טבלת אקסל הוצאות והכנסות להורדה למעקב חודשי

אם נסתכל על חיינו וניהול החשבון הכלכלי שלנו, בסופו של דבר הכל מורכב מהוצאות כנגד הכנסות. לשם כך יש צורך בהורדת טבלת אקסל לניהול הכנסות והוצאות. אני גאה להציג בפניכם את האקסל של זיק לניהול כלכלת הבית.

אז איך מנהלים טבלת הוצאות והכנסות באופן נכון, כדי לקבל תמונת מצב מציאותית ומדויקת? הכל בכתבה שלפניכם.

תוכן עניינים

מה הבעיה העיקרית בניהול כלכלת הבית?

כאשר אנחנו מתסכלים על כלכלת משק הבית, זה לא ממש משנה אם אנחנו רווקים, בעלי משפחה, או במצב משפחתי אחר. בסופו של דבר הבעיה העיקרית ברוב המקרים היא, שאנחנו לא באמת משכללים את כלל ההוצאות שלנו כמו שצריך, לא מתייחסים להוצאות לא צפויות שיש במהלך השנה (כמו תיקון רכב או חתונות לדוגמא) ובקיצור, אנחנו חיים בתמונת מצב לא מציאותית.

איך פותרים את זה?

לצורך כך, מומלץ להתנהל עם טבלת אקסל לניהול ההוצאות וההכנסות. את הטבלה מומלץ למלא סמוך לתחילת כל חודש (עבור החודש הקודם במלואו). פשוט עוברים על כל ההוצאות שביצענו לאורך החודש הקודם (כרטיסי אשראי, צ'קים, מזומן, העברות, תשלום באפליקציות – הכל) וממלאים בעמודת ההוצאות ומקטלגים לפי הקטגוריות השונות. לאחר מכן ממלאים את טבלת ההכנסות הכוללת את כל ההכנסות של החודש החל ממשכורות, קצבאות, תשלומי שכ"ד מדירה בבעלותכם, הכנסות מעסק אם יש ועוד.

צוות אתר זיק הכין עבורכם, אלה המעוניינים לקחת את ההתנהלות הכלכלית שלהם בידיים, טבלת אקסל לניהול כלכלת המשפחה.

מה תמצאו באקסל הוצאות והכנסות של זיק?

  • קובץ פשוט אך חכם – הקובץ בנוי מ-12 טאבים, אחד לכל חודש בשנה + סיכום שנתי
  • תכנון מאזן משפחתי חודשי ושנתי – המאזן הצפוי שלכם (הכנסות צפויות פחות הוצאות) לעומת מאזן חודשי בפועל
    (הכנסות בפועל פחות הוצאות) וההפרש ביניהם.
  • עמודת הוצאות: 8 קטגוריות מוכנות מראש עם 73 סעיפי משנה, כולל שדות הניתנים לשינוי\עריכה
  • עמודת הכנסות – 7 סוגי הנכסות ועוד 2 שדות הניתנים לעריכה\שינוי
  • תכנון תקציב: תכנון ומעקב תקציב על מילוי הוצאות צפויות אל מול הוצאות בפועל וההפרש ביניהן כדי שתוכלו לבצע בקרה אחר עמידה ביעדים.
  • סיכום שנתי
  • עמודת חישוב ומעקב אחר שווי שנתי – נכסים פחות התחייבויות

כך נראה האקסל מבפנים:

הקודם
הבא

אקסל לניהול כלכלת הבית של זיק.
טבלת אקסל להורדה לניהול כלכלת המשפחה בעזרת מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

 

איך להשתמש בטבלת אקסל לניהול משק הבית שלנו?

בין אם בחרתם להשתמש בטבלה שלנו או בטבלה אחרת, מומלץ להבין כיצד להשתמש בצורה נכונה באקסל לניהול תקציב. לאחר ההורדה הראשונית של הקובץ אני ממליץ ליצור העתק של הקובץ ולא לעבוד על הקובץ המקורי. זה מפני שלא תרצו לדרוס נוסחאות כך במידה וקורה משהו תמיד יהיה לכם גיבוי. בנוסף, כשתיגמר השנה, תוכלו להתחיל בקובץ חדש מ-0. התחילו את מילוי הקוץ תוך כדי ציון מצב העו"ש הנוכחי שלכם בין אם הוא בחובה או בזכות.

מילוי סעיף ההוצאות

מומלץ למלא דבר ראשון את עמודות ההוצאות. אספו מכל חשבונות הבנק, כרטיסי האשראי, הצ'קים ולא לשכוח גם מזומנים (אם אתם עושים בהם שימוש) ורכזו את כולם תחת סעיף ההוצאות. נסו להוסיף כל הוצאה תחת הקטגוריה ותת הקטגוריה המתאימה. אם זו פעם הראשונה שאני ממלאים, מומלץ למלא לפחות 3 חודשים אחורה.

מילוי סעיף ההכנסות

לאחר שמילאתם את סעיף ההוצאות, מלאו כעת סעיף ההכנסות. אספו את כל מקורות ההכנסה שיש ברשותכם כמו משכורות, שכ"ד, קצבאות, הכנסות עסק, דיבידנדים וגם הכנסות מזומן. אם יש לכם הכנסות קבועות, אפשר כבר ישר למלא את הסעיפים הלוו עבור כל החודשים. אם ההוצאות משתנות, מלאו אותן בכל חודש.

בדיקת הערכת מצב

לאחר שמילאתם את ההוצאות וההכנסות את יכולים לטפוח לעצמכם על השכם, עשיתם 50% מהעבודה. כאתר האקסל של זיק יחשב עבורכם את ההוצאות פחות ההכנסות כלומר האם אתם מוציאים יותר ממה שאתם מכניסים.

אם מצבכם טוב, וההכנסות גבוהות מהוצאות זה מצויין. הקפידו לנטב היטב את כספכם הפנוי להשקעות או חיסכון על מנת שייצר עבורכם עוד כסף.

אם סעיף ההוצאות גבוה מסעיף ההכנסות זה אומר שאתם מוציאים יותר ממה שאתם מכניסים וזה מצב בעייתי אשר סביר להניח כבר הכניס אותכם למינוס או אולי הכריח אתכם לבקש הלוואות כדי לכסות את המינוס אבל כעת אתם במצב שבו אתם צריכים להחזיר החזרים עם ריביות גבוהות לנושים שלכם.

ביצוע תיעדוף

בין אם בתזרים חיובי או תזרים שלילי – תמיד אפשר לעשות אופטימיזציה לתזרים שלכם ולראות באמצעות האקסל היכן אתם מבזבזים כסף מיותר. איפה ניתן לחסוך? איפה יש חיובים כפולים או מיותרים. בצעו את האופטימיזציה הזאת  פעם אחת בתחילת התהליך ומאז לפחות כל רבעון.

איך לעשות זאת בפועל? קבעו סדר עדיפויות עבור ההוצאות שלכם. מהן ההוצאות הכי חשובות כאלה שאי אפשר לוותר עליהם למשל מזון או דיור. אך גם בהוצאות אלו תראו אם ניתן לחסוך. למשל לקנות ברשת מזון זולה יותר, להוריד כמויות של מזון לא בריא או יקר מדי. בסעיף הדיור תראו אם ניתן לעובר לדירה זולה יותר אם אתם בשכירות או אם אפשר למחזר את המשכנתא אם יש לכם.

אלו רק דוגמאות, אבל הרעיון הוא לעבור על כל סעיפי ההוצאות, לסדר אותם לפי סדר עדיפות ולראות איפה ניתן לצמצם.

קבעו תקציב לכל הוצאה

לאחר שקבעתם סדר עדיפויות עבור כל הוצאה, הגיע הזמן לקבוע תקציב. הכוונה היא להחליט, לפי סך ההכנסות שאתם מסוגלים לייצר, מהו התקציב עבור כל הוצאה כגון מזון, בריאות, ביגוד, בילויים וכו. בשלב הראשון אני מציע נסו לקצץ לפחות 50% מהוצאות המותרות (כלומר לא דברים חיוניים) ונסו לראות במהלך החודש אם אתם עמודים בזה. אם הצלחתם לעמוד, מצויין! אם לא, נסו בחודש הבא.

באקסל שלנו, תחת "הוצאות צפויות" תוכלו לציין מה התקציב שהגדרתם ובסוף החודש, תוכלו לציין מה היו ההוצאות בפועל תחת הקטגוריה. האקסל יחשב לכם מה ההפרש וכך תוכלו לדעת אם עמדתם במשימה.

בקרה שוטפת

את התהליך הזה יש לבצע כל חודש(ולפעמים כמה פעמים בחודש, ככל הנדרש) עד אשר תראו שאתם עומדים בתקציב שהצבתם בפניכם ואתם מסוגלים להוציא פחות מאשר ההכנסות שלכם.

זה אכן תהליך לא פשוט אשר דורש התמדה וכח רצון, לפעמים צריך לרתום גם את בן[בת הזוג ובני משפחה נוספים. זה לא תמיד קל ודורש וויתורים שעלולים להיות לפעמים כואבים. אבל, אם אתם רוצים להתנהל נכון עם הכסף שלכם ולא להיכנס למינוס חובות או הוצאה לפועל – זה משהו שהוא בסופו של דבר הכרחי.

האקסל שלנו

זה בדיוק הזמן להניע את עצמכם לפעולה ולהוריד את האקסל שלנו. נכון, האקסל שלנו עולה כסף (29 ש"ח) ואני יודע שאתם ככל הנראה כבר כרגע נמצאים במצב לא פשוט (כנראה במינוס או שאתם לא יודעים בכלל כמה אתם מוציאים, הרי בגלל זה חיפשתם טבלת הוצאות והכנסות בכל מקרה) אבל חשוב להבין שזאת קריאת ההתעוררות שאתם ככל הנראה צריכים.

ה-29 ש"ח האלה זה תשלום זניח לעומת האפשרות שלכם לצאת ממירוץ העכברים ולקחת שליטה על החיים שלכם. זה סכום פעוט (שאולי נראה לכם מיותר כרגע) אבל אני יכול להבטיח לכם שאם תקנו את טבלת ההכנסות וההוצאות שלנו, עצם התשלום עבור הטבלה הזאת יכניס אתכם למוד אחר. מצב שבו אתם תרגישו מחוייבים לתהליך, כדי לא לאכזב את עצכם ואולי כדי להוכיח לעצמכם ועבור בן\בת הזוג שעשיתם את ההחלטה הנכונה ורכשתם לעצמכם את הכלים הנכונים כדי להתמודד עם המצב אליו נקלעתם.

.

אקסל לניהול כלכלת הבית של זיק.
טבלת אקסל להורדה לניהול כלכלת המשפחה בעזרת מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

 

למה צריך טבלת הוצאות והכנסות?

בגדול, טבלת הוצאות והכנסות נהדרת בעיקר לבקרה, אבל נותנת יתרונות רבים בניהול משק הבית.

מעקב ותיכנון

מתי בפעם האחרונה יצאתם לחופשה ולא לקחת הלוואה עבור זה או לא נכנסתם למינוס בשביל זה? חופשה, בילוי וכל אלמנט שאינו "חובה" הוא ממש לא המקום להיכנס להוצאות שאנחנו לא עומדים בהן. זה בדיוק המצב שמוביל למינוס. אם אתם אוהבים לטוס פעם בשנה, אנחנו לגמרי איתכם, אבל יש לתכנן את זה כבר בתחילת השנה, להבין מה העלויות ובכל חודש לחסוך את הסכום הנדרש לחופשה.

סדר בבלאגן

בואו נודה באמת, כל החיים שלנו מבוססים כמעט על הוצאות. מבקבוק מים שאנחנו קונים בדרך לפגישה, עד שכר הדירה או המשכנתא שאנחנו משלמים מדי חודש. חשוב שלכל סעיף תהיה שורה, אפילו לעמלות הבנק. ככה תוכלו לעקוב מחודש לחודש איפה הייתה עלייה בהוצאות שלכם והאם יש עמלות שגדלו. באופן הזה תוכלו לייצר בקרה ושליטה מלאה בחשבון שלכם ולדעת תמיד מה קורה.

עוד על בניית תקציב

כמה אני מוציא וכמה אני מכניס

כאשר תפרטו את כל ההוצאות וההכנסות שלכם באקסל, אתם תבינו המון על דפוסי ההתנהלות שלכם. יוצג לכם בצורה קלה ונוחה, מה קרה החודש ובחודש העוקב, תוכלו לעקוב בקלות אחרי שינויים שקרו.

עוד על ניהול תקציב

למה להיעזר בשירותים חיצוניים שיסייעו לניהול התקציב?

בסופו של דבר, רובנו לא כלכלנים, לא למדנו בבית הספר איך להכין טבלת הוצאות והכנסות ולצערינו הרב, בחלק מהבתים ההתנהלות הכלכלית לא בהכרח הייתה נכונה, אבל עם הדפוסים האלו נשארנו.

אל תתביישו לקבל ייעוץ ועזרה. הורדה של טבלת אקסל לניהול תקציב, או אפליקציה ייעודית זאת התחלה נהדרת לקחת בעלות על המצב הפיננסי שלכם. טבלאות מוכנות או אפליקציות שזאת מטרתן, יכניסו אתכם בזמן קצר למסלול ואפילו יסייעו לכם להתחיל חיים כלכליים חדשים ונכונים.

קריאה נוספת: אפליקציות לניהול תקציב

לא רק הוצאות, גם מעקב אחר ההכנסות הוא חשוב!

ההבנה מהיכן מגיע הכסף שלנו חשובה לא פחות ממעקב אחר ההוצאות שלנו. ניתוח מקורות הכנסה יכול לעזור לנו לזהות אזורים שבהם נוכל להגדיל את פוטנציאל ההשתכרות שלנו ולנהל טוב יותר את הכספים שלנו.

עבור רוב משקי הבית, מקור ההכנסה העיקרי הוא מעבודה. חיוני להבין את פירוט ההכנסות שלנו מהעבודות שלנו, כולל שכר בסיס, בונוסים והטבות. אנו יכולים להשתמש במידע זה כדי לנהל משא ומתן על משכורות טובות יותר או לזהות הזדמנויות לקידום קריירה.

עבור אלה שיש להם עסק או שיש להם צרות צדדיות, חשוב לעקוב בנפרד אחר הכנסות ממקורות אלה. זה יכול לעזור לנו לזהות אילו מיזמים הם רווחיים יותר והיכן עלינו למקד את הזמן והמשאבים שלנו.

הכנסה מהשקעות, כגון דיבידנדים, ריבית ורווחי הון, היא מקור הכנסה נוסף שיש לנתח. אנו יכולים להשתמש במידע זה כדי להעריך את הביצועים של תיק ההשקעות שלנו ולקבל החלטות מושכלות לגבי השקעות עתידיות.

לבסוף, חשוב לשקול כל הטבות או תמיכה ממשלתית שאנו עשויים לקבל, כגון ביטוח לאומי או תשלומי נכות. מקורות הכנסה אלו יכולים לספק ביטחון כלכלי נוסף, אך חשוב להבין את דרישות הזכאות והמגבלות הפוטנציאליות.

לסיכום

אנחנו חיים בעולם הרבה יותר מפתה ממה שחיו בו הורינו. השמיים פתוחים, העולם גלובלי ויש יותר גירויים כמו טיסות, מסעדות מותגים, לכן יותר קשה לשמור את הכסף קרוב אלינו. כדי להימנע ממצב בו אתם מצד אחד מבזבזים ללא הכרה ומצד שני לא מרגישים מסופקים, חשוב להתנהל עם טבלת הוצאות והכנסות, שתסייע לכם להתקדם ולשפר את חייכם הכלכליים. בהצלחה!

אקסל לניהול כלכלת הבית של זיק.
טבלת אקסל להורדה לניהול כלכלת המשפחה בעזרת מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

 

שאלות נפוצות

את האקסל רצוי למלא לפחות בהתחלה ברמה יומית על מנת לא להחסיר אף הוצאה. כאשר אתם יותר מיומנים במילוי הקובץ ניתן למלא אותו פעם בחודש, רצוי בסוף החודש או תחילת החודש העוקב. אם זו הפעם הראשונה שאתם ממלאים את הקובץ, מומלץ למלא לפחות 3 חודשים אחורה על מנת לקבל תמונה פיננסית ברורה.

כן. דווקא אם אתם משתמשים הרבה במזומן, בפירוט הבנק לא תראו לאן הלך למעשה הכסף. באמצעות אקסל ניתן לקטלג את הוצאות המזומן לקטגוריות הנכונות וכך לעקוב טוב יותר אחר המזומנים.

תקראו לי מיושן אבל אני מעדיף את המידע האישי שלי שמור על המחשב שלי הפרטי ללא שיתוף סיסמאות של בנקים וכרטיסי אשראי. האקסל נגיש תמיד וגם הרבה יותר נוח לנהל ולעקוב באמצעות מחשב ולא במסך קטן של פלאפון.

האמת שזה לא ממש משנה ואולי אפילו עדיף למלא את זה ביחד. אם אתם משפחה עם ילדים מעל גיל 10, הייתי ממליץ למלא את זה אפילו איתם ביחד. העיקר הוא לקחת אחריות ולהחיל לעקוב.

כן, צוות זיק מספקים תמיכה טכנית לגבי הורדת הקובץ, מילוי השדות וטיפים נוספים. יחד עם זאת, יש לציין שאנחנו לא מספקים ייעוץ פיננסי.

נכון, קיימים הרבה אקסלים לניהול תקציב שאפשר להוריד בחינם. באקסל שלנו הושקעו שעות מחשבה ופיתוח. בנוסף אני מאמין שאם אני קונה שירות כלשהו זה גם גורם לי להיות מחויב אליו. אם תשקיעו את מעט הכסף עבור רכישת האקסל תרגישו מחויבים לתהליך הרבה יותר מאשר אם הורדתם אקסל חינמי. אם תהיו מחויבים לתהליך, זה יעזור לכם לפנות את הזמן הדרוש ומלא את האקסל מדי יום\שבוע\חודש ולנהל את ההוצאות וההכנסות שלכם!

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

חכו רגע!

אתם צעד אחד לפני קבלת שליטה מלאה על ההוצאות וההכנסות שלכם! לא חבל?


קבלו 15% הנחה וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם עם הקופון zik15off
15% הנחה
לחיצה על הכפתור תוסיף את הקובץ לסל הקניות ביחד עם הקופון.
הקופון לא תקף בתשלום עם Paypal.
הקופון בתוקף עד 31/12/24. בכפוף לתקנון.