באיזה כסף משתמשים בצ'כיה?

צ'כיה, מדינה אירופאית הידועה בהיסטוריה העשירה שלה ובארכיטקטורה המעודנת שלה, משתמשת בקורונה הצ'כית (CZK) כמטבע הרשמי שלה. CZK הוא סמל לאוטונומיה של צ'כיה ולהופעתה כאומה תוססת כלכלית פוסט-סוציאליזם. הקמתה בשנת 1993 סימנה את התפרקותה של צ'כוסלובקיה והולידה מטבעות צ'כיים וסלובקיים נפרדים.

הקורונה הצ'כית: שטרות ומטבעות

בעולמות השטרות והמטבעות, קורונה תופסת את אור הזרקורים. שטרות מגיעים בזנים של 100, 200, 500, 1000 ו- 2000, כאשר מהדורה מיוחדת של שטר 5000 CZK היא הערך הגבוה ביותר. השימוש במטבעות נפוץ באותה מידה, ונשלט על ידי 1, 2, 5, 10, 20 ו-50 קרונות צ'כיות. כל שטר ומטבע הם יותר מסתם כסף; זוהי פיסת היסטוריה ותרבות צ'כית עם עיצובים מורכבים המציגים את סמלי המדינה, אישים היסטוריים ופלאים אדריכליים.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות יורו? | איפה זול לקנות דולר?

איך להשתמש ב-CZK: טיפים להמרת מטבע

עבור אלה המבקרים או מתגוררים בצ'כיה, השימוש בקורונה צ'כית הוא הרפתקה יומיומית. CZK מעורבת בכל העסקאות, גדולות או קטנות. ראוי לציין כי בעוד עסקים רבים בעיר הבירה, פראג, מקבלים יורו, זה מעשי יותר להשתמש קורונה, להבטיח כי אחד מקבל את ערך החליפין הנכון.

החלפת מטבע בצ'כיה היא תהליך פשוט; בנקים, בתי מלון וחלפנות מטבע רבים ברחבי הארץ מציעים שירותים אלה. עם זאת, היזהרו ממקומות תיירותיים מסוימים שבהם עשויים לחול תעריפים גבוהים יותר; תמיד חשוב לבדוק את שערי החליפין מראש.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח?

האם אפשר לשלם ביורו בפראג\צ'כיה?

אירו אינו בשימוש רשמי. – חלק מהחנויות, המסעדות ובתי המלון מקבלים תשלומים באירו ובמטבעות אחרים, אך בדרך כלל עם שער חליפין לא נוח. – מומלץ להחליף את היורו בבנק ולשלם עבורו

מחפשים מלון?

 

הזמנת קורונה צ'כית אונליין לנתב"ג

צריכים קורונה צ'כית? שירות FlyMoney מאפשר להזמין קורונה צ'כית אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג