באיזה כסף משתמשים בטורקיה?

האומה האירו-אסייתית טורקיה, עם נופיה המדהימים, ההיסטוריה העשירה והתרבות התוססת שלה, מארחת אינספור תיירים מדי שנה. חלק מהותי מכל חווית נסיעה הוא המטבע המקומי, ועבור טורקיה מדובר בלירה הטורקית שנעשה בו שימוש בכל טורקיה כולל אינסטנבול.

הלירה הטורקית, המיוצגת כ-TRY ברחבי העולם, היא המטבע העיקרי של טורקיה מאז התקופה העות'מאנית. הלירה הטורקית הראשונה שימשה משנת 1844 עד סוף שנות האלפיים. בשנת 2005 שוחררה גרסה חדשה, שנקראה "הלירה החדשה", אך מאוחר יותר, בשנת 2009, הושמטה המינוח "חדש", והיא חזרה להיקרא הלירה הטורקית.

מבט מקרוב על הלירה הטורקית

שטרות המטבע של הלירה הטורקית מורכבים משישה עריכים: 5, 10, 20, 50, 100 ו- 200 TRY. כל שטר נושא את דיוקנו של מוסטפא כמאל אטאטורק, מייסד הרפובליקה הטורקית, בצדו האחורי, ואילו בצדו האחורי עיצובים שונים הממחישים היבטים שונים של המורשת התרבותית של טורקיה. מטבעות טורקיים, לעומת זאת, מגיעים בשישה עריכים: 1, 5, 10, 25 ו 50 kuruşes, יחד עם מטבע 1 lira. עיצובי המטבעות כוללים מגוון של סמלים תרבותיים והיסטוריים טורקיים.

רלוונטי: איפה הכי זול לקנות יורו? | איפה הכי זול לקנות דולר?

שימוש והחלפה של לירה טורקית

הלירה מקובלת בעסקאות מקומיות במסעדות, שווקים וחנויות ברחבי טורקיה ובעיקר באינסטנבול. בעוד כרטיסי אשראי נמצאים בשימוש נפוץ, במיוחד באזורים עירוניים, שיש קצת לירה בהישג יד יכול להיות נוח בסביבות כפריות יותר. עובדה זו הופכת את שירותי המרת המטבע חיוניים עבור תיירים המבקרים בטורקיה. את רוב המטבעות הזרים ניתן להמיר בקלות ללירה בבנקים מקומיים, סניפי דואר או משרדי המרת מטבע, הידועים בשם "Döviz Bürosu". ראוי גם להזכיר כי הלירה הטורקית סובלת מאינפלציה גבוהה שערי החליפין יכולים להשתנות באופן משמעותי. לפיכך, תיירים מומלץ לעקוב אחר שער החליפין הנוכחי.

כפי שנרמז בסעיף על המטבע המשמש בצ'כיה, ייתכן שניתן יהיה להשתמש באירו גם במקומות גדולים יותר ולהוצאות גדולות יותר, אם כי הוא אינו משמש באופן רשמי ככזה, מה שממחיש את הקישוריות ההדדית של השימוש במטבע הבינלאומי. לכן, הבנת יסודות המטבע בטורקיה חיונית לחוויה חלקה תוך כדי סיור במדינה חוצה יבשות זו.

רלוונטי: איפה מומלץ לרכוש מט"ח?

האם אוכל להשתמש בדולר ארה"ב או אירו בטורקיה?

מקובל שאזורי תיירות מקבלים יורו ודולר ארה"ב. על ידי תשלום באירו בטורקיה, סביר להניח שתפסיד הרבה כסף מכיוון שהשער שיינתן לך יהיה כנראה נמוך בהרבה מהערך האמיתי של האירו או הדולר.

הזמנת לירה טורקית אונליין לנתב"ג

זקוקים ללירה טורקית לפני הטיסה? אתר FlyMoney מאפשר להזמין לירה טורקית באופן מקוון והכסף יחכה לכם בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

הכסף בטורקיה כולל גם את אנטליה, קפדוקיה, בודרום, איזמיר, אנקרה, מרמריס,

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג