באיזה כסף משתמשים ביפן?

יפן, הידועה בפיתוחה הטכנולוגי ובעושרה התרבותי, משתמשת במערכת מטבע ייחודית המשקפת את ההיסטוריה שלה ומזינה את כלכלתה החדשנית. הין היפני (¥), המסומן בסמל JPY, משמש כמטבע הרשמי של יפן והוא בין המטבעות הנסחרים ביותר בשווקים הפיננסיים בעולם.

הין: הצצה למערכת המוניטרית של יפן

הין נוצר בתקופת מייג'י בסביבות 1871, כחלק מתהליך המודרניזציה של יפן. הממשלה התכוונה לאחד את יפן תחת מערכת מוניטרית אחת ריכוזית. הין היפני זכה לפופולריות בינלאומית לאחר מלחמת העולם השנייה, בעקבות אסטרטגיות כלכליות שהפכו בהדרגה את יפן למעצמה פיננסית עולמית.

הקבלה העולמית של הין השפיעה רבות על הכלכלה היפנית. כלכלת יפן, בהיותה השלישית בגודלה בעולם, מסתמכת במידה רבה על מטבע זה מכיוון שהוא ממלא תפקיד משמעותי בקביעת היציבות הפיננסית של המדינה.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

תפקידו של הין בכלכלה היפנית

הממשלה והבנק המרכזי של יפן משתפים פעולה כדי לנהל את ההנפקה והיציבות של הין. ערכו היחסי מול מטבעות גלובליים אחרים יכול להשפיע על הסחר, כאשר ין חזק יותר הופך את היצוא היפני ליקר יותר אך היבוא זול יותר. דינמיקה זו ממלאת תפקיד מכריע בעיצוב מדיניות סחר החוץ של יפן.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

המשמעות התרבותית של כסף ביפן

למרבה האירוניה, למרות היותה מדינה המונעת על ידי טכנולוגיה, יפן שומרת על "תרבות מזומנים" מושרשת עמוק. העם היפני מעריך את ההיבט המוחשי של הכסף; היבט תרבותי זה ניכר בעיצובים, במוטיבים ובדמויות ההיסטוריות המורכבות שנמצאו על השטרות היפנים, תוך הדגשת המורשת והסיפור של יפן.

יתר על כן, יפן עושה שימוש נרחב במטבעות, בהשוואה למדינות אחרות. שימוש זה מזכיר אמונה מסורתית בכוחו ואריכות ימיו של כסף מתכתי. לפיכך, הין היפני אינו רק כלי פונקציונלי אלא סמל תרבותי המעשיר את זהות האומה, בדיוק כמו הרופי ההודי או השילינג הטנזני.

מחפשים מלון?

 

הזמנת ין יפני אונליין לנתב"ג

צריכים ין יפני? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג