באיזה כסף משתמשים בלונדון, אנגליה?

אנגליה, הינה חלק מהממלכה המאוחדת, ידועה בהיסטוריה העשירה שלה ובתרבותה המגוונת. היא ידועה באותה מידה בצורת הכסף הייחודית והעקבית שלו. הליש"ט, המסומלת כליש"ט (לירה שטרלינג ), נמצאת בשימוש מאז התקופה האנגלו-סקסית וממשיכה להיות המטבע העיקרי של אנגליה.

מבחינה היסטורית, הפאונד חולק ל-20 שילינג וכל שילינג כלל 12 פני. עם זאת, בשנת 1971, בריטניה עברה למערכת עשרונית, עם פאונד אחד שווה 100 פני. שטרות מגיעים בעריכים של £5, £10, £20 ו- £50, בעוד מטבעות הם בעריכים של 1p, 2p, 5p, 10p, 20p, 50p, £1 ו- £2.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח?

השפעת הברקזיט על הליש"ט

הברקזיט הציג דינמיקה חדשה לערך הליש"ט. מאז ההודעה על יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, נצפו לא פעם תנודות בשער החליפין, המהדדות את חוסר הוודאות הפוליטית והכלכלית ששררה.

מלבד הליש"ט המוכרת בעולם, אזורים מסוימים בבריטניה משתמשים בשטרות ייחודיים משלהם. אלה כוללים את סקוטלנד וצפון אירלנד, שם בנקים מנפיקים שטרות משלהם, מה שעלול לגרום לבלבול מסוים מכיוון שלא כל הקמעונאים ברחבי בריטניה מקבלים את הווריאציות האזוריות הללו.

בקיצור, הליש"ט נותר אחד המטבעות העתיקים בעולם שעדיין בשימוש ומהווה עדות ליציבות הפיננסית המתמשכת של אנגליה. כשאתה מטייל בערים העתיקות ובנופים המתגלגלים של אנגליה, הליש"ט בצורות שונות של שטרות ומטבעות ישמש כבן לוויה הכספי שלך.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות יורו? | איפה זול לקנות דולר? | עוד מטבעות מט"ח

הזמנת ליש"ט אונליין בנתב"ג

צריכים ליש"ט לאנגליה? שירות FlyMoney מאפשר להזמין ליש"ט בריטי אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

הליש"ט רלוונטי גם לערים הבאות: ליברפול, מנצ'סטר, אוקספורד, בלקבורן ועוד.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג