באיזה כסף משתמשים בפולין?

פולין, מדינה משפיעה הממוקמת במרכז אירופה, מתגאה בהיסטוריה עשירה ומגוונת. כלכלתה חוותה תנודות ותמורות רבות, שבאו לידי ביטוי בולט במטבע שלה לאורך מאות שנים.

היסטוריה של המטבע הפולני

הצורות המוקדמות ביותר של המטבע הפולני מתוארכות לימי הביניים, עם 'גרוס', 'זלוטי' ו'טולר', אביזרים בולטים מתקופות קודמות אלה. עם זאת, השינוי המשמעותי ביותר התרחש לאחר נפילת הקומוניזם בשנת 1989, מה שהוביל להצגת "הזלוטי החדש" בשנת 1995 כדי לנטרל את ההשלכות של היפר-אינפלציה.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

מטבע פולני נוכחי

כיום, המטבע הרשמי של פולין ידוע בשם זלוטי פולני, מקוצר כמו PLN. הזלוטי, שפירושו 'זהוב', מחולק ל-100 גרוזי. שטרות מגיעים בערכים של 10, 20, 50, 100 ו 200, בעוד מטבעות זמינים ב 1, 2, 5 złoty ו 1, 2, 5, 10, 20, 50 groszy.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

תכונות של מטבע פולני

המטבע הפולני ייחודי בעיצובו, ומציג לראווה סמלים היסטוריים, תרבותיים ולאומיים. לדוגמה, בשטר של 100 זלוטי מופיע המלך בולסלאב הראשון כרוברי, שהוכר כמי שאייחד את פולין במאה ה-11. תחושה זו של גאווה לאומית המקופלת בעיצוב המטבע נערצת בארץ ובעולם.

גורמים כלכליים המשפיעים על הזלוטי הפולני

ערכה של זלוטי הפולנית כפוף לגורמים כלכליים רבים כגון המאזן המסחרי של פולין, רמות החוב הלאומי ושיעורי האינפלציה. ראוי לציין כי למרות היותה חברה באיחוד האירופי, פולין שמרה על המטבע הלאומי שלה, ובחרה לא להצטרף לגוש האירו. החלטה זו משקפת את האסטרטגיה הכלכלית של פולין ואת שאיפתה לשמור על מידה מסוימת של עצמאות מוניטרית.

מחפשים מלון?

 

הזמנת זלוטי פולני אונליין לנתב"ג

צריכים זלוטי לפולין? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג