באיזה כסף משתמשים ביוון?

כפי שניתן לחקור את החורבות העתיקות של אתונה או להתענג על היופי שטוף השמש של איי סנטוריני, המטבע בפעולה הוא האירו (€). באופן ייחודי לשאר העולם, יוון עברה ליורו בשנת 2001, מהלך שסימל אירוע היסטורי וכלכלי משמעותי.

יורו ביוון

האירו הוא המטבע הרשמי של יוון מאז הצטרפה יוון לאיחוד האירופי. היה זה צעד בעל השפעה עמוקה על המדינה, ושילובה בקהילת עמים בעלת מבנים כלכליים משותפים. עם זאת, האירו הביא גם כמה אתגרים משמעותיים עבור יוון, והדגיש את המאבקים הפיסקליים של המדינה.

שטרות ומטבעות

שטרות ביוון מגיעים בשבעה ערכים, הנעים בין 5 ל -500 אירו. כל זרם מציג סגנונות אדריכליים משמעותיים בהיסטוריה האירופית. לדוגמה, שטר 50 אירו מייצג את תקופת הרנסנס. אבל לא הכל עניין של שטרות; מוחשיים יותר בעסקאות יומיומיות הם מטבעות. שמונת סוגי מטבעות האירו נושאים עיצובים סטנדרטיים של האיחוד האירופי בצד אחד, בעוד שהצד השני נושא לעתים קרובות סמלים לאומיים יווניים – כמו עיצוב המטבע העתיק ינשוף אתנה על מטבע 1 אירו המהנהן למורשת ההיסטורית העשירה של יוון.

המרת מטבע יורו ביוון

עבור מבקרים ביוון, החלפת מטבעות זרים ביורו היא בדרך כלל תהליך פשוט. המדינה גדושה במשרדי חליפין וכספומטים. עם זאת, עבור שערי חליפין טובים יותר, מומלץ לעתים קרובות להשתמש בכסף שהמרתם בישראל או בכרטיסי אשראי. בנוסף, חיוני להישאר מעודכנים בשערי החליפין כדי להימנע מהונאות ועמלות גבוהות.

מחפשים מלון ביוון?

הזמנת כסף ליוון בנתב"ג

עבור הנוסעים ליוון (גם: רודוס, מיקונוס, קוס, אתונה, כרתים, פארוס, סנטוריני ועוד..) ניתן להזמין יורו מראש בנתב"ג. הגיעו לנסיעה לשכם ביוון עם כסף מוכן כבר מהארץ בטיסה באמצעות שירות FlyMoneyהזמינו כסף מראש באינטרנט ואספו אותו באשנב בנק הפועלים בנתב"ג. ניתן להזמין מגוון רחב של מטבעות, בכל סכום על ידי פליי מאני. השירות מעניק שער המרה מצויין, ללא עמלות, ללא דמי ביטול וזמינות 24/7. התשלום מתבצע באשראי וניתן לבטל עד 48 שעות לפני הטיסה.

להזמנה באמצעות FlyMoney

האם אפשר לשלם ביורו בכל יוון?

עסקים יווניים מקבלים רק יורו לתשלום ויסרבו עבור כל מטבע זר עקב עמלות עסקאות זרות. החוק מחייב לעסקים להציע מכשיר נקודת מכירה לעסקאות ללא מזומן, אך המכונות לא תמיד אמינות באזורים רבים (במיוחד במקומות מרוחקים או כפריים)

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג