באיזה כסף משתמשים ברומניה?

לרומניה, מדינה בדרום מזרח אירופה הידועה בטירות הקסומות ובנופים המדהימים שלה, יש כלכלה ייחודית ומערכת מוניטרית משלה. כאן, המטבע הרשמי הוא לאו רומני (RON), מטבע עם היסטוריה עשירה ומגוונת כמו המדינה שהוא מייצג.

בתחילת המאה ה-15 הפיצה רומניה מטבעות שנקראו "ליי", שמשמעותם באנגלית "אריות". שורש היסטורי זה מורגש עד היום, כאשר הלאו הרומני ממשיך להיות סמל לכלכלה ולמורשת התרבותית של רומניה.

לאו רומני

הבנה של הכלכלה האירופית הרחבה אינה שלמה מבלי לקחת בחשבון את הלאו הרומני. מטבע זה מורכב שטרות ומטבעות של ערכים שונים עם עיצובים מרתקים.

שטרות

השטרות של רומניה תוססים וצבעוניים, ומציגים אישים רומנים בולטים ממלחינים ומשוררים ועד מלכים ופילוסופים. העריכים כוללים שטרות 1, 5, 10, 50, 100, 200 ו-500 לאו.

מטבעות

למטבעות הרומניים, המכונים "באני", יש קסם ייחודי. הם זמינים בערכים 1, 5, 10 ו -50 בני. כל באני מתאר סמל לאומי ייחודי, כגון צמחים ילידי רומניה, מה שמוסיף רובד נוסף של גאווה רומנית למטבע זה.

המרת מטבע רומני

מטבע חוץ ניתן להמיר ללאו רומני בבנקים, משרדי חלפנות ואפילו בבתי מלון גדולים. מומלץ להיזהר משערי החליפין והעמלות כדי להבטיח עסקה הוגנת.
יש להבין כי כסף ברומניה אינו רק אמצעי חליפין; זוהי היסטוריה חיה של העושר והמורשת התרבותית של המדינה. בדיוק כפי שמטבעות האירו היווניים מציגים לעתים קרובות מיתוסים יווניים עתיקים שהזכרנו קודם לכן, המטבע הרומני מספר סיפורים על תרבותו התוססת ועברו המפואר.

מחפשים מלון ברומניה?

הזמנת לאו רומני בנתב"ג

אפשרות נוספת שקורצת להרבה מטיילים לאחרונה היא הזמנת מטבעות מראש בנתב"ג. הזמנת לאו רומני בנתב"ג אפשרית באמצעות שירות FlyMoney.
אין צורך יותר לעמוד בתורים, לשלם עמלות מופקרות או להסתכן בגניבה או עקיצה. הזמינו מט"ח בראש שקט מהנוחות של הבית שלכם ואספו אותו בשדה התעופה בדלפק של בנק הפועלים (טרמינל 1 ו-3). יתרונות השימוש בפליי מאני רבים: ללא עמלות, ללא דמי ביטול, אפשרות לקנייה בתשלומים, תמיכה טלפונית, שירות זמין 24/7 וכמובן שער המרה סופר אטרקטיבי.

להזמנה באמצעות FlyMoney

האם אפשר לשלם ביורו ברומניה?

ברומניה, המטבע הרשמי הוא הלאו (RON). ברוב המקומות ברומניה, עסקאות ורכישות מתבצעות בלאו. אפשר למצוא מקומות מסוימים, כמו בשדה התעופה או במקומות תיירותיים, שיקחו גם יורו או מטבעות אחרים, אך ברוב המקומות יידרש לשלם בלאו או שיגבו ממכם עמלה עבור זה.

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג