השוואה: איפה הכי זול או משתלם לקנות יורו? בנק, דואר, צ'יינג', או כרטיס אשראי?

אנשים המבקשים להמיר מטבע מקומי למטבע חוץ כגון יורו, יכולים לעשות זאת במגוון דרכים, חלקן יקרות וחלקן ממש משתלמות. ישנם אלו התוהים האם עדיף לרכוש יורו בארץ או אולי במדינת היעד, גם סוגיה זו אכן במקומה ויש יותר מתשובה אחת לשאלה, היכן מומלץ להמיר שקלים ביורו או בכל מטבע חוץ אחר. בין אם אתם לפני טיסה לחו"ל ובין אם אתם רוצים שיהיה לכם יורו להשקעה כי אתם מאמינים במטבע, כדאי לכם לדעת היכן לבצע את ההמרה וכמה כסף בשורה התחתונה היא תעלה לכם.

תוכן עניינים

רלוונטי: כמה אפשר להעביר מחשבון לחשבון? | צ'ק בנקאי

מגוון אופציות לרכישת מטבע חוץ לרבות יורו

אנשים רבים העומדים בפני נסיעה לחו"ל יחפשו את המקום הזול ביותר להמרת מטבע. במידה ואתם שוקלים לשלם את מרבית ההוצאות שתהיינה לכם באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי, חשבו שנית, מכיוון שהעמלות שתשלמו על כך עלולות להיות גבוהות מאוד. לאלה מכם התוהים אולי כדאי למשוך אירו בכספומט בחו"ל ובכן, גם פעולה זו נחשבת ליקרה וללא כדאית. מה קורה בבנקים בישראל אתם אולי שואלים? למרות שהבנקים מפרסמים מעת לעת, שכדאי לכם לרכוש יורו או כל מטבע חוץ אחר אצלם, ושהם נותנים הנחה מיוחדת לפעולה זו, ברוב המקרים, גם הבנקים אינם נחשבים למקום האידאלי להמרת/רכישת מטבע חוץ.

רלוונטי:

FlyMoney: אופציה זולה ומשתלמת לקניית מט"ח

אז איפה הכי זול לקנות יורו או מט"ח באופן כללי בישראל? התשובה לשאלה זו איננה חד משמעית אולם, על פי רוב, דואר ישראל תהייה בעלות שיעור ההמרה הנמוך ביותר וגם ללא עמלה. הבעיה עם דואר ישראל שזה כרוך בלהגיע פיזית לאחד מהסניפים, לבזבז זמן בתחבורה, למצוא חנייה, לעמוד בתור וכו'.

שירות בשם FlyMoney מציע המרת מט"ח בתעריפים נמוכים מאוד, ללא עמלות וגם אפשרות לביטול (ללא דמי ביטול). שירות FlyMoney הינו שירות מבוסס אינטרנט, מפוקח על ידי משרד האוצר (מס' רישיון 76840) וכל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר שלהם לפני הנסיעה, למלא את הפרטים שלכם ופרטים נוספים כגון שעת הטיסה, המטבע הרצוי והכמות. לאחר מכן תצטרכו להזין את פרטי כרטיס האשראי ותוכלו לבחור לפרוס לתשלומים (עד 12) וזהו.

הכסף המזומן יחכה לכם בדלפקי בנק הפועלים בדיוטי פרי בנתב"ג (אפשרי לקבל בטרמינל 3 או 1).

הטבה מיוחדת בשער ההמרה למזמינים מעל 800 דולר או 800 אירו

 

הזמנת יורו בזול

יתרונות FlyMoney:

  • זמין 24.7 באמצעות המחשב או הטלפון
  • הזמנה מהירה אונליין
  • שער המרה נמוך ואטרקטיבי
  • ללא עמלות המרה
  • אפשרות לביטול עד 48 שעות לפני הטיסה
  • אפשרות חלוקה לתשלומים

להזמנה באמצעות FlyMoney

רלוונטי:

טבלת המרה לדוגמא:

טבלה זו הינה מחודש אפריל השנה והיא מראה איפה הכי משתלם לרכוש יורו:

 בנק לאומיMONEY מנתב"גדואר ישראלחברת כרטיסי אשראי מקס מנתב"גבנק הפועלים מנתב"ג
שער44.023עד 800 יורו 4.053 מעל 800 יורו 4.0234.0234.03
1000 יורו בש"ח40004023302340234030

רלוונטי:

לקנות אירו בזול בצ'יינג' – וודאו שלא מדובר במוקש

כפי שנאמר קודם לכן, אחת האופציות הטובות לביצוע המרת יורו בזול היא עמדת צ'יינג'. אולם, חשוב לוודא שמדובר בעמדה הנמצאת תחת פיקוח של משרד האוצר. עמדות פרטיות, לא מפוקחות, עלולות לספק לכם כסף מזויף. טיפ – שער נמוך במיוחד בעמדת צ'יינג' צריך להדליק לכם נורה אדומה ולסמן לכם שמדובר במקום לא מפוקח, המוכן לשבור מחיר שוק מכיוון שהכסף אינו כשר. ישנן עמדות צ'יינג' המספקות שירות משלוחים של הכסף לבית הלקוח אבל, שירות זה לא תמיד בחינם ומעלה את גובה עמלת ההמרה. חלק מהצ'יינג'ים גם מאפשרים קניית מטח באשראי.

רלוונטי: איך לכתוב צ'ק רגיל?

קניית אירו זול: המנצח המפתיע בחלק נכבד מהמקרים

רלוונטי: כמה אפשר למשוך מכספומט? | כמה אפשר להפקיד בכספומט?

הבנקים אבדו את הבכורה בכל הקשור להמרת מטבע חוץ אולם, בנק לאומי מצא שיטה לחזור, ובגדול, לתחרות בענף. בדיקות רבות שבוצעו על ידי גורמים שונים הסוקרים את נושא עלויות המרת מטבע חוץ בישראל, מצאו שהכספומטים של בנק לאומי, המספקים מטבע חוץ, במקרים רבים, מספקים את שיעור ההמרה האטרקטיבי ביותר. חשוב לדעת, כל אדם, לא חשוב באיזה בנק הוא מנהל את חשבונותיו, יכול לבצע משיכת יורו או כל מט"ח אחר מהכספומטים של בנק לאומי וליהנות משיעור העמלה המשתלם.

מעניין: כמה כסף יש בעולם?

קראו עוד:

האם כדאי לקנות יורו היום?

עבור האיחוד האירופי בכללותו, כולל מדינות שאינן שותפות לאירו, תחזית הצמיחה הועלתה ל-3.3% ב-2022 (עלייה מ-2.7% ביוני), אך תוקנה ל-0.3% ב-2023.

כלכלת גוש האירו צפויה להידרדר בסוף השנה ולתוך 2023, כאשר כלכלנים רבים מצפים למיתון מכיוון שהאינפלציה הגבוהה סוחטת את ההכנסה הריאלית של הצרכנים ואת מרווחי החברות.

כלכלנים צופים כי כלכלת האזור תתכווץ ב-0.4% ברבעון הרביעי של 2022, וב-0.3% ברבעון הראשון של 2023, על פי תחזית של FactSet ומצוטטת על ידי Xavier Fontdegloria של דאו ג'ונס.

אז האם כדאי לקנות יורו? החלטה שלכם ותלוי מה השימוש שלכם יהיה ביורו.

קריאה מורחבת: הזמנת מט"ח לנמל תעופה בן גוריון

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם