באיזה כסף משתמשים בבולגריה?

כאשר בוחנים את ההיבטים הכלכליים של בולגריה, מרכיב חיוני הוא המטבע הרשמי. הלב הבולגרי, מטבע בעל היסטוריה עשירה, תופס את מרכז הבמה והוא חלק מהותי מהעסקאות היומיומיות במדינה. הלב שימש בתפקידים שונים מאז הקמתו והפך לסמל אינסטרומנטלי של המורשת הלאומית של בולגריה.

לב בולגרי

לב בולגרי, מקוצר BGN, הוא המטבע הרשמי של בולגריה מאז 1999. מטבע זה החליף את הלב הבולגרי שהיה בשימוש מאז 1881. יציבותו של הלב נובעת מהצמדתו לאירו ביחס של 1:1.95583.

שטרות

השטרות של בולגריה מגיעים בערכים של 5, 10, 20, 50, 100 ו-200, שכל אחד מהם מציג תמונות שונות של ציוני דרך משמעותיים ודמויות היסטוריות בולטות. עיצובים תוססים ויפהפיים אלה משמשים כנקודת גאווה לאזרחים ומסקרנים באותה מידה מבקרים או תיירים.

מטבעות

המטבע בבולגריה כולל ערכים של 1, 2, 5, 10, 20 ו 50 Stotinki, ו 1 ו 2 Leva. מטבעות אלה נושאים סמלים וסמלים היסטוריים משמעותיים, כאשר כל עיצוב מחושב היטב וספציפי למורשת התרבותית של בולגריה.

המרת מטבע בבולגריה

ניתן להמיר בנוחות מטבעות זרים ללב בולגרי במקומות שונים כגון בנקים, בתי מלון ומשרדי המרת מט"ח. חשוב מאוד להשוות תעריפים ולבדוק אותם לעתים קרובות כדי לקבל את העסקה הטובה ביותר האפשרית. אין ספק, עובדה פנטסטית שראוי לציין לגבי הלב הבולגרי היא יציבותו היחסית לאורך השנים, בעיקר בשל שערו הקבוע לאירו, היבט שמיטיב במיוחד עם תיירים ועסקים הפועלים בבולגריה.

מחפשים בית מלון בבולגריה?

הזמנת לב בולגרי בנתב"ג

אופציה נוחה מאוד לטסים לבולגריה או כל מי שזקוק למטבע לב בולגרי היא להזמין מראש מט"ח באמצעות FlyMoney. השירות מאפשר להזמין דרך האינטרנט מבחר גדול של מטבעות ולקבל אותו באשנב בנק הפועלים בנמל התעופה בן גוריון. ההזמנה נעשית דרך האינטרנט, צריך רק למלא כמה פרטים ומספר כרטיס אשראי וזהו. מה שטוב בשירות הוא כמובן יחס ההמרה המועדף, ללא עמלות, אפשרות לביטול עד 48 שעות לפני הטיסה, אפשרות קנייה בתשלומים, תמיכה ועוד.

להזמנה באמצעות FlyMoney

האם אפשר לשלם ביורו בבולגריה?

בבולגריה, המטבע הרשמי הוא הלב. זהו המטבע שבו מתבצעות רוב העסקאות והרכישות במדינה. אפשר למצוא מקומות שיקחו גם יורו או מטבעות אחרים, אך ברוב המקומות יתבקש ממך לשלם בלב או לשלם עמלת המרה או עמלה גבוהה כלשהי.

השימוש במטבעות אלו תופס גם ביעדים הבאים: בורגאס, וארנה, בנסקו ועוד.

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג