באיזה כסף משתמשים בצרפת?

ברוכים הבאים לממלכת הרומנטיקה והיוקרה, מקום הולדתם של ההוט קוטור, היין המשובח והרעיונות המהפכניים: צרפת. עם התרבות העשירה שלה, צרפת שולטת במגזרים שונים מאופנה ועד פיננסים. אבל האם אי פעם תהיתם; מהו המטבע שעליו מתנהלים כל פלאי המדינה הצרפתית?

התפתחות המטבע הצרפתי

לצרפת היסטוריה עשירה של מערכות מטבע. המלך הצרפתי שארל הקירח הציג את המכחיש והליברה כיחידות מוניטריות בתקופה הקרולינגית. בשנת 1795 הוקם הפרנק הצרפתי באופן רשמי כדי לייצב את המצב המוניטרי הכאוטי שלאחר המהפכה הצרפתית, לאחר ששירת את צרפת במשך למעלה מ-200 שנה. ראוי לזכור כי בהקשרים קשים כמו מלחמת העולם השנייה, ראינו את לידתם של מטבעות כמו "Franc des Chemins de Fer" ו- "Franc Poincaré".

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

מטבע נוכחי בצרפת

כיום, המטבע של צרפת הוא האירו (€), לאחר אימוצו בשנת 2002. מעבר זה לא היה רק שינוי פשוט של המטבע, אלא סימן צעד משמעותי בהשתלבותה הכלכלית של צרפת עם אירופה. שטרות האירו נעים בין 5 ל -500 אירו, והמטבעות נעים בין סנט אחד ל -2 אירו.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

היבטים בולטים של המטבע הצרפתי

אחד ההיבטים הייחודיים של המטבע הצרפתי הוא העיצוב האמנותי של שטרות האירו המסמלים תקופות אדריכליות שונות בהיסטוריה של אירופה ומהווים עדות למורשת התרבותית העשירה של אירופה. כמו כן, לכל עדה יש צבע ייחודי, מה שמקל על ההבחנה ביניהם ומספק גישה טובה יותר ללקויי ראייה.

תפקיד האירו בצרפת

האירו ממלא תפקיד חיוני בשמירה על אינפלציה נמוכה ויציבות רזרבות, במיוחד בכך שהוא מאפשר לעסקים צרפתיים להתחרות בתנאים שווים בזירה האירופית. בניגוד לכך, טוענים המבקרים, האירו מבטל את שליטתה של צרפת במדיניות המוניטרית שלה, ובכך קושר אותה להון הקולקטיבי של גוש היורו.

סיכויים עתידיים למטבע צרפתי

עתידו של המטבע הצרפתי, ובפרט האירו, מאופיין בממדים רבים ומורכבים, עם כמה דיונים על אינטגרציה מוניטרית נוספת באירופה. כמו נהר הסיין הזורם מעבר למגדל אייפל, האלגנטיות של האירו תמשיך לתמוך בהנאות הנוף הצרפתי שובה הלב הזה.

מחפשים מלון?

 

הזמנת אירו לצרפת אונליין לנתב"ג

צריכים יורו לצרפת? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג