באיזה כסף משתמשים בקפריסין?

קפריסין, מדינת אי קטנה אך משמעותית בים התיכון, מפורסמת לעתים קרובות בזכות התערובת הייחודית של השפעות תרבותיות, עושר היסטורי וכלכלה משגשגת. עם זאת, האם ידעת כי מאפיינים אלה קשורים באופן מורכב למטבע המשמש במדינה? בואו נצלול לתוך העולם המרתק של הכסף בקפריסין ונחקור את תפקידו החיוני בעיצוב הנוף הכלכלי של מדינת האי.

היורו בקפריסין

האירו הוא המטבע הרשמי בקפריסין, שאומץ בשנת 2008 בעקבות כניסת המדינה לאיחוד האירופי. מעבר זה, אף שהיה חלק בפועל, סימל ארגון מחדש כלכלי עמוק, שמטרתו לשלב את קפריסין חזק יותר בכלכלה האירופית ולשפר את יציבות המחירים. השפעת האירו על כלכלת קפריסין הייתה עמוקה, עודדה קשרי מסחר עמוקים יותר עם מדינות אחרות בגוש האירו, הפחיתה את סיכוני המרת המטבע וטיפחה תחושת יציבות וביטחון הן לתושבים והן לתיירים.

בל נשכח להזכיר פן תרבותי מסקרן. לקפריסאים רבים יש מסורת של לא להוציא את המטבע הראשון שקיבלו בשנה החדשה, מתוך אמונה שהוא מביא שגשוג. זה משקף את העושר התרבותי המשתרע אפילו על השימוש של קפריסין באירו.

שטרות

המשקף את השתייכותה של המדינה לאירו, שטרות אירופיים סטנדרטיים משמשים בדרך כלל בקפריסין. שטרות אלה מגיעים בשבעה עריכים: €5, €10, €20, €50, €100, €200 ו-€500, כל אחד מהם מציג סגנונות אדריכליים מתקופות שונות בהיסטוריה של אירופה. בעוד עיצובים אלה אינם ייחודיים לקפריסין, הם מדגישים את הזהות האירופית המשותפת שקפריסין היא חלק ממנה.

מטבעות

בניגוד לשטרות הסטנדרטיים, כל מדינה בגוש האירו, כולל קפריסין, יכולה לייצר עיצובים משלה בצד האחורי של מטבעות האירו. מטבעות אלה מגיעים בערכים של 1, 2, 5, 10, 20 ו -50 סנט, ו € 1 ו € 2. מטבעות האירו הקפריסאים כוללים שלושה עיצובים המסמלים את ההיסטוריה הייחודית של האי – האליל בצורת צלב מהתקופה הכלקוליתית, הספינה קירניה המייצגת את ההיסטוריה הימית של קפריסין, והמופלון, כבש בר שהוא סמלה של קפריסין.

המרת מטבע בקפריסין

עבור תיירים זרים, השגת יורו בקפריסין היא פשוטה יחסית. המדינה שופעת כספומטים, בנקים ומשרדי המרת מטבע המציעים שערי חליפין יחסית סבירים. בנוסף, כרטיסי אשראי מוכרים מקובלים באופן נרחב, מה שמקל על תיירים לבצע תשלומים. למרות זאת, מומלץ לא להוציא כסף בכספומטים ברחבי קפריסין או להשתמש בצ'יינג'ים לא מוכרים על מנת לא ליפול קורבן לתחבולות או גניבת פרטים.

הזמנת יורו לקפריסין בנתב"ג

הדרך הטובה ביותר להצטייד במט"ח (אירו) לקראת נסיעה לקפריסין (ניקוסיה, איה נאפה, פאפוס, לימסול, לרנקה ועוד) היא להזמין מראש יורו בנתב"ג. בצעו את ההזמנה דרך אתר FlyMoney וקבלו את המזומן בנתב"ג בטרמינל 1 או 3 (יחכה לכם בדלפק בנק הפועלים). ההזמנה באתר נעשית בצורה מאובטחת באמצעות כרטיס אשראי  (ניתן לחלק ל-12 תשלומים). כמו כן שער ההמרה מצויין וזאת ללא עמלות וללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

האם אפשר לשלם ביורו בכל קפריסין (גם הטורקית?)

המטבע בצפון קפריסין הוא לירה טורקית. אם הזמנתם את החופשות שלכם כאן, לא תוכלו להשתמש באירו, אז הקפידו לבדוק שיש ברשותיכם את המטבע הקפריסיאי הנכון לפני שאתם טסים.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג