באיזה כסף משתמשים ברומא, איטליה?

מדינה הידועה באמנות, בתרבות ובהיסטוריה העשירה שלה, איטליה ממלאת תפקיד מרכזי בגוש האירו. אי אפשר לדון באיטליה בלי להתעמק בענייניה הכספיים ובעיקר במטבע שלה. מדינה ים תיכונית זו, פעם לב האימפריה הרומית, משתמשת כיום באירו כמטבע הרשמי שלה.

לפני שמתחילים בסיפור הזה של מטבע, חשוב להכיר את העבר המוניטרי של איטליה. הלירה האיטלקית, המטבע הנושא את סמל איטליה עד 2002, הציגה לראווה את ההיסטוריה התוססת של המדינה, הכוללת אישים בולטים וציוני דרך של איטליה. הלירה הוחלפה באירו כאשר איטליה הצטרפה לגוש האירו, וסימנה שינוי מדיניות משמעותי עבור המדינה.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | קניית דולרים בזול

בחינת האירו באיטליה

האירו הוא המטבע הרשמי של 19 מתוך 27 מדינות האיחוד האירופי. באיטליה, האירו מחולק ל -100 סנט ומונפק כשמונה מטבעות שונים ושבעה שטרות. כל מדינה חברה יכולה להציג סמלים לאומיים משלה בצד אחד של המטבע, בעוד השני מציג מוטיב אירופי משותף. מטבעות האירו של איטליה, למשל, מתהדרים ביצירות אמנות איטלקיות מפורסמות, כולל האדם הוויטרובי מאת לאונרדו דה וינצ'י והולדת ונוס מאת בוטיצ'לי.

לאימוץ האירו היו השלכות עמוקות על הכלכלה האיטלקית. מצד אחד, היא הגדילה את התלות ההדדית של הכלכלות עם מדינות אירופיות אחרות והוסיפה יציבות. מצד שני, היא גם לקחה את יכולתה של איטליה לבצע פיחות במטבע שלה כדי להתמודד עם תנודות כלכליות. למרות זאת, האירו הקל באופן כללי על הסחר והתיירות, ואיפשר לתיירים לחצות את רוב אירופה, כולל איטליה, ללא צורך להחליף מטבעות.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח? עוד מטבעות מט"ח

הזמנת יורו לאיטליה אונליין בנתב"ג

צריכים יורו לקראת הטיסה? שירות FlyMoney מאפשר להזמין יורו אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

האירו רלוונטי גם לערים הבאות: נאפולי, ונציה, ורונה, פירנצה, מילאנו, טורינו.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג