מה זה צ'ק למוטב בלבד? איך כותבים? איך עושים הסבת צ'ק? [מדריך]

בעבר בקלות היה ניתן להעביר צ'ק מאדם לאדם. כדי למנוע מצב בו אתם משלמים למישהו אחד ומישהו אחר מפקיד את הצ'ק שלכם, נחקק חוק למוטב בלבד. כיום כל צ'ק צריך לכלול את הכיתוב למוטב בלבד אם מקבל הצ'ק לא ביקש אחרת. ריכזנו לכם כאן מידע על הנושא והרחבנו על הסבת צ'ק למוטב בלבד.

מה זה שיקים למוטב בלבד?

כל צ'ק רגיל, כולל שורות למילוי: סכום התשלום, שלמו לפקודת, חתימה ותאריך. אם אתם מעוניינים לשלם לאדם א', אתם לא תרצו לגלות שהצ'ק הגיע לידיים של גורם אחר. גם מקבל הצ'ק לא ישמח לדעת שבצ'קים שהוא קיבל כל אדם אחר יכול להשתמש ולהפקיד לחשבונו. מה עושים במקרה כזה? מבקשים מהלקוחות רק שיקים למוטב בלבד.

רלוונטי: כמה אפשר להעביר מחשבון לחשבון? | צ'ק בנקאי

איך הופכים שיק רגיל למוטב בלבד?

בשורה שעליכם למלא "לפקודת" עליכם לכתוב את שם מקבל התשלום. אך לא זה מה שהופך אותו לבלתי סחיר. אלא שני הקרוסים למעלה. בחלק העליון של הצ'ק עליכם לסמן שני קורסים ולכתוב למוטב בלבד. כך, רק מי שיופיע בשורת לפקודת יוכל לפדות את הצ'ק. לכל השאר הצ'ק לא יהיה רלוונטי.

רלוונטי:

אם לא תוסיפו את המילים למוטב בלבד, מקבל התשלום יוכל להסב את הצ'ק למישהו אחר וכך, אנשים מגיעים למצב שהם לא יודעים אצל מי נמצא הצ'ק שלהם ומי אמור למשוך אותו. אין להם עם מי ליצור קשר ולבדוק למה לא משכו את הצ'ק והאם ניתן למשוך או לבטל אותו בהקדם… צ'קים כאלו ידועים גם כפחות בטוחים לשימוש.

רלוונטי:

הסבת צ'ק למוטב בלבד

אם קיבלתם צ'ק שלא נכתב עליו למוטב בלבד ואתם מעוניינים לשלם באמצעותו למישהו אחר, יש לכם אפשרות כזו. כך במקום לקבל את הכסף ולהעביר אותו הלאה, הם עצמם מעבירים את הצ'ק שקיבלו. לפעולה זו קוראים הסבת צ'ק.

הסבת צ'ק היא פעולה פשוטה ומה שיהיה עליכם לעשות הוא לכתוב בשורת ה"לפקודת" את שם המקבל להוסיף שני קורסים למעלה כמו כל כתיבת שיקים למוטב בלבד.

רלוונטי:

 

מתי ניתן לבטל צ'ק?

חשוב לזכור כי ביטול צ'ק היא עבירה על החוק. הרי נתתם למישהו צ'ק שלכם כאמצעי תשלום ואתם לא עומדים בהתחייבות שלכם אם אתם מבטלים את הצ'ק בסופו של דבר… ביטול צ'ק הוא דבר שניתן לעשות כאשר נתתם צ'ק בתמורה למשהו שאתם אמורים לקבל, אך אם לא קיבלתם את התמורה, באפשרותכם לבטל את הצ'ק. חשוב שתשימו לב להשלכות המשפטיות העלולות להתלוות לצעד כזה.

רלוונטי: איך לכתוב צ'ק רגיל?

לסיכום

שיקים למוטב בלבד מגנים הן על בעל הצ'ק מפני התגלגלות של הצ'ק שנתן ושימוש לא הוגן, והן על מקבל התשלום שיכול להיות רגוע שאף אחד בלעדיו לא יוכל לעשות בצ'ק כל שימוש.כאן סיכמנו את הדרך להפיכת שיק רגיל לצ'ק למוטב.

רלוונטי: כמה אפשר למשוך מכספומט? | כמה אפשר להפקיד בכספומט?

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם