איך לכתוב צ'ק?

כתיבת צ'ק לא נחשבת למורכבת בכלל, אך היא מצריכה ידע בסיסי וקריטי למניעת עגמות נפש, חזרות וכו'. מספיק שאות אחת לא תענה לקריטריונים כדי שהבנק יחזיר את הצ'ק. אין סיבה לדאגה, הכללים לכתיבת צ'ק הם פשוטים וקליטים. ריכזנו אותם כאן לפניכם בקצרה. הכתבה הזו מיועדת למי שמעוניין לדעת לכתוב צ'ק בצורה נכונה.

כתיבת צ'ק בצורה נכונה

השלבים לכתיבת צ'ק הם פשוטים. תצטרכו למלא את שם המוטב, כדאי להשתמש בצ'קים עליהם כתוב למוטב בלבד כדי שהצ'ק לא יוכל להחליף ידיים וכך אם תרצו לבטל אותו לא תדעו אל מי לפנות… כתבו סכום מדויק בספרות ובמילים, הוסיפו חתימה וקרוס לשמירה על הבטיחות. נפרט כאן על כל נתון. וניתן טיפים לשמירה על ביטחון הצ'ק. אז בואו נתחיל.

שלמו לפקודת

ליד השורה שלמו לפקודת תצטרכו לכתוב את שם האדם לו אתם משלמים, הנמען. ישנה אפשרות להשאיר את הצ'ק פתוח ולא לכתוב את שם הנמען, אך זו אפשרות מסוכנת מבחינה פיננסית. צ'ק פתוח יכול להחליף ידיים וכל אחד יוכל לפרוע אותו. צ'ק פתוח נחשב לצ'ק לא בטוח ולא כדאי לכתוב צ'ק כזה. כתיבת צ'ק חייבת להיעשות בצורה מדויקת כך שאם אתם לא יודעים את שם הנמען, כדאי שתבררו זאת. כתיבת שם נמען לא נכונה, יכולה להוביל לחזרת הצ'ק.

תאריך התשלום

בשורת התאריך יהיה עליכם למלא את התאריך בו אתם מעוניינים שיפרעו את הצ'ק. אם תרצו לכתוב צ'ק מזומן, תאריך הפירעון יהיה תאריך של יום נתינת הצ'ק או אפילו תאריך קודם לו. מי שמקבל צ'ק דחוי והוא מעוניין לקבל תמורתו לפני תאריך הפירעון, יכול לפנות לשירותי ניכיון צ'קים לצורך כך (כרוך בעמלה).

סכום הצ'ק

אף אחד לא מעוניין שישנו את סכום הצ'ק שכתב. הקפידו על מילוי שורת המספרים כמו גם שורת הסכום במילים. אל תשאירו רווחים בין המספרים או לאחריהם בהם ניתן להוסיף אפסים ומספרים… מקובל לסמן שני איקסים קטנים בסוף המספר ובסיום הסכום במילים את המילה "בלבד".

קרוס על הצ'ק

כתיבת צ'ק עם קרוס (שני קווים אלכסונים) היא הוראה לבנק לא לפרוע את הצ'ק במזומן כדי לאפשר קבלת אסמכתא על משיכת הצ'ק ועל פרטי ההפקדה.

חתימה על הצ'ק

לכתוב צ'ק בלי לחתום עליו, הופכת את הכתיבה ללא משמעותית. חתימה על צ'ק היא קריטית. גם כאשר אתם מקבלים צ'ק חשוב שתוודאו שהוא עם חתימה, צ'ק ללא חתימה לא שווה מאום.

למדו עוד: הכל על צ'ק בנקאי

האם צריך לכתוב צ'ק חדש במקרה של טעות?

כאשר כתיבת הצ'ק לוותה בטעות כתיב, אין צורך לכתוב צ'ק חדש. תוכלו לתקן את הטעות בצורה ברורה ולחתום לציד התיקון, כך הבנק יראה שאתם אלו שתיקנתם את הצ'ק ולא הנמען.

רלוונטי: כמה כסף אפשר להעביר בהעברה בנקאית?

איך מבטלים צ'ק?

ההתעסקות בצ'קים פחות נפוצה היום מהסיבה שקל לשכוח את תאריכי הפירעון שנכתבו, קל יותר לנהל תקציב משפחתי באמצעות תשלום במזומן או באשראי. גם ביטול צ'ק הוא לא כל כך פשוט. במקרה של גניבה או אובדן תוכלו לדווח על כך לבנק. אך כאשר מדובר בצ'ק שהוא בידי המוטב ואתם מעוניינים לבטל אותו ללא הסכמתו, העניין עלול להיכשל. על ביטול צ'ק הבנק גובה עמלה סמלית.

רלוונטי: כמה אפשר להפריד בכספומט?

לסיכום, לא מסובך לכתוב צ'ק אם מקפידים על ההנחיות

כתיבת צ'ק מצריכה ידע בסיסי לא מורכב. חשוב מאוד להכיר את הידע הזה כדי למנוע חזרת צ'קים. כפי שסיכמנו כאן יש לכתוב צ'ק מתוך שימת לב לכל הפרטים הקטנים, וגם לאחר נתינת הצ'ק לנמען, חשוב להמשיך לנהל מעקב ולדאוג שביום הפירעון יהיה כסף לפירעון הצ'ק.

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם