באיזה כסף משתמשים בהונגריה?

בהונגריה, משתמשים במטבע ייחודי המכונה פורינט הונגרי (HUF). הפורינט משמש כעמוד השדרה של כלכלת הונגריה ומאפשר פעילות מסחרית, מסחר ועסקאות יומיומיות.

פורינט הונגרי

הפורינט, שהוצג לראשונה בשנת 1946, החליף את פנגו המנופח יתר על המידה ונשאר המטבע הרשמי של הונגריה מאז. הונגריה הייתה עדה לרפורמות כלכליות, לעלייתו ונפילתו של הקומוניזם ולהכללתה של הונגריה באיחוד האירופי. הפורינט הוא לא רק מטבע; זהו חלק מרכזי בזהותה של הונגריה. בין אם אתם מתעמקים בנבכי המערכת הפיננסית ההונגרית או מתכננים טיול לשם, הבנת המטבע שלה היא חיונית. זכרו כאשר אנו עוברים לתאר כסף המשמש במדינות אירופיות אחרות כמו בולגריה ורומניה כי לכל מטבע, כמו פורינט, יש סיפור לספר.

שטרות

הבנק הלאומי ההונגרי מנפיק שטרות בעריכים של 500, 1,000, 2,000, 5,000, 10,000 ו-20,000 פורינט. כל אחד מהשטרות הללו מציג דמויות היסטוריות שונות – ממלכים ועד מוזיקאים – המתמצתות את ההיסטוריה והתרבות העשירות של הונגריה.

מטבעות

המטבעות המשמשים בהונגריה כוללים 5, 10, 20, 50, 100 ו -200 ערכי פורינט. בדיוק כמו השטרות, גם המטבעות חוגגים את ההיסטוריה והמורשת של המדינה באמצעות התמונות החקוקות עליהם, החל מגיבורים לאומיים ועד ציוני דרך אדריכליים איקוניים.

המרת מטבע בהונגריה

עבור מטיילים, המרת המטבעות הזרים שלהם לפורינט היא בדרך כלל תהליך פשוט. משרדי המרת מטבע וכספומטים אוטומטיים נמצאים בשפע בערים כמו בודפשט, ומציעים שערי חליפין סבירים. יחד עם זאת, אני ממליץ לא להוציא כסף מכספומטים בהונגריה בשל החשש ליפול לתרמית או עקיצה (גניבת כרטיסי מספר כרטיס אשראי וכ') וגם בשל עלות העמלה הגבוה ויחס המרה לא תמיד טוב.

אבל השאלה, האם ניתן לשלם ביורו בהונגריה? ובכן זה תלוי, יש מקומות בהונגריה שיקבלו אירו אך יחד עם זאת חשוב לדעת שלעיתים תחויבו בעלות ההמרה. כלומר אם יש לכם פורינט הוא יומר ליורו ותגבה עמלה על כך. לכן ההמלצה היא לבוא עם פורינט כבר מישראל או יורו. המלצה חשובה שראיתי במספר אתרים באינטרנט היא לא להחליף כסף בצ'יינג'ים הכתומים מפאת העמלות הגבוהות מאוד.

מחפשים מלון?

 

הזמנת פורינט הונגרי בנתב"ג

הכירו את FlyMoney – שירות אונליין להמרת כסף עבור נוסעים לחו"ל. בפליי מאני אפשר להזמין מראש כל מטבע מתוך 32 המטבעות הנתמכים ולקבל אותם באולם הנוסעים בנתב"ג (טרמינל 3 ו-1). את הזמנת המטבע עושים מראש, מקבלים שער המרה מצויין, ללא עמלות ועם אפשרות ביטול בחינם וחלוקה לתשלומים (התשלום באשראי בלבד).

להזמנה באמצעות FlyMoney

האם אפשר לשלם ביורו בהונגריה?

כן, בהונגריה אפשר לשלם ביורו. רוב העסקאות והרכישות בהונגריה מתבצעות בפורינט, אבל אפשר גם למצוא מקומות שיקחו מטבעות אחרים בחנויות ספציפיות או בתחבורה הציבורית אך עם עמלה גבוהה.

 

 

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג