תקציב לרכישת דירה

דירה היא כנראה ההוצאה המשמעותית ביותר בחיים שלכם, אולם היא כזו שכמובן תשרת אתכם גם את משך הזמן הרב ביותר. לפני קנייה של דירה יש הרבה מאוד הוצאות, שלחלקן אתם אפילו לא מודעים בשלב הזה. כדי לעזור לכם לתכנן נכון יותר את רכישת הדירה שלכם, אנחנו כאן כדי לספר לכם על כל מה שצריך להיות חלק מהתקציב שלכם לרכישת דירה.

 

מה לקחת בחשבון בעת קניית דירה

קניית דירה, במיוחד אם מדובר בדירה הראשונה שלכם, מהווה אתגר פיננסי לא קטן. מעבר להוצאות הרבות שיש בקניית דירה, אחד האתגרים הוא שאנחנו לא תמיד מודים להוצאות השונות שקניית הדירה הולכת לגרום לנו. מושגים כמו משכנתא והון עצמי כולנו מכירים, אולם ישנן הוצאות שחשוב להתכונן אליהן, כיון שיחד הן מצטברות לסכום כסף משמעותי.

אנחנו כאן כדי להציג לכם את ההוצאות המרכזיות בכל רכישה של דירה, כאלו שיכול להיות שלא נתתם את דעתכם עליהן. בעזרת הרשימה הזו תוכלו לחשב את העלות המשוערת של קניית הדירה, ולהבין פחות או יותר כמה הרכישה הזו הולכת לעלות לכם.

  1. תקציב לרכישת דירה
    הדבר הראשון שאותו אתם בוודאי יודעים, והוא גם ההוצאה הגדולה ביותר זה הכסף לרכישת הדירה עצמה. לרוב האנשים אין מספיק כסף על מנת לקנות דירה ללא סיוע, ולכן צריך לחלק את התקציב הזה לשני חלקים. החלק הראשון הוא ההון העצמי שלכם, כלומר סכום הכסף הנזיל שלכם שאותו אתם הולכים להציג לבנק על מנת לקבל משכנתא.
    החלק השני בתקציב הזה הוא המשכנתא, אותה הלוואה שהבנק עתיד לתת לכם על מנת לאפשר לכם לקנות דירה. יחד עם ההון העצמי המשכנתא היא למעשה סכום הכסף הגדול ביותר שמעורב ברכישת הדירה, ואת ההחזר החודשי שלה הבנק ייקבע יחד איתכם, בהתאם כמובן ליכולת הפירעון שלכם.
  1. שיפוץ הדירה
    קנייה של דירה לא אומרת שאתם יכולים להיכנס לגור בה, ובהרבה מאוד מקרים תדרשו לבצע שיפוץ בדירה עוד לפני שבכלל נכנסתם אליה. שיפוץ בדירה יכול להגיע לסכום של מאות אלפי שקלים, כמובן תלוי מה ההיקף שך השיפוץ. קחו בחשבון שהעלות של השיפוץ תהיה גבוהה יותר מהסכום שעליו קיבלתם הצעת מחיר, והתכוננו לכך בהתאם.
  1. אגרות שונות
    ברכישה של דירה יש אגרות מסוימות שאותן אנחנו צריכים לשלם, לרבות אגרות תיווך, מס שבח במידה ומדובר על דירה שנייה ועוד. חלק מהאגרות הללו מוטלות על המוכר וחלקן על הקונה, אולם בשל הסכום הרב שאותו אתם הולכים לשלם על הדירה, גם אחוז קטן מהסכום הזה יכול להיות הרבה מאוד כסף.
    במידה וקניתם את הדירה דרך משרד תיווך יהיה עליכם לשלם למתווך, כאשר התשלום הוא בדרך כלל אחוז מסוים מערכה של הדירה.

 

  1. עורך דין
    בכל רכישה של נכס נדל"ן, יש צורך בחתימה של עורך דין ולמעשה יש צורך בעורך דין שילווה את כל מהלך העסקה. את התלשום לערוך הדין נהוג לחלק בין שני הצדדים, אולם הדבר נתון לשיקול דעתם של בעלי העסקה. התשלום לעורך דין הוא כמה אלפי שקלים, וגם זו הוצאה שאתם צריכים לקחת בחשבון, גם אם היא נבלעת בהוצאות הרבות על הדירה עצמה.
  1. ריהוט וציוד לדירה
    הכניסה לדירה חדשה מלווה במעבר מהדירה הישנה שלכם, ולכן סביר להניח שאתם הולכים להיפטר מלא מעט ציוד שנמצא ברשותכם. עם זאת, יהיה עליכם לקנות ציוד וריהוט שמתאימים לדירה החדשה שלכם, כאשר המחירים של המוצרים הללו הוא לא זול. הכינו מראש רשימה של הפריטים השונים כדי שתהיה לכם הערכה סבירה כמה זה הולך לעלות לכם.
  1. שירותי ייעוץ שונים
    במהלך רכישת הדירה סביר להניח שקיבלתם שירות או שתחקו שירות מלא מעט יועצים. היועצים הללו יכולים להיות יועצי משכנתאות, מעצבי פנים, אדריכלי, מהנדסים ועוד. כל אותם שירותי ייעוץ לא ניתנים בחינם כמובן, ולכל בעל מקצוע כזה אתם צריכים לשלם תמורת השירות.
    ההוצאה הזו משתנה כמובן בהתאם להיקף שירותי הייעוץ שקיבלתם, ולכן קשה לדעת מראש כמה היא תצא.

לסיכום

קניית דירה מפגישה אותנו עם לא מעט הוצאות, שלחלקן לא בטוח שהיינו מודעים לפני כן. עברו היטב על רשימת ההוצאות הצפויה לכם, ובדקו שיש לכם מספיק כסף על מנת לשלם על ההוצאות הללו. השתמשו בטבלת אקסל לניהול תקציב של זיק או באפליקציות לניהול תקציב.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם