באיזה כסף משתמשים בדובאי?

דובאי משתרעת על שפת המדבר הערבי במלוא תפארתה, והיא עיר-מדינה תוססת הידועה בסגנון החיים המפואר שלה ובארכיטקטורה פורצת הדרך שלה. בלב כלכלתה המרשימה פועל המטבע פועם הדופק ומעניק החיים המכונה דירהם אמירתי.

הדירהם האמירתי, המשמש כמטבע הערבי הרשמי של איחוד האמירויות, מסמל את עוצמתה הכלכלית של דובאי ואת הדחף המתמיד שלה לצמיחה פיננסית. השם 'דירהם' נגזר מהמילה היוונית 'דרכמה', אשר, בהשתקפות נוספת של ההיסטוריה המפוארת של דובאי, מרמזת לתקופה שבה נהגו ספינות המסחר היווניות לחצות את מימי העיר.

דירהם אמירתי של איחוד האמירויות: תכונות ועיצובים

הדירהם של איחוד האמירויות, דובאי מציג מגוון שטרות ומטבעות, שכל אחד מהם נושא עיצוב ייחודי המסמל היבטים שונים של התרבות והמורשת האמירתית. השטרות זמינים בפלטת צבעים עשירה החל מירוק, כחול, חום, סגול וורוד, בעריכים של 5, 10, 20, 50, 100, 200, 500 ו-1,000 דירהם. כל אחד מהשטרות הללו שופע עיצובים וסמלים מורכבים כמו הראם הערבי, סאקר פלקון ופאלם ג'ומיירה היפה – האי הגדול בעולם מעשה ידי אדם.

מצד שני, מטבעות באים בערכים של 1, 5, 10, 25, 50 fils, ו 1 דירהם. העיצובים הייחודיים על המטבעות כוללים ייצוג מפורט של עולם החי המקומי וציוני דרך כגון מסגד ג'ומיירה, פלא אדריכלי בלב דובאי.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | קניית דולרים בזול

דירהם בעסקאות יומיות ושירותי מטבע חוץ

הדירהם האמירתי מהווה את עמוד השדרה של העסקאות היומיומיות של דובאי, החל מקניות יוקרתיות ועד לשווקים מקומיים, מאוכל מפואר ועד אוכל רחוב. ערכו והשימוש בו משתרעים על פני כל תחומי הפעילות המסחרית. עסקים רבים מקבלים גם כרטיסי אשראי וחיוב בינלאומיים, מה שהופך את דובאי ליעד נוח למטיילים ברחבי העולם.

שירותי המרת מט"ח נפוצים בעיר קוסמופוליטית זו עם גישה למספר רב של מרכזי המרת כספים ובנקים במיקומים אסטרטגיים. הכלכלה הפתוחה של דובאי מאפשרת תהליכי המרת מטבע חלקים, והופכת את הנסיעה אל העיר וממנה לקלה לכולם.

עם זאת, חיוני להיות מודעים לכל התקנות הנוגעות לשימוש במטבע בדובאי. לדוגמה, אתה לא יכול להוציא יותר מ 100,000 דירהם, או שווה ערך שלה בכל מטבע חוץ, מבלי להצהיר על כך במכס.

לסיכום, דובאי, מטרופולין שעומד גבוה בנוף הכלכלי העולמי, חייב הרבה לכדאיות ולרבגוניות של דירהם אמירתי. אם יצא לכם לבקר בצ'כיה או בטורקיה, כפי שצוין בסעיפים קודמים או אפילו לתכנן ביקור עתידי באבו דאבי – הבנת המטבע המקומי והשימוש בו יכולה להפוך את המסע שלכם לחלק יותר.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח?

אפשר להשתמש בדולרים בדובאי?

בעוד שהמטבע המקומי הוא AED, זו לא צורת המטבע היחידה שבה אתה יכול להשתמש. אם אתם לא מוכנים והגעתם לעיר עם ארנק מלא בכספים, אל תיבהלו! שפע של מקומות ברחבי הארץ ישמחו לקבל דולרים בשער חליפין ריאלי המתעדכן באופן קבוע

הזמנת דירהם אונליין לנתב"ג

צריכים דירהם לקראת הטיסה? שירות FlyMoney מאפשר להזמין  דירהם אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג