6 אפליקציות מומלצות ללימוד אנגלית (גם לילדים) [מדריך חינם]

דמיינו את זה: אתם בלב תל אביב. הכל חדש, מרגש וקצת מבלבל כי אתה לא מבין מילה בעברית. נוסף על כך, רוב המקומיים מדברים אנגלית שוטפת, שפה שאתם מנסים נואשות לשלוט. אבל אל חשש. הטלפון החכם שלכם, בן הלוויה הנאמן בכיס שלכם, מחזיק כלי רב עוצמה – אפליקציה ללימוד אנגלית.

תארו לעצמכם, אתם יכולים להפוך רגעי סרק לזמן למידה פרודוקטיבי, בין אם אתם בחשמלית ליפו, מחכים לפלאפל שלכם, או נהנים מהשקיעה בחוף. אבל עם אינספור אפליקציות זמינות, איך מוצאים את הטובה ביותר לנווט במבוך האנגלית? האם כדאי לבחור באפליקציה ללימוד שפות או לדבוק בשיעורים פרטיים מסורתיים? הישארו איתנו בזמן שאנו מסירים את המסתורין מתחום האפליקציות ללימוד אנגלית, חוקרים את נקודות החוזק שלהן, ממליצים על הטובות ביותר בשוק ומגלים כיצד לבחור את האפליקציה המתאימה לצרכים הספציפיים שלכם. אל תשרוד רק באנגלית, תשגשג בה!

תוכן עניינים

6 אפליקציות מומלצות ללימוד אנגלית

אני חושב ששליטה באנגלית מעולם לא הייתה כל כך נוחה ומהנה כפי שהיא היום, הודות למגוון אפליקציות הלמידה הניידות העומדות לרשותנו. להלן חמישה אפליקציות שאני ממליץ עליהן שיכולות לשפר באופן משמעותי את  האנגלית שלכם וגם את של ילדיכם.

NovaKids

נובה קיד (Novakid) הינה מערכת מקוונת ללמידת שפות זרות אונליין. המערכת מתמחה בלימוד אנגלית לילדים בגילאי 4-12, ומציעה שיעורים פרטיים ואישיים דרך האינטרנט.

במהלך השיעורים, התלמידים נפגשים עם מורים שמדברים בשפת היעד (במקרה זה, אנגלית) ומתרגלים יחד את הדקדוק, הניב, והתקשורת בשפה. נובה קיד מקפיד להעסיק מורים מיומנים ומקצועיים, ומספק חוויית למידה איכותית בדרך המקוונת.

מה אנחנו חושבים: אתר זה משתמש בטכנולוגיות כדי להקל על תהליך הלמידה, מכיוון שהוא הופך את הלמידה למרתקת ויעילה באמצעות משחקים אינטראקטיביים ומפגשי וידאו.

שורה תחתונה: נובאקיד היא פלטפורמה מומלצת מאוד מכיוון שהיא מציעה לילדים חווית לימוד אנגלית יסודית ומשעשעת.

>>> למידע נוסף

דואולינגו

Duolingo, אולי הכי מוכרת ברשימה שלנו, היא מדורגת גבוה בזכות הגישה מבוססת המשחק שלה, מכסה ביעילות קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור ודקדוק. מלבד השיעורים האינטראקטיביים שלה, האפליקציה עוקבת אחר ההתקדמות שלך ומעודדת עקביות במסע הלמידה שלך.

מה אנחנו חושבים? אפילו עם חלק מהקורסים המפותחים, ייתכן שדולינגו לא יספיק כדי ללמד שפה שוטפת. כפי שצוין קודם לכן, Duolingo מצויין לקבל בסיס בשפה – אבל אל תצפה להגיע לדיברו שותף מתקדם בדולינגו בלבד.

שורה תחתונה: טוב לתרגול, לא תמיד ללמידה

ממרייז

Memrise בולטת בשיטה הסוחפת שלה, תוך שימוש בסרטונים של דוברי שפת אם ותרחישים מהחיים האמיתיים. האפליקציה מתאימה לרמות למידה שונות, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור לומדים מתחילים ומתקדמים כאחד.

מה אנחנו חושבים: מכיוון שקורסי השפה של Memrise נראים ממוקדים כל כך בלימוד אוצר מילים חדש, הם לא הטובים ביותר לפיתוח כישורי הדיבור והשיחה שלך

שורה תחתונה: אין הזדמנות אמיתית לתרגול שיחה

FluentU

אם אתה מעדיף למידה חזותית, FluentU עשוי להיות המדריך הטוב ביותר שלך. הוא מציע שפע של סרטונים כמו חדשות, מוסיקה וקטעי סרטים עם כתוביות אינטראקטיביות, המשפרים את אוצר המילים והבנת הנשמע שלך.

מה אנחנו חושבים: מטרת התוכנית היא לטבול את עצמך לתוך השפה, אך ללא תרגול הדיבור, תהיה חסר לך מיומנות חיונית זו שגורמת לך להשתמש בפועל בשפה שאתה לומד

שורה תחתונה: למרות ש- FluentU הוא משאב מצוין, אין להשתמש בו כאמצעי העיקרי שלך ללימוד שפה

BBC ללמוד אנגלית

עבור אותם חובבים שרוצים ללמוד אנגלית בסביבה אותנטית, BBC לימוד אנגלית מציעה מגוון רחב של משאבים. מדקדוק והגייה ועד שיעורי קריאת חדשות, אפליקציה זו מכסה את הכל.

מה אנחנו חושבים: אפליקציית BBC Learning English והחומרים שהיא כוללת הם חלק מהמשאבים הטובים ביותר ללימוד אנגלית הזמינים כיום. הם מאורגנים היטב, קלים לשימוש ועמוסים בתוכן בעל ערך כדי לעזור לתלמידים בכל הרמות לשפר את כישורי האנגלית שלהם.

שורה תחתונה: בסך הכל, שימוש ב-BBC לימוד אנגלית יכול להיות דרך יעילה ונוחה ללמוד ולשפר את כישורי השפה האנגלית

Rosetta Stone

אחרון חביב, אבן רוזטה (Rosetta Stone) ידועה בטכניקת טבילת השפה שלה ובמודול אימון המבטא שלה. גישת הלמידה הסינכרונית של האפליקציה מבטיחה שתלמד לקרוא, לכתוב, לדבר ולהבין אנגלית באופן מקיף.

מה אנחנו חושבים: האפליקציה משתמשת באודיו ובתמונות כדי ללמד אותך מילים וביטויים, כמו גם בטכנולוגיית זיהוי דיבור איכותית כדי לבדוק את ההגייה שלך. למרות שזו לא אפליקציית שפה מושלמת בשום אופן, השיטה של רוזטה סטון יעילה ומגובה במדע.

שורה תחתונה: לרוזטה סטון יש קטעים המוקדשים אך ורק למיומנויות הגייה, דיבור והקשבה – שניהם חשובים במיוחד אם אתה רוצה להשתמש בשפה בחיים האמיתיים

קחו את הטלפון החכם שלכם, בחרו את האפליקציה המתאימה לסגנון הלמידה שלכם וצאו למסע לשוני פורה!

מי צריך אפליקציה ללימוד אנגלית?

לדעתי, בעולם מתקדם מבחינה טכנולוגית, המשיכה והתועלת של יישומים ניידים מתרחבים על פני דמוגרפיות שונות של משתמשים. באופן כללי, כל מי שיש לו רצון לשפר את כישורי השפה האנגלית שלו יכול להפיק תועלת מאפליקציה ללימוד אנגלית. זה כולל סטודנטים במדינות שאינן דוברות אנגלית המעוניינים לחזק את מיומנות השפה שלהם מסיבות אקדמיות. זהו גם כלי שימושי עבור אנשי מקצוע העובדים בסביבות רב לשוניות, המבקשים להרחיב את הזדמנויות הקריירה שלהם וגם לילדים (או להורים של ילדים) אשר רוצים לשפר את מיומנות השפה האנגלית בילדים כבר בשלב מוקדם.

אפליקציות לימוד אנגלית יכולות להיות הכרחיות עבור אנשים המתכננים לעבור או לנסוע לחו"ל ללימודים, עבודה או פנאי. על ידי מתן תמיכה בלימוד שפה תוך כדי תנועה, אפליקציות אלה יכולות לסייע בבניית יכולות השפה שלהן ובהגברת הביטחון העצמי שלהן.

יתר על כן, הרבגוניות של אפליקציות אלה הופכת אותן למתאימות למטרות למידה שונות. בין אם אתה מתחיל מאפס, מחפש הכשרה מתקדמת בשפה האנגלית, או סתם מחפש להעשיר את אוצר המילים שלך או לתרגל את ההגייה שלך, יש אפליקציה זמינה כדי לספק כמעט כל צורך והעדפה.

רלוונטי: אפליקציות למסחר בבורסה

כיצד לבחור אפליקציה ללימוד אנגלית?

אני חושב שהמשימה של בחירת האפליקציה המתאימה ללימוד אנגלית עשויה להיראות מכריעה בהתחלה, בהתחשב בשפע האפשרויות הזמינות. עם זאת, על ידי התחשבות בקריטריונים חיוניים מסוימים, אתה יכול לקבל החלטה מושכלת ולהבטיח שאתה בוחר משאב שמספק ביעילות את דרישות הלמידה וההעדפות שלך.

גישת ההוראה

ראשית, חשוב לבחון את גישת ההוראה של אפליקציה. אפליקציות מסוימות מתמקדות בהוראה באמצעות שיטות מסורתיות כמו תרגילי קריאה וכתיבה, בעוד שאחרות משתמשות בטכניקות חדשניות כמו משחקים אינטראקטיביים, שיעורי וידאו או למידה בשיחה. אתה צריך להחליט איזו שיטה מהדהדת עם סגנון הלמידה שלך ומסייעת לך לתפוס את השפה טוב יותר.

איכות הלימודים

תוכן איכותי הוא היבט מכריע נוסף. חומרים אותנטיים, הבנת נושאים ורמת השימוש באנגלית מעידים כולם על איכות תוכנית הלימודים של האפליקציה. אם אתם מכוונים למבחני שליטה ספציפיים באנגלית כמו TOEFL או IELTS, חפשו אפליקציות שנועדו להכשיר אתכם למבחנים אלה.

ביקורות משתמשים ותאימות

אני ממליץ לבצע דפדוף בביקורות משתמשים כי זה יכול לספק תובנות חשובות לגבי החוויות האישיות של לומדים אחרים המשתמשים באפליקציה. ביקורות שליליות וחיוביות, שניהם, יכולים לעזור לעצב את ההחלטה שלכם. בנוסף, הבטחת תאימות למכשיר שלך וידידותיותו למשתמש יכולה להשפיע באופן משמעותי על חוויית הלמידה שלך.

הערכת האפליקציה

שימו לב שרוב האפליקציות מציעות תקופת ניסיון ללא תשלום. זו מתגלה כהזדמנות מצוינת להעריך את איכות האפליקציה ויעילותה מבלי להתחייב כלכלית. אם האפליקציה מתגאה בתוצאות תומכות, כמו במקרה של אבן רוזטה או Duolingo הפופולריות, זה בהחלט שווה את החשבון.

בין אם אתם בוחנים אפליקציות שפה כמו Babbel, שהוזכרו בסעיף הקודם, או פתוחים לאפשרויות אחרות, אני מציע לזכור שבחירת אפליקציה שמתאימה לצרכי הלמידה, לזמינות ולתקציב שלכם תשחק תפקיד מפתח במסע השליטה שלכם באנגלית.

רלוונטי: אפליקציות להרוויח כסף

מהם היתרונות של אפליקציה לעומת שיעור פרטי

אפליקציות ללימוד שפות תוכננו כדי להתגבר על חלק מהאתגרים הקשורים לשיטות למידה מסורתיות (כמו שיעורים פרטיים). יתרון מרכזי אחד הוא מחיר סביר; אפליקציות אלה מציעות לעתים קרובות תעריפי מנוי בחינם או זולים יחסית בהשוואה לעלות שכירת מורה פרטי לאנגלית.

שנית, ולפי הניסיון שלי חשוב לא פחות, אפליקציות מספקות את הגמישות האולטימטיבית בתזמון. ללא קשר ללוח הזמנים שלך, עם אפליקציה, אתה יכול ללמוד בכל עת ובכל מקום, בניגוד לשיעורים פרטיים שבדרך כלל דורשים לוחות זמנים ומיקומים קבועים. אפליקציות גם מאפשרות לך לחזור לשיעורים, ומבטיחות שליטה מלאה בכל נושא.

חווית למידה מותאמת אישית

מעבר לכך, אני סבור שלימוד אנגלית באמצעות אפליקציה מספק חווית למידה מותאמת אישית ששיטות מסורתיות רבות אינן יכולות להתחבר אליה. האפליקציות מתאימות את עצמן לקצב הלמידה שלך, ומתאימות את השיעורים להתקדמות, לחוזקות ולתחומים הטעונים שיפור. שיטת למידה בקצב עצמי זו ממתנת את הלחץ של שמירה על קשר עם קבוצה או מורה, שנראה לעתים קרובות בסביבות למידה מסורתיות.

אחרון חביב, המשאבים הזמינים באפליקציות אלה נרחבים. מבוני אוצר מילים, תרגילי דקדוק ועד עזרי הגייה, הם מציעים חווית למידה רבת פנים. יתר על כן, לא ניתן לזלזל במנגנוני משוב מיידיים באפליקציות; הם מספקים תובנה בזמן אמת לגבי הביצועים שלך, מזרזים את תהליך הלמידה.

סיבות אלה, בין היתר, יכולות להסביר את הפופולריות הגוברת של אפליקציות ללימוד אנגלית, במיוחד בישראל שבה יעילות עצמית וטכנולוגיה מוערכות מאוד. עם זאת, כפי שנדון מוקדם יותר במאמר על בחירת אפליקציה, העדפות אישיות וסגנונות למידה חשובים – מה שמדגיש את הסיבה להעריך בקפידה כל אפשרות בהתבסס על צרכים ספציפיים.

רלוונטי: אפליקציות מילוי סקרים בתשלום

מחשבות אחרונות

לאור הדיון שלנו, לדעתי רתימת היכולות של אפליקציות ללימוד אנגלית היא דרך מעשית ומעשית לשיפור מיומנות השפה. כלים טכנולוגיים אלה, זמינים ומותאמים לסגנונות למידה שונים, יכולים להיות מדהימים בהשגת מטרות השפה האנגלית שלך. בין אם אתה סטודנט, מקצוען או מטייל נלהב, נסה את האפליקציות המומלצות כאן  ותן לטכנולוגיה לקחת את כישורי השפה שלך לשלב הבא. שתף את חוויותיך והמלצותיך, והצטרף לקהילה השואפת למצוינות לשונית.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם