באיזה כסף משתמשים בקרואטיה?

כסף משחק תפקיד חיוני בכל כלכלה וקרואטיה, תכשיט נוצץ של החוף האדריאטי, אינה יוצאת דופן. תעשיית התיירות התוססת של קרואטיה, המורשת התרבותית המרתקת והיופי הטבעי עוצר הנשימה תלויים כולם במערכת האיתנה הפיננסית שלה. נשמת אפה של מערכת זו הוא המטבע הרשמי של קרואטיה, הקונה הקרואטית.

הבנת הכסף של קרואטיה מספקת חלון להתחייבויות הכלכליות, ההיסטוריה והתרבות של האומה המדהימה הזו. אין ספק, היא ממלאת תפקיד מכריע בהפיכת קרואטיה ליעד מבוקש עבור אינספור תיירים.

קונה קרואטית

מקורה במילה "מרטן" בקרואטית עתיקה, הקונה הקרואטית נקראה על שם פרוות המרטן ששימשו כיחידות תשלום בימי הביניים. השימוש בקונה הוחזר בשנת 1994 והוא מזין את לב המערכת הפיננסית של קרואטיה עד היום.

שטרות ומטבעות

מדמויות היסטוריות עוצרות נשימה ועד ציוני דרך קרואטיים מונומנטליים, שטרות ומטבעות קרואטיים מציעים הצצה לזהות התרבותית של המדינה. שטרות נעים בין 5 ל -1000 קונה, כל אחד מהם נושא דיוקן של דמות ידועה מההיסטוריה הקרואטית. המטבעות, לעומת זאת, מגיעים בגדלים וערכים שונים, באופן טנטטיבי מ-1 עד 25, ועליהם חיות אנדמיות מצד אחד והסמל הלאומי מצד שני.

המרת מטבע בקרואטיה

תהליך החלפת מטבעות זרים לקונה קרואטית יכול להיות מרתיע על ידי עמלות גבוהות במקומות מסוימים. לכן, מומלץ לחקור ולמצוא מיקומי חליפין מכובדים מראש כדי למנוע אי הנוחות. בנקים, סניפי דואר או כספומטים מספקים בדרך כלל שערי חליפין טובים יחסית מאשר המרת מטבע בשדות תעופה או מרכזי תיירות.

הזמנת קונה קרואטית בנתב"ג

אופציה מצוינת למי שלא רוצה להסתבך או להסתכן היא להזמין קונה קרואטית מראש בנתב"ג. באמצעות אתר FlyMoney ניתן להזמין קונות קרואטיות מראש ולאסוף אותן לפני הנסיעה, בנתב"ג. בצורה זו ניתן לקנות קונה קרואטית בנוחיות של הבית באמצעות המחשב או האינטרנט. מלבד הנוחות, השירות גם מציע שער המרה טוב במיוחד, ללא עמלות, ללא דמי ביטול (עד 48 שעות לפני הטיסה), תמיכה מלאה ואפשרות תשלום בתשלומים.

להזמנה באמצעות FlyMoney

האם אפשר לשלם ביורו בקרואטיה?

במספר רב של מקומות בקרואטיה, עסקאות ורכישות מתבצעות בקונה. יחד עם זאת, אפשר למצוא מקומות מסוימים, כמו בשדה התעופה או במקומות תיירותיים, שיקבלו גם יורו או מטבעות אחרים, אך ברוב המקומות יידרש לשלם בקונה או שיגבו ממכם עמלה עבור זה.

 

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג