כמה כסף אפשר לקחת לחול? כמה כסף אפשר להביא לארץ? איך לדווח? למי?

עומדים לפני טיסה לחו"ל? תהנו. איך אתם עומדים לרכוש בחו"ל דברים? כי אם אתם מעוניינים לקחת איתכם לשם מזומן, לצורך קניות ושופינג, עליכם לדעת, עוד טרם היציאה לשדה התעופה, כי כמות המזומן שאותה תוכלו להעביר לחו"ל הינה מוגבלת. ועל כן, עליכם להתארגן בהתאם, כדי להימנע מעיכובים מיותרים בשדה התעופה, או עוגמת נפש הנובעת מחוסר ידע ותום לב.

תוכן עניינים

כמה כסף ניתן לקחת לחו"ל?

סכום הכסף אשר ניתן לקחת לחו"ל ואינו חייב בדיווח, אינו יכול לעלות על 50000 שקלים. סכום הכסף אינו כולל רק שטרות או מטבעות מזומן, אלא כל מה שניתן למימוש מידי, כמו: ניירות ערך סחירים, שטרות מט"ח, כרטיסי תשלום המאפשרים תשלום מידי (ובכך הם שונים מכרטיס אשראי…) והמחאות על שם הנוסע.

רלוונטי:

היכן חלה ההגבלה על לקיחת מזומן לחו"ל?

ההגבלה על לקיחת מזומן לחו"ל, נובעת לא רק על כסף מזומן שנוסע לוקח עמו במזוודה או ביד, בעת טיסתו לחו"ל, אלא גם על כסף העובר לחו"ל בערוצים אחרים. כלומר גם אם הכסף מועבר בצורה עצמאית, ללא בעליו, על ידי הדואר או כל צורת משלוח אחרת, הסכום הבלתי מדווח שמועבר לחו"ל חייב להיות מוגבל ל50000 ₪.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות דולר?

מקומות שעליהם חלה ההגבלה של העברת מזומן לחו"ל

לא רק בנתב"ג אסורה העברת מזומן בסכום גבוה לחו"ל, אלא גם באמצעי יציאה אחרים מהארץ, כאשר חלקם אף מתירים, סכומים נמוכים יותר להעברה. המעברים הנפוצים בישראל, בנוסף למעברים אוויריים, הם: מעברים יבשתיים, אשר מותרים בהעברה של עד 12000 ₪ במוזמן, מעבר אלנבי, המאפשר העברה של עד 10000 ₪ במזומן, ובשאר מעברי הגבול, חלה ההגבלה של העברת עד 50000 ₪ של מזומן לחו"ל.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות יורו? | שער האירו היום

כיצד מתבצע חישוב העברת כספים לחו"ל?

החישוב של העברת מזומנים לחו"ל, אינו כולל רק מזומן. בפועל, החישוב חייב לבצע, את הסך הכללי, של כל ניירות הערך והשטרות הסחירים או ההמחאות הבנקאיות, כאשר על כולם ביחד, להגיע לסכום הפחות מ50000 ₪ על מנת שלא יהיו חייבים בדיווח. יש לחשבן הייטב את הסכום עוד טרם מסלול הבדיקה בשדה התעופה או במעבר בגבול, על מנת שלא לעבור על החוק ולהיגרר לתהליכים משפטיים או אפילו פליליים.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח? | עוד מטבעות מט"ח

העברת סכום כסף גבוה לחו"ל

ניתן להעביר סכומים גבוהים לחו"ל, רק על ידי דיווח על כך לרשויות. הדיווח מתבצע על ידי מילוי טופס מכס 84, הנמצא בשדה התעופה או במוקדי מעברי הגבול, ויש למלא אותו באופן מדויק ולדווח על כל הסכומים הנצברים שמועברים לחו"ל. על מנת להקל על הנוסעים, הטופס קיים בשפה העברית, הערבית והרוסית, כדי למנוע טעויות תרגום ואי הבנות הנובעות מתום לב.

צריכים להעביר כסף? נסו אפליקציות להעברת כספים

כמה כסף מזומן אפשר להביא לארץ?

לישראל, לפי רשויות החוק כל סכום מעל 50,000 ש"ח מחוייב בדיווח וזה כולל כסף בכל הצורות הבאות: המחאות (צ'קים), המחאות נוסעים, המחאות בנקאיות, ניירות ערך,שטרות, כרטיסים נטענים. אם ברשותכם סכום כסף מעל המצויין עליכם לגשת לפקיד המכס בכל אחד ממעברי הגבול ולבקש טופס מכס 84. אם אין פקיד, ניתן לשלוח את הטופס בדואר או בפקס תוך 72 שעות.

הזמנת מט"ח אונליין לנתב"ג

צריכים מט"ח? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

לסיכום

כדי להעביר כסף לחו"ל, יש להימנע מסכום העובר את התקרה המותרת במעברי הגבול השונים. וכאשר יש צורך להעביר סכום כסף גדול, יש לדווח עליו באופן חוקי בטופס הדיווח.

קריאה נוספת: הזמנת מטח לנתב"ג

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם