פתיחת חשבון בנק לתושב חוץ

פתיחת חשבון בנק, פעולה הנראית כמובנת מאליה לכל אזרח ישראלי, עשויה להתברר כמורכבת ומתישה עבור תושבי חוץ. עם זאת, קיימת מגמה הרואה ערך בהקלה על תהליכי הצטרפות של בעלי דרכונים זרים גם לבנקים כאן בארץ. איך ניתן לפתוח חשבון בנק לבעל דרכון זר? הפוסט הבא נכתב כדי לענות על שאלה זו במדויק.

תוכן עניינים

פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר בישראל

למעשה, החוק בישראל אינו מגביל פתיחת חשבון בנק ישראלי בקיום תעודה ישראלית מזהה. כך מתאפשר ניהול פיננסי בבנקים בישראל על ידי עובדים זרים המחזיקים חשבון בנק מקומי ללא תעודת זהות כחולה וכן ניהול חשבונות בנק על ידי סטודנטים מחו"ל, תלמידי ישיבות, תלמידות סמינרים ועוד. כל אלו המגיעים ארצה לפרק זמן מוגבל, יכולים להנות מהאפשרות של ניהול הכספים שלהם בבנק אם לצורך שכירות דירה, הפקדות השכר או לכל מטרה אחרת. פתיחת חשבון הבנק מתאפשרת עם הצגת דרכון זר.

רלוונטי: פתיחת חשבון משותף | איך עוברים בנק? | איך לפתוח חשבון בנק בחו"ל

התנאים לפתיחת חשבון תושב חוץ

על תושב חוץ לעמוד ב-3 תנאים על מנת להיות זכאי לפתיחת חשבון בנק תושב חוץ כאן בארץ:

  • מדינת ישראל אינה מהווה מקום למגורי קבע עבור תושב החוץ או עבור משפחתו.
  • בית העסק של תושב החוץ (במידה ויש לו) אינו נמצא בישראל ולא קשור לישראל
  • אין בבעלות תושב החוץ שותפות בעסק ישראלי או בית עסק הפועל בישראל.

רלוונטי: חשבונות בנק לצעירים | חשבונות בנק לסטודנטים

האתגרים המרכזיים בפתיחת חשבון בנק לתושב חוץ

קיימת התייחסות מיוחדת בחקיקה בישראל בנוגע לנושא של פתיחת חשבון מקומי עם דרכון זר, זאת במטרה למנוע הלבנת הון, טרור ופשיעה מאורגנת. כחלק מהאמנה הנלחמת בפשעים עולמיים, מדינת ישראל מאפשרת מעקב אחר חשבונות זרים הנפתחים בשטחה. כאן עומד בפני תושב החוץ אתגר הזיהוי: כיוון שהוא גורם חיצוני עליו אין ברשומות בישראל כל מידע, יהיה על בעל הדרכון הזר להציג מסמכים מגופים רשמיים המציגים את פרטי הזהות שלו:

  • פתיחת חשבון בנק עם דרכון בתוקף שהופק על ידי המדינה של מבקש השירות
  • מסמך המציג את כתובת המבקש ואת תאריך הלידה שלו

מסמכים אלו מהווים תנאי מעכב לפתיחת חשבון בנק כאן בארץ. זאת לעומת כל בקשה של אזרח מקומי שאינה מלווה בדרישות מיוחדות פרט לתעודה מזהה. בהתאם לאמנה עליה חתומה ישראל, הצטרפות של תושב חוץ למסגרת בנקאית מחייבת אימות נוסף על פני הדרכון הזר על מנת לוודא שמדובר בגורם נקי מפלילים ומכל חשד לעיסוק בטרור ובפשע.

למדו על המערכת הבנקאית:

השלמת תהליך פתיחת חשבון בנק

פתיחת חשבון בנק לבעלי אזרחות כפולה עשויה להיות מורכבת שכן פעמים רבות מה שקובע בבנק הוא התושבות ולא האזרחות.

שימו לב כי בישראל ניתן להשלים הצטרפות לבנק עם דרכון זר באינטרנט. הפתיחה תתבצע בדומה לפתיחת חשבון עבור אזרח ישראל כאשר השוני יתבטא בדרישה סריקת דרכון מבקש פתיחת החשבון וכן צירוף של מסמכים נוספים. לאחר בדיקת הפרטים שהוזנו, הבקשה תיבדק ובהתאם לצורך יתבקש הפונה להשלים מסמכים נוספים לצורך אימות זהותו. לאחר אישור הבקשה יוכל הפונה להשתמש בחשבון הבנק בצורה נוחה כמו כל אזרח ישראלי אחר.

פתחו חשבון לתושב חוץ עם דיסקונט ותהנו מתנאים משופרים

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

 

רלוונטי: כמה אפשר למשוך מכספומט? | כמה אפשר להפקיד בכספומט? | איך לכתוב צ'ק רגיל?

הקפאת חשבונות בנק של תושבי חוץ

בהתאם להנחיות בנק ישראל, קיימת אפשרות מצד הבנקים להקפיא חשבונות בנק של תושבי חוץ במידה ועל פי הערכות – חושפים את הבנק לסיכון הקשור בהשתמטות מתשלום מיסים.

מגמה זו מבוססת על רקע המחויבות העולמית של מוסדות פיננסיים לדיווח על פעילויות כספיות של תושבי ארה"ב לרשויות המס בארה"ב וכן בהתאם לתקן חילופי המידע שישראל התחייבה ליישם יחד עם מדינות רבות נוספות.

קשור: פתיחת חשבון בנק נוסף | פתיחת חשבון בנק באינטרנט

לסיכום – איך להיערך לפתיחת חשבון לתושב זר

חשוב להיערך לקראת הגשת בקשה לפתיחת חשבון עם דרכון זר ולהכין את המסמכים הנדרשים, באם יתבצע אימות בצורה חלקה יוכל כל בעל דרכון זר להנות משימוש שוטף בחשבון בנק מקומי גם ללא אזרחות.

רלוונטי:

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם