באיזה כסף משתמשים במונטנגרו?

על פי סיפור שנארג על ידי הזמן, מונטנגרו, מדינה בלקנית ציורית, יישרה קו עם המערכת הפיננסית שלה עם האיחוד האירופי, למרות שאינה חברה מלאה. החלטה זו התקבלה במודע, מתוך ראיית היציבות וההיכרות של האירו כמטבע שזכה לשבחים ברחבי העולם. מונטנגרו משתמשת רשמית באירו כמטבע הלאומי שלה בחן ובקלות, וממקמת את עצמה בסביבה כלכלית רחבה יותר.

אימוץ האירו על ידי מונטנגרו

מונטנגרו, כמדינה אירופית צבעונית המציגה חופים שטופי שמש ומציעה קסם הררי, נפרדה ממארק הגרמני בשנת 2002, ופתחה דף חדש עם אימוץ האירו. שינוי זה לא היה ניסיון רומנטי עם העבר או חיבוק ללא תנאי של העתיד, אלא תגובה מעשית ליציבות מוניטרית ולאינטגרציה כלכלית איתנה.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות אירו? | קניית דולרים בזול

מגש מלא יורו

האירו, כמטבע, אומץ על ידי כלכלת מונטנגרו ואזרחיה. בדוכני השוק של פודגוריצה או ברחובות התוססים של קוטור, פטפוטי מטבעות האירו ורשרוש השטרות הפריך אורגים יחד את מרקם המסחר היומיומי. השטרות מגיעים עם עיטורים משתנים, כל אחד מתאים לערך ייחודי, בעוד שהמטבעות נעים בין סנט אחד לשני אירו, מה שמוכיח את עצמו ככלי מרכזי בעסקאות יומיומיות.

עם זאת, הגדרת מטבע זה במונטנגרו יכול להיות גיר יוצא דופן, בהתחשב בכך המדינה משתמשת האירו מבלי להיות חלק מגוש האירו. יש לזה סט אתגרים משלה, למשל, למונטנגרו אין שום השפעה על מדיניות גוש האירו, מה שמציב אותה בעמדה עדינה, ממש כמו להיות במלודרמה על נדנדה.

לסיכום, שהות במונטנגרו מבטיחה את הנוחות של שימוש במערכת מטבע מוכרת, אך ככל שהשמש שוקעת באופק עוצר הנשימה שלה, היא גם פורשת נרטיב ייחודי של מדינה שאינה גוש האירו צבועה בצבעי האירו.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לרכוש מט"ח?

האם מתקבלים דולר אמריקאי במונטנגרו?

מלבד האירו, אף מטבע אחר אינו מקובל רשמית במונטנגרו

הזמנת אירו למונטנגרו בנתב"ג

זקוקים לאירו לפני הטיסה? אתר FlyMoney מאפשר להזמין יורובאופן מקוון והכסף יחכה לכם בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג