באיזה כסף משתמשים בספרד?

ספרד, מדינה הידועה בתרבותה התוססת ובהיסטוריה העשירה שלה, משתמשת באירו כמטבע הרשמי שלה. המעבר ליורו התרחש ב-1 בינואר 2002, והחליף את הפזטה הספרדית שהייתה בשימוש מאז 1868. אימוץ מטבע משותף בגוש האירו פתח דף חדש בהיסטוריה הכלכלית של ספרד, בעיקר בשל הקלות של עסקאות חוצות גבולות והיציבות שסיפק הבנק המרכזי האירופי.

האירו קיים הן במטבעות והן בשטרות, כאשר אירו אחד מחולק למאה סנט. מטבעות זמינים בערכים של 1, 2, 5, 10, 20 ו 50 סנט, יחד עם מטבעות 1 ו -2 יורו. שטרות, לעומת זאת, מגיעים בערכים של 5, 10, 20, 50, 100, 200 ו 500 יורו. כל שטר אירו, ללא קשר לערכו, נושא איורים אדריכליים המייצגים תקופות שונות בהיסטוריה התרבותית של אירופה.

רלוונטי: איפה משתלם לקנות יורו? | קניית דולרים בזול

השפעת האירו על כלכלת ספרד

למעבר מהפזטה לאירו היו השלכות משמעותיות על הכלכלה הספרדית. ההשפעה הראשונית של מעבר זה הייתה אינפלציונית. עם זאת, יציבות האירו הביאה מאוחר יותר לשליטה באינפלציה האפקטיבית, וטיפחה צמיחה כלכלית.

כשמדובר באטרקציות תיירותיות, מקומות כמו לה סגרדה פמיליה, הארמון המלכותי של מדריד, מוזיאון פראדו או אלהמברה בגרנדה משמשים תזכורות בולטות למורשת התרבותית העשירה של המדינה. כאשר המבקרים חוצים דרך ציוני דרך איקוניים אלה, הם מקבלים תובנה ייחודית לתוך הנרטיב ההיסטורי של ספרד תוך טבילה באורח החיים העכשווי של המדינה – אורח חיים שסובב סביב האירו.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח? | עוד מטבעות מט"ח

הזמנת אירו לספרד אונליין לנתב"ג

צריכים אירו? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

נכון גם לערים הבאות: סביליה, ברצלונה, גרנדה, טולדו, בילבאו

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג