איפה הכי זול לקנות דולרים?

הישראלים אוהבים לצאת לחו"ל וזו עובדה. אולם, היציאה לחו"ל מחייבת אותנו לבצע רכישה של מטבע חוץ. במידה ואתם לפני טיסה לארה"ב ועליכם לרכוש דולרים, נשאלת השאלה, היכן הכי זול להמיר שקלים לדולרים. רובכם בוודאי מחפשים את נקודת הצ'יינג' הקרובה לביתכם לטובת ביצוע ההמרה אבל, האם היא באמת הזולה ביותר? סקרים שבוצעו לאחרונה בנושא מעידים רק על דבר אחד באופן חד משמעי – הבנקים הם ככל הנראה היקרים ביותר. אולם, גם בקביעה זו יש מוקש.

תוכן עניינים

בדיקות שיש לבצע לקראת קניית דולרים בזול

איפה משתלם לקנות דולרים? בתחום המרות המטבע חשוב לוודא, בטרם מבצעים רכישה, מהו השער הרציף של המטבע אותו אתם מבקשים להמיר. השער הרציף הינו השער המדויק לאותו רגע בדיוק, לעומת שער יציג, המהווה את הבסיס לשער החליפין, מדד משוערך בלבד. לאחר שבדקתם מהו השער הרציף, עליכם להגיע למקום בו אתם מעוניינים לבצע את ההמרה, לברר מהו השער הרציף ומה יהיה תעריף ההמרה שלכם. בצורה זו תוכלו לדעת האם מציעים לכם עסקה טובה ואמינה, ותקבלו עדכון אודות הפרטים החשובים לביצוע העסקה. לדוגמא – במידה והשער הרציף עומד על 3.5 ₪ לדולר אחד ובמקום ההמרה מציעים לכם יחס המרה של 3.53 ₪, תשלמו עמלה סבירה ביותר בשיעור של 0.3 אג' לכל דולר.

בדיקת שער הדולר היום

המרת מטבע חוץ, על פי רוב, מתבצעת על בסיס השער היציג הנקבע לפי בנק ישראל, אולם, במידה ותבקשו, תקבלו את השער הרציף, על פיו תתבצע ההמרה. חשוב לציין, ניתן לבדוק את מצב השער הרציף באמצעות הטלפון או המחשב, תוך גלישה לאתרים ייעודיים דוגמת Investing.com או אתרי הבנקים השונים. במידה ותגיעו למקום ההמרה כשאתם מודעים לגובהו של השער הרציף, לא ניתן יהיה לרמות אתכם בעמלה יקרה מדי.

רלוונטי:

איפה הכי זול לקנות דולרים?

אם אתם עמודים לקראת נסיעה לחו"ל, עסקת מט"ח או סתם רוצים לקנות ודלרים לשם ההשקעה – להלן מספר אפשרויות המספקים שירות קניית דולרים.

flymoney

flymoney הינו שירות אונליין המפוקח על ידי משרד האוצר אשר מציע הזמנת מט"ח באינטרנט אשר לרוב יציע את השער הכי טוב (יותר מהבנק או צ'יננג').
אין צורך להגיע פיזית לאף מקום וניתן להזמין ישירות מהבית. באמצעות ממשק אינטרנטי נוח ניתן לבחור את תאריך הנסיעה, סכום הקנייה ומטבע רצוי. לאחר מילוי פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי, מאשרים את ההזמנה. את המט"ח תוכלו  לאסוף בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג (טרמינל 3 או 1)

היתרונות המצוינים של flymoney הם האפשרות לקנות מכל מקום ובכל זמן 24 שעות ביממה. זה לוקח ממש מעט זמן (פחות מ-2 דקות) והיתרון הכי שווה הוא שאפשר לבטל את הקניה מכל סיבה (עד 48 שעות לפני הנסיעה) ללא דמי ביטול.

בדקו את flymoeny

קניית דולר בזול באמצעות הבנקים

ישנם לא מעט אנשים המרגישים שהבנק הוא המקום הבטוח ביותר לביצוע עסקאות פיננסיות. אבל, חשוב להיות מודעים לעובדה שהמרת שקלים בדולרים או בכל מט"ח אחר באמצעות הבנק, הינה יקרה ולא משתלמת כלכלית. שערי החליפין של הבנקים נחשבים לגבוהים יותר מאלה של דואר ישראל או של נקודות הצ'יינג' הפרטיות. באותה נשימה, נכון יהיה לומר, שהבנקים הם הגופים הפיננסיים המספקים את רמת הביטחון והאמינות הגבוהים ביותר שיש. בנוסף, גם כשתחזרו מנסיעתכם, במידה ונשארו לכם דולרים אותם תבקשו להמיר חזרה לשקלים, תשלמו עמלת המרה גבוהה על פעולה זו, בבנקים השונים.

טיפ – במידה ואתם פונים לבנק בו מתנהלים חשבונותיכם ויש לכם מוניטין חיובי בבנק, חשוב שתדעו, אתם יכולים ובהחלט מומלץ להתמקח על העמלות אותם מבקש הבנק בעבור ההמרה למט"ח. ככל שאתם וותיקים יותר בחשבון הבנק שלכם וככל שיש לכם יותר כסף בבנק (וגם ככל שהסכום אותו תרצו להמיר  גבוה יותר)כך העמלה שתוכלו לקבל, לאחר משא ומתן, תהיה אטרקטיבית יותר ממה שהבנק יציע לכם בהתחלה. זאת ועוד, בנק לאומי מציע פתרון המרה יעיל ובדרך כלל זול, באמצעות משיכת מט"ח בכספומטים ייעודיים לכך. לא פעם מתברר שזו האופציה הטובה ביותר.

רלוונטי:

קניית דולרים בזול בצ'יינג'

אז איפה לקנות דולרים? אופציה נוספת להמרת מטבע חוץ היא בנקודות הצ'יינג' הפרטיות. הן לא תמיד הזולות ביותר אולם, במקרים רבים הן אכן מאוד אטרקטיביות. בנקודות הצ'יינג' לא יגבו מכם עמלת המרה אולם, בדרך כלל, שער ההמרה, על פיו תתבצע העסקה, יהיה גבוה יותר מהשער הרציף. אי לכך, אל תחפשו פשוט את הצ'יינג' הקרוב לביתכם אלא, פנו לשניים שלושה סניפים ובדקו היכן תוכלו לקבל את שירות ההמרה הזול ביותר. שימו לב, אם בכל זאת בחרתם באפשרות זאת בדקו את רישיון העסק וודאו שהוא מפוקח על ידי הרשות לניירת ערך ומשרד האוצר. לעיתים, אם אתם קונים בסכום גבוה, תוכלו לקבל הנחה.

רלוונטי: כמה אפשר למשוך מכספומט? | כמה אפשר להפקיד בכספומט? | איך לכתוב צ'ק רגיל?

קניית דולרים בזול בדואר

גם סניפי הדואר נחשבים למקומות לגיטימיים ויחסית זולים לרכישת דולרים (ומט"ח באופן כללי). בבנק הדואר לא יהיה לכם עמלות ולפעמים הם יציעו שער המרה טוב יותר מאשר הבנקים. אם תקנו מעל 800$ ייתכן ותקבלו הטבות נוספת. ניתן גם לשלם על מט"ח בכרטיסי אשראי ואפילו בתשלומים (חוץ מאשר עם כרטיסי אמריקן אקספרס). שימו לב שאם אתם רוכשים בסכום של עשרת אלפים שקלים ומעלה, תצטרכו להציג תעודה מזהה אז אל תשכחו להביא אחת. כמו כן ניתן להזמין מט"ח מראש ולאסוף אותו באשנב בנק הפועלים בשדה התעופה בן גוריון. יש לציין שקניית מט"ח בדואר אפשרית רק עבור סוגי המטבעות המובילים כגון דולר, אירו או לירה שטרלינג.

מעניין: כמה כסף יש בעולם?

אפשרויות נוספות לקניית דולרים בזול

cashio

cashio הינו שירות אינטרנטי נוסף בעל רישיון פיננסי דרכו ניתן להזמים מט"ח מראש ולאסוף אותו בנתב"ג או על ידי שליח עד הבית תמורת 29.9 ש"ח  (חינם מעל 1,750 ש"ח). המינימום הזמנה באתר הוא 220 ש"ח ויש גם אפשרות ביטול בחינם בעקבות ביטול נסיעה.

רלוונטי: הזמנת מט"ח לנתב"ג

שימוש בכרטיס אשראי בחו"ל

כיום, מרבית בתי העסק באירופה וארה"ב מקבלים כרטיסי אשראי. אם אתם נוסעים למדינות מפותחות ויש ברשותכם כרטיס אשראי נסו לבדוק את התנאים שלו ועמלת המט"ח. בכרטיסים המוצלחים יותר, עמלת המט"ח עומדת על 1%. ישנם כרטיסים אחרים שמציעים עמלת המרת המטח של 2%-3%. בבנק ONE ZERO עמלת המט"ח היא 0%. אם כבר יש לכם בחשבון הבנק חשבון מט"ח (ויש בו כספים) בקשו לחבר את הכרטיס אשראי עם חשבון המט"J שלכם וכך תוכלו לרכוש בחו"ל ללא עמלות בכלל!

רלוונטי: איפה לקנות יורו בזול? | שער האירו היום

דברים שכדאי להיזהר מהם בקניית דולרים?

אל תתפתו להחליף כספים בין קבוצות פייסבוק או רשתות חברתיות אחרות למיניהן. מדובר באנשים פרטיים אשר ברשותם סכומי דולרים או מט"ח אחרים המציעים לעשות החלפה ללא עמלות. שימו לב שאם בחרתם באפשרות זו אם לך אפשרות לדעת מול מי אתם עושים את העסקה, האם השטרות מזוייפים וגם אין לכם אחריות במקרה והנסיעה התבטלה או כל מקרה אחר.

רלוונטי:

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם