע חדש לא היה נטול אתגרים, אך הוא סלל את הדרך לכלכלה מחוזקת ולזהות לאומית מובחנת יותר.

הלארי הגאורגי

הלארי, המתואר כ-₾, הפך למטבע הרשמי בשנת 1995, והחליף את הקופון, מטבע זמני ששימש בתקופות של מצוקה כלכלית. כל לארי מחולק ל-100 טטרי, כמחווה למילה הגאורגית העתיקה ל"לבן". השטרות והמטבעות מעוטרים בדמויות היסטוריות ובמבנים איקוניים, השוזרים את המארג העשיר של ההיסטוריה הגאורגית בעסקאות יומיומיות.

רלוונטי: איפה משתלם לקנות יורו? | קניית דולרים בזול

הקשר תרבותי

מעבר למטבע שלה, גאורגיה היא מדינה ספוגה במסורות תרבותיות מובחנות. ציוני דרך מעולים כגון עיר המערות העתיקה של Uplistsikhe או הריקוד המסורתי והמטבח הייחודי מספקים הבנה רחבה יותר של מדינה מרתקת זו.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח? | עוד מטבעות מט"ח

מחפשים מלון?

הזמנת לארי אונליין לנתב"ג

צריכים לארי גיאורגי? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

נכון גם לערים הבאות: באטומי, באקו, יירבאן

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג