באיזה כסף משתמשים במולדובה?

מולדובה, מדינה בעלת היסטוריה עשירה ומסקרנת, משתמשת במטבע ייחודי משלה הנקרא לאו מולדובי. הלאו, המסומל על ידי MDL, הוקם לאחר שהמדינה קיבלה עצמאות בעקבות התפרקות ברית המועצות.

לפני הלאו, מולדובה השתמשה בקופון מולדובי. עם זאת, בשל התנאים הכלכליים והלחצים האינפלציוניים שהובילו לפיחות המהיר של הקופון, מולדובה נאלצה להציג מטבע חדש, הלאו המולדובי, בשנת 1993. המעבר לא היה נטול קשיים, אך נחשב הכרחי לייצוב מצבה הכלכלי של המדינה.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

הלאו המולדובי כיום

כיום, שטרות מולדוביים נעים בעריכים שבין 1 ל -1,000 לאו ומיוצגים באופן אמנותי עם צמחייה, חי וסמלים תרבותיים מקומיים. ניתן לראות מוטיבים שונים המסמלים את ההיסטוריה והתרבות של מולדובה על כל עדה, כאשר המטבעות נעים בין 1 ל -50 באני.

אמצעי האבטחה המופיעים על השטרות כוללים סימני מים, חוטי אבטחה ומיקרו-טקסט, המספקים הגנה מפני מאמצי זיוף. בעת טיפול בכסף במולדובה, מומלץ להיות מודעים לתכונות אלה כדי להבטיח שהשטרות אמיתיים.

מכיוון שעדיין קיימת פגיעות מסוימת לתנודתיות כלכלית, חיוני שהנוסעים למולדובה יהיו זהירים ומעודכנים לגבי שערי החליפין הנוכחיים. עם זאת, שימוש במטבע המקומי יכול להציע חוויה סוחפת עמוקה לתוך התרבות וההיסטוריה של המדינה, בדומה להחלפת יורו בפורטוגל או מלטה. לבסוף, הבנת הכסף במולדובה יכולה לספק נקודת מבט חיונית למרקם החברתי-כלכלי של האומה.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

מחפשים בית מלון?

הזמנת לאו מולדבי אונליין לנתב"ג

צריכים לאו מולדבי? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג