כמה כסף מותר להעביר מחשבון לחשבון?

מעוניינים להעביר כסף מהחשבון שלכם לחשבון אחר? או להפך, מישהו אמור להעביר לחשבון הבנק שלכם סכום כסף גדול? בוודאי לא תרצו להיתקע, כתוצאה מחוסר ידע, על ההגבלות החלות, בעת העברת כספים בין חשבונות בנק. כל המידע בנושא, כאן בכתבה שלפניכם.

תוכן עניינים

העברת כספים בין חשבונות בנק

ככל שהעולם הופך לדיגיטלי יותר, כך גם פעולות יומיומיות ופשוטות, כמו ביצוע תשלום על עבודה, תרומה לצדקה וסיוע כספי, כבר אינם נעשים על ידי מתן כסף פיזי העשוי משטרות או מטבעות, אלא על ידי לחיצת כפתור, באתר או האפליקציה של הבנק. למרות שישנם גורמים רבים להעברות כספים, הבולט שבהם, הוא הסדר תשלום על מוצר או שירות שנרכש.

מי יכול לבצע את ההעברות מחשבון לחשבון?

על ההעברות בין החשבונות, בלי קשר לסכום ההעברה, להיות מבוצעות על ידי נהנה ומורשה חתימה של בעל או אחד מהבעלים של חשבון הבנק. כאשר מדובר בסכומים גדולים, לעיתים, יהיה צורך בחתימה משותפת של כל הנהנים מן החשבון, על מנת שהבנק יאשר את ההלוואה, ויוודא שהיא מוסכמת על כל בעלי החשבון.

סכום הכסף שניתן להעביר בין חשבון

כאשר ניגשים לסוגית סכום הכסף שניתן להעביר בין חשבונות, יש להתייחס לסוגי מוטבים שונים. ישנו סכום המועבר לחשבון אחר תחת אותה בעלות, לעומת סכום אשר עובר לצד ג' מידי חודש בחודשו או באופן חד פעמי. על תדירות ומקור ההעברה, ישנם השפעה מרובה על תקרת הסכום שבעל החשבון יוכל להעביר בהתאם למוטב שנבחר.

סכום כסף להעברה בין חשבון לחשבון בהתאם לבנקים השונים

למרות שמדינת ישראל עושה רבות כדי למנוע הלבנת הון, בפועל, מי שקובע כמה כסף תוכלו להעביר בין חשבון לחשבון, הוא לא החוק, אלא הבנק בו נמצא החשבון שלכם. לכל בנק יש תנאים שונים בהתאם לרגולציות המונהגות אצלו, כאשר סכום ההעברה המותר, לא ייקבע אל פי חשבון המוטב, אלא על פי חשבון המעביר.

דוגמאות לסכומים המותרים להעברה בבנק הפועלים

בבנק דיסקונט לדוגמא, ישנה מדיניות של חילוק ברור בין מוטבים מזדמנים למוטבים קבועים, כאשר למוטבים מזדמנים ניתן להעביר עד לסכום של 150,000 ₪ בהעברה בודדת לחודש או בכמה העברות עד לתקרת הסכום של 300,000 ש"ח. לעומת זאת, למוטבים קבועים, ניתן להעביר עד לסכום של 200,000 ₪ בעסקה יומית, ועד סך חודשי מצטבר של 600,000 ש"ח בחודש. אם המוטב הוא ממשלתי אזיי ניתן להעביר עד סכום של 400,000 ש"ח בהעברה בודדת ועד 600,000 ש"ח מצטבר בחודש.

בהעברה בין חשבונות אישיים ניתן להעביר עד 900,000 ש"ח.

הצעה משתלמת בבנק דיסקונט

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

ממוצע הסכומים המותרים להעברה בין חשבונות

המכנה המשותף של כלל הבנקים, נע, באישור העברה של כמה אלפי שקלים בודדים בין חשבונות, על ידי כניסה עם שם משתמש לאתר או לאפליקציה, אישור העברה של עשרות אלפי שקלים, על ידי אישור של נציג בנקאי, ואישור העברה של מאות אלפי שקלים, באופן חד פעמי ותחת תקרה חודשית. חשוב לדעת, כי לכל חשבון נקבע מחזור ההעברות שלו, בהתאם לסכומים הנכנסים ולרשימת המוטבים הקבועים.

רלוונטי: פתיחת חשבון בנק משותף

חובת הדיווח של הבנקים

אומנם, הבנק קובע את הסכום שמותר להעברה בין חשבונות הבנק, אך בפועל, על הבנקים חלה חובת הדיווח לרשות המיסים, כאשר ישנה פעילות חריגה בחשבון. הפעילות החריגה יכולה להתבטא בהעברה פתאומית של סכום גבוה, קבלת סכום פתאומי ללא הסבר הניכר לעין ועוד. ככל שסכום ההעברה הפתאומית עולה, כך גם הסיכון לדיווח של הבנקים לרשות המיסים.

רלוונטי: כמה לוקח העברה בנקאית?

לסיכום

כדי לדעת מהו הסכום המקסימלי שאותו תוכלו להעביר בין החשבונות, עליכם לבדוק את תקרת סכום ההעברה, בבנק הספציפי שבו נמצא חשבון הבנק שלכם. בעת פעילות חריגה של העברת כספים בין חשבונות, מתעורר הסיכון לדיווח של הבנקים לרשות המיסים ולפתיחת בדיקה מעמיקה על מקור ההעברה הכספית.

רלוונטי: אפליקציות להעברת כספים

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם