כמה כסף מזומן אפשר להפקיד בבנק?

יש לכם כסף מזומן רב אותו הייתם רוצים להפקיד בבנק לחשבון העו"ש ושב שלכם או לצורך קופת פיקדונות? עד איזה תוכלו להפקיד בבנק במזומן? כמה כסף מותר להפקיד בבנק? וכמה כדאי? לא מה שחשבתם! כל מה שחשוב לדעת, לפני הפקדת מזומן בבנק, כדי לא להתסכן לשווא.

כמה כסף מזומן מותר להפקיד בבנק מבלי שישאלו שאלות?

אם יש לכם מזומן רב להפקיד, בלי להתייחס לחוק הגבלת המזומן – בבנק תוכלו להפקיד כמה שרק תרצו, אפילו עשרות עד מאות אלפי שקלים. את ההפקדה תוכלו לבצע על פי דרישות הבנק, בפעם אחת, או בחלוקה לכמה הפקדות – על מנת שלא לפגוע בתפקוד המכונה, אך מבחינה רעיונית, מכונת הבנק תקלוט לתוכה כמה מזומן שרק תשימו בתוכה.

אז איפה הקאץ' בהפקדת מזומן בבנק?

אף על פי שמבחינה טכנית תוכלו להפקיד בבנק, כל סכום מזומן שתרצו מבלי שהבנק ישאל שאלות, מבחינה אתית וחוקית, הבנק מחויב לדווח לרשות המיסים, בכל מקרה שישנו חשד למקרה של הלבנת הון. במקרה של חשד כזה, הנתונים שלכם מועברים לרשות המיסים, אשר פותחת בחקירה ישירה עליכם, על ההכנסה שלכם ועל מקורות המזומן שהפקדתם בבנק. הלבנת הון הינה מעשה פלילי, שעלול לגרום למאסר ולתשלומי קנס גבוהים.

תוכן עניינים

מהו גובה הפקדת המזומן שמחייב את הבנק בדיווח?

אז, כמה כסף אפשר להפקיד בבנק מבלי שישאלו שאלות? עקרונית, החוק נוקט, שכל הפקדה בנקאית של מזומן, העולה על 50,000 ₪, מועברת בדיווח אוטומטי לרשות המיסים, על מנת שהיא תנקוט את הצעדים הנראים לה לנכון. פעילות של סכום כזה, מדווחת לא רק בעת הפקדת מזומנים, אלא גם בעת משיכת מזומנים, או אפילו בעת הפקדה לחשבון מוטב אחר או העברת מט"ח לחו"ל.

רלוונטי: פתיחת חשבון בנק משותף

ומה עם פעולות מזומן חריגות?

הבנקים בישראל מחויבים לדווח לרשויות, על כל פעולה חריגה שאינה רגילה בחשבונו של המשתמש. דבר זה מוביל לכך שבפועל, גם הפקדת מזומנים הקטנה בהרבה מ-50,000 ₪, יכולה להיות מדווחת לרשות המיסים, אם היא חריגה, בכך שהיא מבוצעת בפתע פתאום, או שלהפך, היא חוזרת על עצמה מידי הרבה פעמים. בכל אופן, במקרה שאתם מבצעים פעולות כאלה, שמרו את האסמכתאות החוקיות שיעידו על כשרות המזומן שהופקד, וימנעו חקירות מיותרות.

בבנק דיסקונט לדוגמא, ניתן להפקיד עד 50,000 ₪ לצ'ק בודד, עד 100,000 ₪ ליום עסקים ועד 150,000 ₪ לחודש

פתחו חשבון עם דיסקונט ותהנו מתנאים משופרים

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים:
פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. 

בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית
או פיקדון בריבית מנצחת
או פטור מדמי ניהול ני"ע

חשד הבנקים על הנהנים בחשבון

כדי למנוע הפקדת מזומן 'שחורה', יש להצהיר עוד בפתיחת חשבון הבנק, מי הם המוטבים הנהנים מן החשבון. כאשר ישנו חשד, על מוטבים או נהנים מן החשבון אשר לא דווחו, ומופקד עבורם סכום מזומן, הדבר מחייב את הבנק בו בוצעה הפקדת המזומן, לדווח על כך לרשות המיסים, על מנת שיבדוק את העניין לעומק וינקוט בפעולות הנדרשות.

רלוונטי: פתיחת חשבון בנק לצעירים

לסיכום

מבחינה תיאורטית תוכלו להפקיד בבנק, איזה סכום מזומן שרק תרצו. אך כדי להימנע מדיווח, מומלץ שלא לחרוג מן הפעילות הבנקאית הרגילה שלכם, ולהימנע מהפקדת מזומן של סכומים גדולים מידי המחשידים את הבנק ורשות המיסים.

קראו גם: איפה לקנות דולר זול?

אקסל לניהול כלכלת הבית של זיק.
טבלת אקסל להורדה לניהול כלכלת המשפחה בעזרת מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם